• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW 7 serie vlekken en swirls

a1970

Detailing addict
12 jan 2009
46
52
Schrok ik eerst vanmorgen van het mooie weer en daarna van m'n auto tijd voor een wasbeurt.
Na het wassen kwam de zon op de auto en schrok ik weer zie de foto's

Help wat moet ik hier mee.

DSC_2039.webp

DSC_2038.webp

DSC_2037.webp

Ik zie volgens mij ook buffertrails van een rotary.
Weet niet hoe de laatste keer je wagen is aangepakt?

Juist, lichte hologrammetjes en wat waskrasjes... niets om je echt zorgen over te maken in mijn opinie....
Feit blijft dat je het ERG goed ziet met dit weer en die kleur lak natuurlijk ;)

Heb het antwoord al gevonden.
https://forum.Carclean.com/cc_postst12541/raffini-mezzo-en-dan.aspx

Wellicht de volgende keer, gelijk een goed advies ten harte nemen. ;)

zijn denk ik inderddad buffertrail van de vorige keer,

welke stappen zou ik nu het beste kunnen nemen en welke producten?

Gewoon de gebruikelijke stappen, alleen dit keer (zoals in de andere topic aanbevolen) niet de finale vergeten.
Je zou zelfs naar mijn idee in dit geval alles met de DAP kunnen doen, maar dat moet je zelf even uittesten middels een testspot.

Ik heb een 3 serie met dezelfde kleur lak. Dit komt me erg bekend voor. 1 hitje met de dap500 (weet niet of je die hebt?) en Monello finale op een WITTE pad en je ziet er helemaal niets meer van! Officieel moet je afbouwen met Finale op een pad zonder cutting factor maar hierbij zie ik op mijn lak geen enkel verschil. Geen lak is hetzelfde dus het is een kwestie van een testspot maken!
Geen idee of het met het handje ook te verwijderen is?!?

Ik heb sinds kort de milde klei van Dodo juice. Ik heb hierbij veel meer last van marring dan met mijn oude vertrouwde Poorboy's poly elastic clay. de marring verdwijnt al zodra ik de Dap uit de tas haal maar goed.... Volgende keer toch echt weer de Poorboy's klei.

Alvast bedankt voor alle reactie's en tips.
Toch nog een vraagje, kan ik met Swisvax Shield over de finale?

Zou ik dan na de finale nog een hit moeten doen met een cleaner zoals cleaner fluid van Swissvax en dan de wax

Als je een metallic lak hebt dan zou ik dat zeker doen. Het hoeft eigenlijk niet maar op metallic lakken vindt ik de Cleaner Fluid echt een meerwaarde geven.

Bedankt allemaal voor de reactie's dat wordt en ritje carclean voor de spullen, als ik klaar ben zal ik zeker de voor en na foto's posten.