• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

bmw e36 318tds touring projectje

jimmyvalgaerts

Detailing rookie
13 feb 2012
7
0
ja, wa kannek hier zette. kzen jimmy, ik rij nu reeds jaartje en half rond met een bmw e36 318tds touring. zilverkleurig en ben de staat en uitzicht er beetje van beu. de wagen op zich is veel te goed om van de hand te doen, dus dan maar weer wat "tunen".

bedoeling is om deze in het mat zwart te zetten, rode stalen velgen met chroom doppen en white wall banden. spiegels en motorkap komen in carbon te staan. enkel ivm het tinten van de ruiten achteraan ben ik er nog niet uit. ben aan het twijfelen of ik ze gewoon ga laten tinten of ook in het mat zwart ga zetten zodak de wagen achteraan zwaarder lijkt te worden. ook zwaardere voor- en achterbumper nog steeds gezocht. advertenties doorgeven mag dus zeker en vast ;-)

de plannen zijn zo goed als gemaakt, ben nu volop bezig met de nodige materialen en onderdelen bij elkaar te sprokkelen en eens dat die fase beëindigd is ga ik er aan beginnen. hopelijk zo spoedig mogelijk ;-)

enkele fotokes van hoe de wagen er nu uitziet en wat er reeds gedaan is van werken:

voorlopig zijn de originele koplampen reeds vervangen door chroom angel eyes en steekt er een regelbare verlaging op die hopelijk spoedig goedgekeurd word. (papieren uitgegeven door ministerie bleken niet te kloppen :rules , ben aan het wachten op antwoord dus voorlopig :! )

als jullie tips hebben ivm het lakken van stalen velgen en dergelijke, steeds welkom. ook op vlak van interieur, de muziekinstall in de koffer zijn ideetjes ook nog welkom.

(kheb ook nog een 2e projectje lopen, maar dat is project van lange duur geweest al. dat betreft een hillman minx van 1958. staat bijna in orde, enkel nog de motor afstellen, riemen vervangen, koppelingspomp ontluchten, remmen nakijken en indien nodig vervangen en de rempompen ontluchten. afgezien van 2 plaatsjes roest staat de wagen verder in goede staat, proper interieur, enkel voorbank eens vastzetten nog ;-). of dit project verder zal afgewerkt worden weet ik nog niet zeker. heb mss de kans om amerikaan over te kopen en lijkt me net iets intressanter voor me omdat ik altyd meer intresse heb gehad in amerikaanse wagens. maar dat zal er vanaf hangen of de opbrengst van de verkoop van de hillman, indien die te koop zou komen, genoeg opbrengt)

dit ter zijde, ik hou jullie op de hoogte van de werken aan de bmw.

groetjes,

jimmy

Welkom Jimmy !

Kleine noot:
forumregels zei:
3. We waarderen correct Nederlands taalgebruik. Let op een juiste spelling, hoofdletters en interpunctie. Niet iedereen is hier even goed in, maar doe in ieder geval je best!
Vond het beetje moeilijk leesbaar zoals het er nu bij staat eerlijk gezegd :-"

mk-us zei:
Welkom Jimmy!

Kleine noot:

Vond het beetje moeilijk leesbaar zoals het er nu bij staat eerlijk gezegd :-"

men excuses daarvoor. een dagelijkse gewoonte om antwerps te typen, dan vergeet je soms al eens dat dit niet voor iedereen even makkelijk te lezen is ;-) maar ik zal er zo goed mogelijk op letten ;-)

veel detailervaring heb ik spijtig genoeg nog niet, maar zoals bij iedereen het geval is kan een mens elke dag nog iets nieuw bijleren natuurlijk ;-) vandaar dat ik me op de site heb aangemeld. alle tips en trucs zijn welkom.

de bmw ben ik tot nu toe een schandaal in geweest. de wagen is op dat jaar en half mss 5x gewassen en gestofzuigd geweest. dit komt grotendeels omdat ik de staat van de lak nooit echt de moeite heb gevonden denk ik. heel veel kleine lakschades, kringen van de carwash en dergelijke, waxen kon dit niet oplossen, vandaar dat de wagen nu ook nieuwe laklaag zal krijgen eens alle onderdelen binnen zijn en dat het wagenfonds weer beetje aangedikt is.

voor het interieur was ik wel van plan om de wagen bij een firma binnen te brengen als de nodige aanpassingen gedaan zijn, kwestie dat ik met een propere lei kan beginnen. en dan zoals met men eerste wagen verder gaan. in de zomer werd die elke week gewassen en tot in detail nagekeken en opgepoetst, dit vanwege de tuningmeetings en natuurlijk het uitgaansleven op zaterdagavond ;-). in de winter was dit om de 14dagen a 3weken dat hij gepoetst werd.

jimmyvalgaerts zei:
men excuses daarvoor. een dagelijkse gewoonte om antwerps te typen, dan vergeet je soms al eens dat dit niet voor iedereen even makkelijk te lezen is ;-) maar ik zal er zo goed mogelijk op letten ;-)

Neem aan dat ze in Antwerpen ook Hoofdletters, punten en komma's gebruiken ;)

Dank voor de verwelkoming ;-)

Bij deze heb ik reeds een eerste vraagje.

Wat zijn jullie methoden om tss de zetels vooraan en de deurdorpels/ middenconsole te kuisen zonder de plastic delen te beschadigen? Ik ben namelijk roker (de schande) en ik rook, spijtig genoeg volgens sommigen, ook in men wagen.
Enkel als de ruit open kan staan natuurlijk en de assen en peuk gaan steevast de deur uit als de sigaret op is.

Met als resultaat dat er soms al eens assen tss de zetel en dorpel terechtkomen.

Heeft er hier iemand ook last van vuile en beschadigde deurbakken? Ik let er bijna altyd op als ik uitstap dat ik er niet met men schoenen tegenkom, maar niet alle passagiers hebben evenveel respect voor anderen hun wagen spijtig genoeg.

Metropolitan - Micro Cleaning Tool Kit voor op de stofsnuffelaar
Poorboys World - APC om vooraf goed te reinigen
Poorboys World - Natural Look om het geheel weer netjes te krijgen

Altijd je raam open als je rook scheelt een boel, vergeet ook niet de ramen goed te ontvetten / reinigen aan de binnenzijde ivm nicotineaanslag !

mk-us zei:
Metropolitan - Micro Cleaning Tool Kit voor op de stofsnuffelaar
Poorboys World - APC om vooraf goed te reinigen
Poorboys World - Natural Look om het geheel weer netjes te krijgen

Altijd je raam open als je rook scheelt een boel, vergeet ook niet de ramen goed te ontvetten / reinigen aan de binnenzijde ivm nicotineaanslag!

Thx voor de links. Voor de ramen gebruik ik Instanet anti damp. Werkt best prima en na enkele malen gebruik legt dit een laagje op de ruiten waardoor deze niet meer aanslaan door temperatuurverschil. Wat zeer handig is in een bmw touring, lol.
Heb al van andere e36 touringrijders verstaan dat dit een algemeen fenomeen is dat die wagens moeilijk durven doen op vlak van het aanslaan van de ruiten.

Ja, dat wel, maar die instanet neemt blijkbaar toch de smurrie goed weg ;-)

Enige waar ik niet goed durf aan beginnen is de hemel, die is in bleke stof en heb wat schrik dat er kringen in komen bij het reinigen. Heb speciaal een reinigingsprodukt voor stoffen gehaald, maar ik ga het eerst eens testen op los stukje stof ;-)