• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E60 530 - Metalic blauw [Exterieur Detail]

sanderdevliegere

Detailing rookie
2 jul 2009
121
0
IMG_8762.webp

Vandaag stond met dit mooie weer een blauwe BMW 530 op het programma waar de nodige swirls/krassen en vuiligheid op zat.

Welke spullen heb ik gebruikt:

Wassen:
- Wolfgang - Auto Bathe
- Foam icm Heavy duty Foamgun
- Diverse kwasten/washmitts

Velgen/banden:
- Meguiar's Professional - Wheel Brightener
- CarPro - IronX
- Carpro - PERL

Polijsten:
- Monello Raffini Finale Finishing Polish
- Monello Raffini Inizio Forza
- Raffini Mezzo Polish
- 3M Fast Cut

Wax:
- Eenzet X72

Zoals de auto aankwam:
IMG_8707.webp

IMG_8708.webp

Eerst de velgen:
velg.webp

Auto gefoamt en gewassen:
tankdopsponning.webp

IMG_8713.webp

Gedroogt en gekleid:
IMG_8719.webp

Waarna de nodige lakimperfecties naar boven kwamen:
IMG_8729.webp

IMG_8728.webp

IMG_8727.webp

Na het polijsten de auto nogmaals gefoamd om al het polijststof weg te halen, waar ook al een mooie beading naar boven kwam (zondat wax of e.d.)
Wassennapolijsten.webp

Wax erover gezet:
IMG_8752.webp

Zoals ie was na dat ik met hem klaar was:
IMG_8758.webp

IMG_8768.webp

IMG_8761.webp

IMG_8773.webp

@IbizaSigno - Voor de normale behandelingen gebruik ik altijd X72 wax van Eenzet (heb in het topic toevallig de foto erbij gezet). Ik vind het perfect in gebruik en het geeft een mooie natte glans, en is bovendien ook nog behoorlijk duurzaam (3 maanden gaat zonder problemen).

Op foto 10 van boven, stukje achterruit, trims en stukje dak.
Op die foto zie ik dat de trims bijna wit zijn.
Was dat van een vorige behandeling en heb je dat goed schoon gekregen?

Wat zat die auto onder de krassen zeg! Duidelijk zeer onbekwaam onderhouden.

Maar op de laatste foto’s ziet het er allemaal weer prachtig uit. Eigenaar zal wel stomverbaasd zijn geweest dat zijn auto er zo mooi uit kan zien.
Zeer mooi werk opgeleverd! Proficiat!

Die is zeker heel erg opgeknapt, blijft toch altijd mooi om te zien wat voor resultaat je kunt behalen op een donkere kleur.

@Aficior - De auto was nog nooit bij mij in behandeling geweest, dus of het van de vorige behandeling was kan ik je niet zeggen. Heb het wel allemaal goed gekregen, en volgens mij lijkt het op die foto nog een stukje erger omdat het licht er net vol op valt. In het echt viel het nog wel mee.
De eigenaar was idd wel erg blij, hij is zelf "redelijk" zuinig op zijn auto, maar helaas had de vorige eigenaar dat niet echt ;-). Bedankt!

Ik heb een vraagje. Ik zie hier regelmatig dat auto's onder het schuim zitten. Ik neem aan dat hiervoor zo'n spuitlans wordt gebruikt die je op een hoge druk moet aansluiten. Maar wat is nu eigenlijk het voordeel hiervan ten opzichte van de auto 2x wassen met bijvoorbeeld Poor Boys shampoo?

Met het (vantevoren) foamen van een wagen zorg je ervoor dat het meeste vuil al losweekt en veilig wordt afgevoerd met afspoelen
alvorens je aan het gewone wassen kunt beginnen.
Foam shampoos als SSF en Magifoam zijn gemaakt met het doel om een tijdlang op je lak te blijven zitten, zodat het de tijd krijgt
om vuil los te weken. Enkel foamen is vaak niet afdoende.

Precies wat je zegt Soepergrover, ja ik heb na het polijsten de foam gebruikt om het polijststof weg te krijgen, dus heb hem daarna niet meer gewassen met de hand, gewoon gefoamt, afgespoeld en afgedroogt.