• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW E90: 325d Saphir Schwarz

WaxWizard

Detailing rookie
3 nov 2008
283
0
44
Vandaag kwam Rachid (BMWdriver) langs voor een detailbeurt van zijn E90. Aangezien het voor hem Ramadan is zou hij rond 09:00u hier aanwezig zijn maar doordat de file's meezaten stond hij al om 08:15u voor de deur. Koffie zat er niet in vandaag dus we konden lekker doorwerken. Eerst maar eens begonnen met wat voor foto's te maken en daarna de auto gewassen.

IMG_3112.webp

IMG_3114.webp

IMG_3117.webp

Helaas is er een of andere L#L geweest die zijn auto heeft bewerkt met een sleutel. Helemaal rondom een paar flinke krassen als gevolg. Helaas veel te diep voor mij om erui te kunnen krijgen.

IMG_3115.webp

IMG_3116.webp

IMG_3121.webp

IMG_3122.webp

Op de motorkap kwamen we ook een paar vervelende plekken tegen. Hier is door steenslag heel de lak eraf gesprongen en is hij eronder zelfs gaan roesten.

IMG_3119.webp

IMG_3120.webp

Na het clayen de staat van de lak maar eens opgenomen en de lamp erbij gepakt. Rachid had de auto een aantal weken geleden al geclayd en dat was wel te merken. Er kwam heel weinig vuil af van de lak alleen de dorpels waren een bron van vervuiling.

IMG_3123.webp

Aangezien de wagen de kleur Saphir Schwarz had moest er een metallic flake inzitten. Deze kwam echter niet echt naar boven. Met de lamp was het wel te zien maar ook niet echt overduidelijk. Dan kan dus beter.

IMG_3124.webp

IMG_3129.webp

Na een paar hits met de rotary en oranje met inizio en daarna de nabwerking met de DAP500 en wit met Mezzo en lightgroen met Finale kwamen ze dan eindelijk naar boven.

IMG_3131.webp

De wagen verder afgewerkt met de DAP en Black hole op zwart en de wagen afgetopt met Smartwax Concourso Pastewax. Met elke stap die we maakte viel Rachid steeds meer in verbazing hoe mooi de lak werd en hoeveel dieper de glans werd.

IMG_3130.webp

IMG_3135.webp

IMG_3134.webp

En dan nu tijd voor de foto's van het eindresultaat

IMG_3133.webp

IMG_3137.webp

IMG_3138.webp

IMG_3144.webp

IMG_3143.webp

IMG_3140.webp

IMG_3142.webp

IMG_3141.webp

IMG_3139.webp

IMG_3113.webp

Na de detailing sessie de eigenaar ook nog even laten zien hoe de beading op de lak nu is, en nog een demonstartie gegeven hoe je een auto af kunt drogen met water.

DSC01622.webp

Dat ziet er weer netjes uit moet ik zeggen! Heel groot verschil met de eerste foto's.
Erg balen voor Rachid dat iemand zijn auto bewerkt heeft, maar ziet er nu wel weer toppie uit.

Ziet er goed uit :-)^
Vooral als die metallic lak weer schittert is het een pracht gezicht.

Maarre heb ik die waakhond al eerder gezien op foto's ;-) :cool

Heel mooi resultaat!! Ik zie iedereen met zo'n zelfde lamp. Wat is daar het voordeel van? Werkt een bouwlamp niet hetzelfde?

hee waxwizard,

weer een prachtig resultaat, maar ik had niet anders verwacht!!

hoe was het afgelopen zondag??