• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW F20 316i Saphier Schwartz

Jos Kuiper

Detailing chief
10 jun 2013
203
85
41
Staphorst
Onlangs als vriendendienst bezig geweest met een BMW F20 316i van zo'n 1.5 jaar oud.
Auto verkeerde in goede staat, weinig swirls dus goed onderhouden.

Wel een kras rondom zo'n beetje de hele auto (vandalisme?), die heb ik er gelukkig nagenoeg uitgekregen.

Als volgt te werk gegaan:

- Auto met tuinslag afgespoten
- Wielen ingespoten met Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Gewassen met Gyeon - Q²M Bathe en de Monello Wash Mitt
- Afgespoeld en gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube
- Afgespoeld en wederom gewassen met Gyeon - Q²M Bathe en de Monello Wash Mitt
- Auto naar binnen gereden en afgeplakt met Colad Aqua Dynamic Maskeertape 19mm breed

Na een testspot was het vervolg snel duidelijk:

- 1 hit met Flex - PE 14-2 150, Monello - Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange en Monello - Raffini Mezzo Polish
- 1 hit met Polishing Power - DAP900 V2, Monello - Raffini 5,5" Foam Polishing Pad - White en Scholl Concepts - S40 Swirl-Remover

De kras was flink verminderd, enige zichtbare waren kleine stukjes van de kras die echt dieper zaten.
Het hier bij gelaten, het resterende was niet de moeite om uren in te gaan steken.
Afgewerkt als volgt:

- Dodo Juice - Blue Velvet Pro (Hybrid carnauba hard wax) aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Tape verwijderd en auto wederom gewassen om alle polijststof te verwijderen
- Banden in de Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel

Hieronder een aantal VOOR/NA plaatjes gevolgd door de eindfoto's.

Foto1k0-JFEIUPQN.webp

Foto1k0-HVSAERGG.webp

Grotefoto-TKNUMRGH.webp

Grotefoto-NIRRE4VD.webp

Grotefoto-7QA4MXX3.webp

Grotefoto-FDAY8BAX.webp

Grotefoto-RHKIH84E.webp

Grotefoto-YSVNDPDD.webp

EDIT: Link naar TimeLapse filmpje: KLIK
(Ik ben degene met grijze trui / later met zwarte shirt. De andere jongen is een vriend van me, het is zijn auto)

Leuke detail!
Veel ervaring met de S40? Zelf heb ik deze vandaag voor de eerste keer gebruikt en verwerkt zich super!

Niet VEEL ervaring mee, dit is de 3e auto die ik met s40 doe.
Vind het een mooie afwerking hebben, is me door een medewerker van CarClean geadviseerd voor een zwarte lak.
Bevalt me prima, verwerkt mij even fijn als Monello Finale.

• Leuk
Reacties: Svenn21
Netjes hoor! Rupes wit vind ik ook heel netjes finishen op (mijn) zwarte lak moet je maar eens proberen.
Wat vond jij van de lak qua hardheid? Wat zachter als voorgaande serie?

Ric325i
Ik vond de lak ietwat zachter dan overige BMW's die ik heb gedaan.
Ik zal Rupes wit eens proberen later dit jaar.

EDIT: Link naar TimeLapse filmpje: KLIK
(Ik ben degene met grijze trui / later met zwarte shirt. De andere jongen is een vriend van me, het is zijn auto)

Netjes hoor, Jos!

Ik ben wel verbaasd over de zachte pads + Monello Finale.

Zoals ik al met Ric325i had besproken, moet ik voor mijn eigen BMW andere (hardere) pads gaan aanschaffen om überhaupt wat te kunnen corrigeren. Ik krijg swirls en kleinere krasjes wel weg, maar de nét wat diepere totaal niet. En die krassen lijken precies zoals op jou foto''s; Oppervlakkig.

Ik heb toevallig dit weekend met een kennis een Volvo aangepakt. Hij heeft totaal andere spullen als ikzelf, maar komt op hetzelfde neer. Ook deze lak was knetterhard en kregen we met zowel mijn Monello - Veloce en zijn grofste compound de hardnekkige krassen niet weg.

Dus nogmaals, ik ben verbaasd over jouw ervaring.

Mooi resultaat!
ik vraag me wel af hoe de eigenaar met de auto omgaat gezien de krassen op de eerste foto...

Ric325i;n422714 zei:
Quantoxx, deze serie schijnt een zachtere laklaag te hebben vergeleken met voorgaande series (over het algemeen).

Je ziet al aan het aantal 'krassen' op zo'n nieuwe auto hoe zacht die lak tegenwoordig is. En enorme correctie met reeds mezzo op oranje. Dan was bij mijn oude E90 onmogelijk! Kneiterhard, nu heb ik ook een 1 -serie (F20) en de krasjes zitten er zo op en zijn er ook zo weer af ;)

Heb het al eerder gezegd, maar ik begrijp niet waarom BMW dit veranderd heeft, milieu? kosten?