Onlangs als vriendendienst bezig geweest met een BMW F20 316i van zo'n 1.5 jaar oud.
Auto verkeerde in goede staat, weinig swirls dus goed onderhouden.
Wel een kras rondom zo'n beetje de hele auto (vandalisme?), die heb ik er gelukkig nagenoeg uitgekregen.
Als volgt te werk gegaan:
- Auto met tuinslag afgespoten
- Wielen ingespoten met Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Gewassen met Gyeon - Q²M Bathe en de Monello Wash Mitt
- Afgespoeld en gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube
- Afgespoeld en wederom gewassen met Gyeon - Q²M Bathe en de Monello Wash Mitt
- Auto naar binnen gereden en afgeplakt met Colad Aqua Dynamic Maskeertape 19mm breed
Na een testspot was het vervolg snel duidelijk:
- 1 hit met Flex - PE 14-2 150, Monello - Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange en Monello - Raffini Mezzo Polish
- 1 hit met Polishing Power - DAP900 V2, Monello - Raffini 5,5" Foam Polishing Pad - White en Scholl Concepts - S40 Swirl-Remover
De kras was flink verminderd, enige zichtbare waren kleine stukjes van de kras die echt dieper zaten.
Het hier bij gelaten, het resterende was niet de moeite om uren in te gaan steken.
Afgewerkt als volgt:
- Dodo Juice - Blue Velvet Pro (Hybrid carnauba hard wax) aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Tape verwijderd en auto wederom gewassen om alle polijststof te verwijderen
- Banden in de Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
Hieronder een aantal VOOR/NA plaatjes gevolgd door de eindfoto's.
EDIT: Link naar TimeLapse filmpje: KLIK
(Ik ben degene met grijze trui / later met zwarte shirt. De andere jongen is een vriend van me, het is zijn auto)
Auto verkeerde in goede staat, weinig swirls dus goed onderhouden.
Wel een kras rondom zo'n beetje de hele auto (vandalisme?), die heb ik er gelukkig nagenoeg uitgekregen.
Als volgt te werk gegaan:
- Auto met tuinslag afgespoten
- Wielen ingespoten met Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Gewassen met Gyeon - Q²M Bathe en de Monello Wash Mitt
- Afgespoeld en gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube
- Afgespoeld en wederom gewassen met Gyeon - Q²M Bathe en de Monello Wash Mitt
- Auto naar binnen gereden en afgeplakt met Colad Aqua Dynamic Maskeertape 19mm breed
Na een testspot was het vervolg snel duidelijk:
- 1 hit met Flex - PE 14-2 150, Monello - Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange en Monello - Raffini Mezzo Polish
- 1 hit met Polishing Power - DAP900 V2, Monello - Raffini 5,5" Foam Polishing Pad - White en Scholl Concepts - S40 Swirl-Remover
De kras was flink verminderd, enige zichtbare waren kleine stukjes van de kras die echt dieper zaten.
Het hier bij gelaten, het resterende was niet de moeite om uren in te gaan steken.
Afgewerkt als volgt:
- Dodo Juice - Blue Velvet Pro (Hybrid carnauba hard wax) aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Tape verwijderd en auto wederom gewassen om alle polijststof te verwijderen
- Banden in de Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
Hieronder een aantal VOOR/NA plaatjes gevolgd door de eindfoto's.
EDIT: Link naar TimeLapse filmpje: KLIK
(Ik ben degene met grijze trui / later met zwarte shirt. De andere jongen is een vriend van me, het is zijn auto)