Gisteren en vrijdag is de BMW E91 325i LCI van BMW Driver forum genoot LEXIE bij me geweest.
Een fraaie verschijning, erg compleet uitgerust en een mooie combinatie Asuritz Schwarz icm het bruine lederen (sport)interieur.
De auto is een tijdje terug door een andere poetser behandeld die hem werd aanbevolen, maar het restultaat was niet naar wens.
Aan mij de eer om het beter te doen.
Lak zag er onder de lak 'vreemd' uit. Uiteraard de nodige swirl en ook wat hologrammen, maar ook rare vegen, die ook na 1 keer polijsten niet verdwenen.
Uiteindelijk wel gelukt om dit weg te krijgen, maar ik had het zo nog niet eerder gezien.
Dan de klus op zich:
Begonnen met de wielen, schoongespoten, gewassen met Gyeon - Q²M Bathe, nadien ingespoten met Monello - Non-Ferro en wederom afgespoten.
Verder geen tijd aan verspilt, het ging om de lak.
Vervolgens gewassen met Gyeon - Q²M Bathe en de Monello Wash Mitt.
Na het afspuiten auto ingespoten met Monello - Non-Ferro om eventueel resterend vliegroest te verwijderen.
Vervolgens gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube
Hier kwam verrassend weinig vuil mee los, de vorige poetser heeft waarschijnlijk het kleien niet overgeslagen.
Hierna wederom afgespoeld en wederom gewassen met Gyeon - Q²M Batheen de Monello Wash Mitt, daarna gedroogd met de Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Vervolgens auto naar binnen gereden en afgeplakt met Colad Aqua Dynamic Maskeertape 19mm breed.
Onder de lampen kwam de kleur wel naar voren (mooie blauwe metallic in het zwart), maar ook alle lakdefecten.
Swirls uiteraard, maar ook wat hologrammen en vreemde / vage vegen door de lak.
Als volgt gehandeld:
- De metalen delen 1 x compounden met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Monello Veloce Premium Compound
- Vervolgens deze delen met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Veloce Premium Compound
- Als laatste stap afwerken met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish
De kunststof delen (voor en achterbumper) heb niet met de rotary gedaan, maar wel 2x met Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Veloce Premium Compound.
Ondanks dat deze bumpers waren overgespoten toch met moeite de swirls kunnen verminderen.
Als laatste stap de Dodo Juice - Blue Velvet Pro (Hybrid carnauba hard wax) aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Tape verwijderd en auto wederom gewassen om alle polijststof te verwijderen
- Banden in de Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
De volgende correcties behaald:
Dit alles resulteert in de volgende eindfoto's.
Helaas geen zon, dus af ten toe kan je in de flits de kleur nog mooi zien.
De spiegeling is wel duidelijk
Een fraaie verschijning, erg compleet uitgerust en een mooie combinatie Asuritz Schwarz icm het bruine lederen (sport)interieur.
De auto is een tijdje terug door een andere poetser behandeld die hem werd aanbevolen, maar het restultaat was niet naar wens.
Aan mij de eer om het beter te doen.
Lak zag er onder de lak 'vreemd' uit. Uiteraard de nodige swirl en ook wat hologrammen, maar ook rare vegen, die ook na 1 keer polijsten niet verdwenen.
Uiteindelijk wel gelukt om dit weg te krijgen, maar ik had het zo nog niet eerder gezien.
Dan de klus op zich:
Begonnen met de wielen, schoongespoten, gewassen met Gyeon - Q²M Bathe, nadien ingespoten met Monello - Non-Ferro en wederom afgespoten.
Verder geen tijd aan verspilt, het ging om de lak.
Vervolgens gewassen met Gyeon - Q²M Bathe en de Monello Wash Mitt.
Na het afspuiten auto ingespoten met Monello - Non-Ferro om eventueel resterend vliegroest te verwijderen.
Vervolgens gekleid met Monello Dolce Verde klei met behulp van Dodo Juice Born Slippy clay lube
Hier kwam verrassend weinig vuil mee los, de vorige poetser heeft waarschijnlijk het kleien niet overgeslagen.
Hierna wederom afgespoeld en wederom gewassen met Gyeon - Q²M Batheen de Monello Wash Mitt, daarna gedroogd met de Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Vervolgens auto naar binnen gereden en afgeplakt met Colad Aqua Dynamic Maskeertape 19mm breed.
Onder de lampen kwam de kleur wel naar voren (mooie blauwe metallic in het zwart), maar ook alle lakdefecten.
Swirls uiteraard, maar ook wat hologrammen en vreemde / vage vegen door de lak.
Als volgt gehandeld:
- De metalen delen 1 x compounden met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Monello Veloce Premium Compound
- Vervolgens deze delen met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Veloce Premium Compound
- Als laatste stap afwerken met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello - Raffini Finale Finishing Polish
De kunststof delen (voor en achterbumper) heb niet met de rotary gedaan, maar wel 2x met Polishing Power - DAP900 V2, de Monello - Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow en Monello Veloce Premium Compound.
Ondanks dat deze bumpers waren overgespoten toch met moeite de swirls kunnen verminderen.
Als laatste stap de Dodo Juice - Blue Velvet Pro (Hybrid carnauba hard wax) aangebracht met een Monello - Disco Rosso Foam Applicator
- Tape verwijderd en auto wederom gewassen om alle polijststof te verwijderen
- Banden in de Meguiars - Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel
De volgende correcties behaald:
Dit alles resulteert in de volgende eindfoto's.
Helaas geen zon, dus af ten toe kan je in de flits de kleur nog mooi zien.
De spiegeling is wel duidelijk