Afgelopen weekend @TheAgainman van zijn self inflicted pain afgeholpen door samen een detail te doen van zijn mooie BMW. Een kleidoek van Amazon icm niet geheel optimale techniek hadden voor een prachtig schouwspel van swirls over de hele auto gezorgd. Natuurlijk wou hij daar graag vanaf en dat is weer prima gelukt:
De gevolgde stappen:
Deze Beamer leek zwart maar het was Citrin Schwartz metallic, in de zon / onder een lamp heel diep bruin, in de schaduw zwart, vond ik erg mooi. Er zaten dus de nodige swirls in de lak maar verder was de auto zowel van binnen als van buiten in zeer goede staat. Ik verwachtte een harde BMW lak maar dat viel deze keer reuze mee, zo zie je maar weer dat je geen aannames moet doen. Voor de testspot is mijn vaste start/referentie punt Rupes Geel - Geel. Dat is een vrij milde combi. Het resultaat was vrijwel meteen goed. Alleen als je heel goed keek zag je dat nog iets meer correctie nodig was. Daarna twee medium compounds op dezelfde pad geprobeerd, daarmee was de correctie >95% en de finish uitstekend. Het zat echt heel dicht bij elkaar maar we vonden beide dat de ene net iets warmer oogde en meer "pop" had dan de ander. Daarna samen met verschillende machines de hele auto in een stap gepolijst, een enkel plekje in twee stappen. Ik blijf het leuk vinden om details samen te doen en intussen uitleg te geven over techniek etc.
Vanwege het gemak, de beading en de duurzaamheid gekozen voor BSD om het af te maken, ruiten schoongemaakt en met Clearvue behandeld, bandjes in de dressing en daarna genieten van het resultaat.
In totaal ruim 6 uur werk met zijn tweeën, dat viel behoorlijk mee. De 1 staps correctie was precies genoeg en eigenlijk zijn dit wel hele fijne details, niet al te harde lak, niet al te diepe krassen, lekkere donkere kleur die echt weer “popt” dus veel resultaat met redelijke inspanning.
Hier nog wat plaatjes:
BH foam:
Swirls galore op de schone lak:
Citrin Schwarz met "pop":
Before&After:
Spiegeltje:
De gevolgde stappen:
- wielen reinigen
- Auto foamen, grondig afspuiten, nogmaals foamen, twee emmer was, afspoelen.
- Ijzer verwijderen, kleien, afspoelen en drogen.
- Trim aftapen, ontvetten en lakdikte meten.
- Testspot, single step polijsten, ontvetten.
- Afgemaakt met Sonax BSD
- De voorruit gereinigd en in de Clearvue gezet, bandjes in de dressing.
Deze Beamer leek zwart maar het was Citrin Schwartz metallic, in de zon / onder een lamp heel diep bruin, in de schaduw zwart, vond ik erg mooi. Er zaten dus de nodige swirls in de lak maar verder was de auto zowel van binnen als van buiten in zeer goede staat. Ik verwachtte een harde BMW lak maar dat viel deze keer reuze mee, zo zie je maar weer dat je geen aannames moet doen. Voor de testspot is mijn vaste start/referentie punt Rupes Geel - Geel. Dat is een vrij milde combi. Het resultaat was vrijwel meteen goed. Alleen als je heel goed keek zag je dat nog iets meer correctie nodig was. Daarna twee medium compounds op dezelfde pad geprobeerd, daarmee was de correctie >95% en de finish uitstekend. Het zat echt heel dicht bij elkaar maar we vonden beide dat de ene net iets warmer oogde en meer "pop" had dan de ander. Daarna samen met verschillende machines de hele auto in een stap gepolijst, een enkel plekje in twee stappen. Ik blijf het leuk vinden om details samen te doen en intussen uitleg te geven over techniek etc.
Vanwege het gemak, de beading en de duurzaamheid gekozen voor BSD om het af te maken, ruiten schoongemaakt en met Clearvue behandeld, bandjes in de dressing en daarna genieten van het resultaat.
In totaal ruim 6 uur werk met zijn tweeën, dat viel behoorlijk mee. De 1 staps correctie was precies genoeg en eigenlijk zijn dit wel hele fijne details, niet al te harde lak, niet al te diepe krassen, lekkere donkere kleur die echt weer “popt” dus veel resultaat met redelijke inspanning.
Hier nog wat plaatjes:
BH foam:
Swirls galore op de schone lak:
Citrin Schwarz met "pop":
Before&After:
Spiegeltje: