• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bmw probleem

Voor de dofheid zou ik een stukje met S3 en de blauwe scholl pad met een niet te hoog toerental op de rotary proberen en daarna verder afschalen.
 
Ben nu doende met S3 op de paarse pad Dap.
Ik wilde daarna met S17+ op de navy spiderpad en de Dap.
Nu na een hit met S3 op paars blijven er echt nog doffere wazen over. Snap er geen klote van. Wat een ellende. De rotary pak ik niet meer na 1 a 2 hits wol. Ben als de dood dat ik door de lak heen ga.
 

Bijlagen

  • IMG_4290.JPG
    IMG_4290.JPG
    164,9 KB · Weergaven: 137
Hier nog eens de doffe zijkant. Ellende, ellende... waar ben ik in godsnaam aan begonnen
 

Bijlagen

  • IMG_4291.JPG
    IMG_4291.JPG
    169,2 KB · Weergaven: 229
Eigenaar blij... want hij ziet er zo goed uit.
Elders de doffe vlekken weg, na afnemen S17+ met de zoveelste schone doek blijft hier weer een doffe ellende over.
Ben er klaar mee.
Doe heel die auto met wol op de rotary. Voorts een combi afschalen en dan smeer ik hem vol. Wat een drama.
 

Bijlagen

  • IMG_4292.JPG
    IMG_4292.JPG
    187,5 KB · Weergaven: 140
Testspotje blackhole.... zelfs dat maakt geen verschil. Ik stop met deze klus. Totaal niks voor mij. Maar dit is werkelijk niet te doen.
Begin zelf te denken dat iemand ooit de lak voorzien heeft van een nieuwe blanke laklaag en dat hier allerlei defecten onder opgesloten zitten
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Mmm een lak dikte meter zou een hoop duidelijkheid geven. Ik ben er haast zeker van dat de lak een historie heeft. Ik denk ook echt dat het probleem zich voordoet ONDER de lak laag. Dus niet het oppervlakkige wat wij aan het polijsten zijn.

Die foto van die laatste doffe zijkant overtuigt mij daar steeds meer van.

Het allerbelangrijkste in zo'n geval is, een blijde eigenaar. Als die zegt wouw. Zou ik hem het verhaal uitleggen, wat je waarschijnlijk al hebt gedaan en hem sealen met een wax of sealant.
 
Omdat ik niet zomaar de handdoek in de ring gooi...
Linkerzijde paneel... 2 hits S3XXL op een Scholl wollen pad op de rotary. Totaal, 0,0 resultaat. Concludeer zelf. We nemen de auto af.... en zetten hem in de wax. Hier brand ik mijn handen niet aan. Ik zou haast gaan twijfelen aan mezelf. Maar goed... heb inmiddels redelijk wat auto's gedaan, waaronder ook VAG lakken. Dit is absoluut een uitzondering en hoop het NOOIT meer mee te maken
 

Bijlagen

  • IMG_4293.JPG
    IMG_4293.JPG
    155,1 KB · Weergaven: 210
@tembaco heb reeds contact gehad met iemand die in de schadeherstel gezeten heeft. Een Pietje precies wel... hem de foto's doorgestuurd en het verhaal uitgelegd.
Inmiddels bevestig ik al jouw vermoeden, maar ook dat van mezelf, dat de auto op zijn minst ooit overgespoten is geweest. Vermoedelijk, getuige de vreemde krassen, is de kleurlak met defecten, opgesloten onder een blanke laklaag.

De eigenaar hiervan op de hoogte gebracht. Die vindt de auto er al goed uit zien... moet je weten dat ik inmiddels zo'n 6 uur doende ben geweest met testspotten op de motokap en de zijkant. Anyway....
In goed overleg besloten de gehele auto te doen met prof polish. Hierna breng ik ex-p sealant aan en sluit ik af met een wax.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Als de eigenaar niet uit kan sluiten dat de auto gespoten is, zou ik daar maar vanuitgaan
Foto's in post #18 (laatste twee) tonen dikteverschil in de blanke lak

Niet elke spuiter durft het aan de blanke lak boven een flake terug te schuren voordat er een nieuwe laag op gaat.
En als ze dan ook nog een anti-siliconen additief erbij doen wordt het ook al niet beter
 
  • Leuk
Reactions: Maaike
@RedCat jij bevestigd nogmaals wat ik te horen kreeg.
Ik ben nu de lak even aan het voorbereiden op de sealant. Ik kijk absoluut niet naar resultaat. Zaak is dat de lak beschermd wordt met sealant en nogmaals afgetopt met wax. Eigenaar is lyrisch. Ziet er schitterend uit!
Nou, enorm.... :tired_face:
Als dit mijn eigen auto was....

Bizar ook.... vanaf de achterkant gezien lijken de panelen wel strak, vanaf de voorkant bekeken een doffe ramp.
 

Bijlagen

  • IMG_4294.JPG
    IMG_4294.JPG
    164,5 KB · Weergaven: 214
  • IMG_4295.JPG
    IMG_4295.JPG
    160 KB · Weergaven: 207
@Quantoxx dat is aanname die je doet.

Dit vat ik even niet? Ik lees jouw klachten over een waas die ontstaat en dat je flink aan de bak moet om de corrigeren. De reacties daarna gingen kort over sticky paint en vervolgens veel over combi's om mee te corrigeren.

Ik deel vervolgens mijn ervaring met sticky paint en gevoelige lak en hoe ik dit toen kon oplossen.

That's it, ik dacht alleen met je mee. :)
 
Even een update... excuses voor de vele berichten hier en de zelfs wat bitchy reactie.
Gisteren een behoorlijke offday, zeker omdat door toedoen van de eigenaar mijn pro900 kapot gekletterd is. Hij draait nog, maar eea is afgebroken. Allesbehalve ideaal dus.
Dat gedoe met deze lak, de slechte start vanochtend droegen niet bij aan een super humeur. Ben wel enorm blij met alle reacties, visies en meningen. Uiteindelijk de detail volledig omgegooid en toch een tevreden eigenaar.
Heb mijn les wel geleerd. Dit gebeurt me echt nooit meer.
 
Misschien kunnen we iets meer hebben van een vrouw. Het is je vergeven.

Al met al dus toch een tevreden eigenaar. Jammer van de machine. Volgende keer de machine met een koord om zijn nek binden (zoals een camera).
 
  • Leuk
Reactions: Maaike
Hij bleef met zijn voet achter het stroomsnoer hangen... deed mij er meteen aan herinneren waarom ik altijd in mijn uppie detail. Maar goed, als je de staat van de lak ziet, begrijp je dat het ook niet iemand is die thuis is in de detailwereld. Ik heb er voorlopig wel weer even genoeg van.
 
Je wil de auto zo opleveren zoals je dat bij je eigen auto zou doen (en da's OK).
Je hebt inmiddels van alles en nog wat geprobeerd en de eigenaar van de auto vindt het allemaal geweldig, ook nadat je hem/haar het hele verhaal verteld hebt.
Ik snap dat je graag een perfect resultaat neer had willen zetten, maar je moet op een gegeven moment ook weten wanneer er niets meer uit te halen valt. En dat heb je, bovenstaand relaas helemaal gelezen hebbend.
Als de eigenaar straks maar met een tevreden gevoel wegrijdt. Daar kun je het ook voor doen.