• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bmw probleem

Jullie hebben gelijk hoor. Dit is ook de reden waarom ik zo'n beetje alles heb geprobeerd wat mogelijk was.
Ik ben geen professional. Tegen vergoeding van materiaal wil ik een ander best helpen. Inderdaad, je wilt een auto net zo strak wegzetten als die van je zelf. Wijze les voor mezelf, ik detail enkel nog wagens waarvan de eigenaar me wat kan vertellen over de lakhistorie. Het gaat me wat te ver om voor die paar auto's van anderen (buiten familie etc) een lakdiktemeter aan te schaffen. Daarnaast, zal ik voorstaan zelf een grondiger blik op de betreffende auto werpen alvorens ik zeg; ja natuurlijk, doen we!
Als ik het aandurf schrijf ik een kort verslagje.
 
Jullie hebben gelijk hoor. Dit is ook de reden waarom ik zo'n beetje alles heb geprobeerd wat mogelijk was.
Ik ben geen professional. Tegen vergoeding van materiaal wil ik een ander best helpen. Inderdaad, je wilt een auto net zo strak wegzetten als die van je zelf. Wijze les voor mezelf, ik detail enkel nog wagens waarvan de eigenaar me wat kan vertellen over de lakhistorie. Het gaat me wat te ver om voor die paar auto's van anderen (buiten familie etc) een lakdiktemeter aan te schaffen. Daarnaast, zal ik voorstaan zelf een grondiger blik op de betreffende auto werpen alvorens ik zeg; ja natuurlijk, doen we!
Als ik het aandurf schrijf ik een kort verslagje.

:):):)Dat is inderdaad een goede leer voor de volgende keer...........komt mij bekend voor.
Eerst even de auto bekijken, lak beschadigingen, roest etc......allemaal van invloed.
Gaat je niet nog een keer gebeuren.
 
Herkenbaar! :)

Ik leg wat dingen uit en geef dan aan dat ik alles dezelfde behandeling geef (evenveel hits) en eventueel overduidelijke krassen nog een beetje lokaal aanpak. Hiermee verwijder ik over het algemeen niet veel lak en als er dan toch iets gebeurt, was het op korte termijn sowiezo wel gebeurt. ;)

Wil de eigenaar meer, dan word het meerprijs.
 
Herkenbaar! :)

Ik leg wat dingen uit en geef dan aan dat ik alles dezelfde behandeling geef (evenveel hits) en eventueel overduidelijke krassen nog een beetje lokaal aanpak. Hiermee verwijder ik over het algemeen niet veel lak en als er dan toch iets gebeurt, was het op korte termijn sowiezo wel gebeurt. ;)

Wil de eigenaar meer, dan word het meerprijs.
Precies!
Voordat ik aan de klus begon, de auto wel bekeken. Goed bekeken dacht ik. Dat het een krassenbak en swirlhalla was, wist ik, maar dat er van alles onder de blanke lak verstopt zat, heb ik echt tijdens de snelle inspectie niet gezien. Betreft trouwens de auto van een collega, dus die heb ik meermaals op het werk staan bekijken.
Moet ik ook bekennen dat ik op het oordeel van de eigenaar afging, die aangeeft veel te weten van auto's en die claimde dat de wagen overall goed was en roestvrij. Tja, aannames he...
Veel roest, veel steenslag, erbarmelijke lak.... vreselijk. Nogmaals, voortaan inspecteer ik vele malen beter en ga ik zeker niet op het oordeel van een ander af. Wat dat betreft vertrouw ik eerder op mijn eigen oordeel. Voorlopig geen keiharde lakken meer voor mij....
 
Laatst bewerkt:
Hey @Maaike had het ongeveer de zelfste probleem als bij jou.

Als je het goed ziet op de eerste foto dan zie precies kleine krasjes deze was precies altijd gewassen met een afwasborstel ik bleef maar polijsten.

2de foto zal je zien dat er een kleurverschil is op de linkse spatbord deze was gespoten en deze moest overeenstemmen met de rest.

En op derde foto zul je zien dat het al wat beter op trekt heb der ook ongeveer 12uur aan bezig gezeten.

Op het einde van de rit kwam ik te weten dat bij sommige wagens als een opties coating kunt laten zetten van fabrieks uit. Deze was beenhard. Al bij al goed afgezien.
82d404e956d6aa154903e98efeafa2a0.jpg
8d31fe7b25de077f1819c9ee6ca9e4fc.jpg
e5771306c83e173174558de77efa4b1e.jpg
a1812ea0ace563ed2b014474c1a67e56.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Maaike
@Sugr_81 ziet er weer netjes uit. Ik heb werkelijk geen idee wat er met de betreffende bmw allemaal uitgespookt is, het heeft me bloed zweet en tranen gekost. Tevens een kapot apparaat en enkele pads...
Heel veel krassen zaten opgesloten onder de blanke laklaag... kun je polijsten tot je een ons weegt. Ik hoop het nooit meer mee te maken.
 
@Sugr_81 ziet er weer netjes uit. Ik heb werkelijk geen idee wat er met de betreffende bmw allemaal uitgespookt is, het heeft me bloed zweet en tranen gekost. Tevens een kapot apparaat en enkele pads...
Heel veel krassen zaten opgesloten onder de blanke laklaag... kun je polijsten tot je een ons weegt. Ik hoop het nooit meer mee te maken.
@Maaike ik begrijp je volkomen. De meeste Detailieurs leven mee met jou.

Soms zeg ik ook tegen mijn eigen van met wat ben ik eigenlijk in hemelsnaam bezig.? je zit je uren en uren te dood te poetsen om een zo goed te doen en zo best mogelijke resultaten te halen en voor wat dan? soms voor een appel en een ei en nog iets met zoveel risico's erbij bv door de blanke lak te gaan zitten.

Terwijl dat ze in de meeste stielen per vierkante meter aanreken zoals een daklegger 130€ zelfs een schilder vraagt soms 30€ de vierkante enz en als wij dan voor een wagen 200€ willen vragen dan is dat van. Zie foto hierbeneden

Ik ben heel blij dat er een forum bestaat van Carclean gewoon mainefic. Ik bedank hier iedereen met een +1. Die eraan gedacht hebben en de forumleden die zo met je meeleven.

En ik moet toegeven dat ik het daarom zo doodgraag het doe.

Soms heb je van die denderende resultaten dat je zegt van wow man

Greetz.
5dbac36b19255246b8bac0c2e9e622ba.jpg
 
@Sugr_81 - Donders, dat zijn flinke prijzen voor een dakdekker en schilder, haha!

I get ya though! Detailen word door het grootste deel van de markt als "maar autopoetsen" gezien. Sterker nog, dat deel koopt een dure auto voor de status en hoe mooi hij er uit ziet, maar ziet zelf amper wat ze zouden kunnen zien. :)
 
  • Leuk
Reactions: Maaike
@Sugr_81 - Donders, dat zijn flinke prijzen voor een dakdekker en schilder, haha!

I get ya though! Detailen word door het grootste deel van de markt als "maar autopoetsen" gezien. Sterker nog, dat deel koopt een dure auto voor de status en hoe mooi hij er uit ziet, maar ziet zelf amper wat ze zouden kunnen zien. :)
De ergste van het verhaal is dat diene groene BMW dat ik had opgepoetst had niet verkocht werd dus daarom hebben ze het laten oppoetsen tot een maximum resultaat . 9/10 is het al verkocht want due wagen zie ik gewoon niet meer.

Maar mijn vraag komt nu wat hebben ze der dan niet voor gekregen ? (Voor wagen die glimt) Ieders zijn zaak oké now problem. Op het eindelijk was ik ermee akkoord gegaan om diene BMW 5.30 op te poetsen. Diene schilder zal niet veel schillen. Was mss een beetje erover maar als je alleen al een bouwvakker laat komen zal je lang zien van what the F**k

In een decomuntaire had ik gezien dat ze in Amerika veel geld mee verdienen met auto's te polijsten gewoon zot. Ok toegeven dat Amerika ook een groot Country is tot daartoe. Zou ik eigenlijk ook naar Amerika gaan verhuizen lol

Greetz
 
  • Leuk
Reactions: IceT
Oei hoezo? komt ik dan zo onduidelijk over mss ? @Blade. Ik denk dat de belangrijkste is om gewoon te begrijpen over wat ik bedoel toch?

Ook al ben je een belg, of weet ik veel wat. We zitten hier toch op een NL forum, en niet op whatsapp of facebook messenger. Beetje abn is wel wenselijk. Maar je bent niet de enige hoor, dont worry. En ja, ik begreep ook alles. Was ook bedoelt met een knipoog ;)