Toen ik in 2015 mijn BMW R1200RT LC in gebruik genomen heb, was ik van plan om er een "lange duurtest" van te maken zoals met mijn Mazda (Mazda mx5 nd lange duur test). Ik heb toen wel alle foto's genomen, maar nooit de tijd genomen om ze op ons forum te zetten.
Daar komt vandaag verandering in!
Het betreft een lucht-watergekoelde boxer in de kleur "Kallistogrey Metallic Matt". Volgens de omschrijving zou het dus mat grijs moeten zijn, maar ik vind dat het meer op groen lijkt.
Oordeel zelf.

Zo zagen wij
eruit bij ontvangst.

Ik vind dat dit meer lijkt op groen dan op grijs...
Zoals gezegd, was "Ross" nog niet ingereden.

De motor is meteen gewassen met Nanolex Matte Shampoo. Gelukkig zat mijn rode grid in mijn emmer want anders zou ik nooit geweten hebben dat er shampoo inzat.

Deze shampoo geeft niet direct een schuimlaagje...
Enfin, het wassen ging alleszins goed.

Daarna alles droog geblazen met mijn Metropolitan Vac n Blo.

Meteen bleek dat het geen slechte gewoonte is om een nieuw voertuig te wassen bij ontvangst. Bij het wassen bleek immers dat mijn uitlaat een lichte, maar toch goed zichtbare deuk had.

Met de koffers erop, viel het niet meteen op. Ik heb meteen contact opgenomen met mijn dealer en de uitlaat is onmiddellijk vervangen.
Na het wassen de matte lak gereinigd met Nanolex Matte Surface Cleaner (die ik nu niet meer vind op de website van CarClean).

Daarna nog aangevuld met Nanolex Matte Paint Sealant.

En de uitlaat beschermd met Belgom Chrome.

Het motorblok en de velgen heb ik beschermd met Collinite Liquid Insulator Wax No 845.

Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de onhandige dop van de Collinite te vervangen met een dop van Poorboys World Bio Degradable All Purpose Cleaner Degreaser.

Dit maakt het doseren een stuk makkelijker.
Toen ik drie dagen later de behandeling wilde verder zetten, moest de RT eerst weer gewassen worden.

Zo'n werkpaard wordt in februari echt wel vuil bij dagelijks gebruik.

De matte lak een laatste behandeling gegeven met Nanolex Final Finish.

De uitlaat begon na 300 km al z'n typisch bruine kleur te krijgen.

Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat die niet blinkend te houden zijn.
Alle plastic delen (en dat zijn er nogal wat
) behandeld met Gyeon Trim.

Ik had dat al gebruikt op mijn vorige boxer en ik ben daar zeer tevreden over.
Om af te ronden de velgen en het motorblok nog behandeld met Poorboys World Wheel Sealant.

En Ross is klaar om de boze, vuile wereld tegemoet te treden!

Opnieuw bedankt voor jullie interesse
(en feedback
).
Daar komt vandaag verandering in!
Het betreft een lucht-watergekoelde boxer in de kleur "Kallistogrey Metallic Matt". Volgens de omschrijving zou het dus mat grijs moeten zijn, maar ik vind dat het meer op groen lijkt.
Oordeel zelf.
Zo zagen wij
Ik vind dat dit meer lijkt op groen dan op grijs...
Zoals gezegd, was "Ross" nog niet ingereden.
De motor is meteen gewassen met Nanolex Matte Shampoo. Gelukkig zat mijn rode grid in mijn emmer want anders zou ik nooit geweten hebben dat er shampoo inzat.
Deze shampoo geeft niet direct een schuimlaagje...
Enfin, het wassen ging alleszins goed.
Daarna alles droog geblazen met mijn Metropolitan Vac n Blo.
Meteen bleek dat het geen slechte gewoonte is om een nieuw voertuig te wassen bij ontvangst. Bij het wassen bleek immers dat mijn uitlaat een lichte, maar toch goed zichtbare deuk had.
Met de koffers erop, viel het niet meteen op. Ik heb meteen contact opgenomen met mijn dealer en de uitlaat is onmiddellijk vervangen.
Na het wassen de matte lak gereinigd met Nanolex Matte Surface Cleaner (die ik nu niet meer vind op de website van CarClean).
Daarna nog aangevuld met Nanolex Matte Paint Sealant.
En de uitlaat beschermd met Belgom Chrome.
Het motorblok en de velgen heb ik beschermd met Collinite Liquid Insulator Wax No 845.
Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de onhandige dop van de Collinite te vervangen met een dop van Poorboys World Bio Degradable All Purpose Cleaner Degreaser.
Dit maakt het doseren een stuk makkelijker.
Toen ik drie dagen later de behandeling wilde verder zetten, moest de RT eerst weer gewassen worden.
Zo'n werkpaard wordt in februari echt wel vuil bij dagelijks gebruik.
De matte lak een laatste behandeling gegeven met Nanolex Final Finish.
De uitlaat begon na 300 km al z'n typisch bruine kleur te krijgen.
Ik heb mij er inmiddels bij neergelegd dat die niet blinkend te houden zijn.
Alle plastic delen (en dat zijn er nogal wat
Ik had dat al gebruikt op mijn vorige boxer en ik ben daar zeer tevreden over.
Om af te ronden de velgen en het motorblok nog behandeld met Poorboys World Wheel Sealant.
En Ross is klaar om de boze, vuile wereld tegemoet te treden!
Opnieuw bedankt voor jullie interesse