Gezien mijn
samenlevingsovereenkomst met Ross stilaan tot een eind komt, heb ik hem vorige week nog eens wat TLC geboden.
In oktober 2018 had mijn RT bijna 42.000 km.
Op het afdekplaatje van de GPS heb ik een
Quad Lock mount gemonteerd. Op die manier kan ik mijn iPhone veilig vastmaken op mijn dashboard. De iPhone is noodzakelijk omdat hierop mijn
Coyote app geïnstalleerd is. In Vlaanderen rondrijden met een motorfiets zonder Coyote is m.i. niet meer doenbaar. De snelheidsbeperkingen zijn zodanig willekeurig, dat ik vaak niet meer weet welke de maximaal toegelaten snelheid is. Mijn Coyote maakt mij hierop altijd attent en waarschuwt mij ook als eenogige bandieten of overijverige wetsdienaars naast de weg staan.
Om alle misverstanden te vermijden: ik ben geen wegpiraat! Ik rijd nooit te hard. Ik houd altijd rekening met de verkeersdrukte, de omstandigheden en mijn rijvaardigheid. Maar ondanks het feit dat ik nooit te hard rijd, rij ik bijna altijd sneller dan wettelijk toegelaten...
De gevolgen van enkele duizenden kilometers woon-werkverkeer waren weer zichtbaar.
Ondertussen ben ik wel tot het besluit gekomen dat Callisto Grey een redelijk dankbare kleur is om mee rond te rijden. Vanop enkele meters afstand zag de BMW er nog redelijk uit.
Net zoals met de auto begin ik tegenwoordig eerst de velgen schoon te maken.
Bij de achterste velg kwam er wat
Poorboys Spray & Rinse Wheel Cleaner aan te pas.
Ik gebruik het product echter niet om te sprayen. Ik gebruik het onverdund op een make-up doekje om vlekken te verwijderen. Ik vind wheel cleaners doorgaans te agressief om gewoon in het rond te spuiten.
(Ik merk nu trouwens dat ik het diafragma van mijn fototoestel wat kleiner had moeten zetten … het was niet mijn bedoeling om de tekst van de fles onscherp te krijgen...
. De volgende keer toch maar weer gewoon de "groene stand" gebruiken.)
De voorvelg is niet echt een plezier om proper te maken. De hoekjes, kantjes en openingen vragen voor een hele collectie borsteltjes en redelijk wat doorzettingsvermogen.
Zo'n zachte herfstdag is ideaal voor mijn open lucht werkplaats.
Voor het schoonmaken van een motorfiets is de
Monello Wash Mitt ideaal: voldoende absorberend om water op te nemen, maar dun genoeg om tussen alle spleten en kieren te geraken.
Voor de echt smalle kiertjes gebruik ik
Poorboys APC met een
Valet Pro kwastje.
Zo'n boxer is zonder zijn koffers overigens redelijk slank.
Na het drogen moest de uitlaat weer behandeld worden met het standaard arsenaal aan middelen.
Met een aanvaardbaar resultaat:
Zelfs na 42.000 km is nog steeds te zien dat ik vier jaar geleden de optie "Uitlaat in chroom" heb aangevinkt.
Ook achteraan is dat merkbaar.
En indien er nog twijfel over zou bestaan: het is een R1200RT.
Ik vind dat BMW het logo heel mooi heeft aangebracht op de zijkant. Het is echter wel erg kwetsbaar. Het logo steekt een centimetertje uit en bij het schoonmaken blijft een spons er makkelijk achter hangen. En gezien dit ook weer
echt plastiek is, kan het makkelijk afbreken.
Om alle droogvlekken te verwijderen, de carrosserie nog even schoon geveegd met
Nanolex Matte Final Finish.
Et voilà! Het eindresultaat:
En nog een artistieke interpretatie.
In de loop van de volgende weken zou ik nog graag de plastic onderdelen een laagje
Gyeon Trim willen geven.