Ultimate Compound is een vrij grof middel, zoals de naam al aangeeft; 'Compound'.
Dus op het filmpje heb je ná de eerste pogingen nóg 2 hits gedaan, maar totaal geen verbetering. In theorie zou je toch wel iets van verbetering moeten zien, aangezien je wel lak verwijderd. (Hoe weinig dan ook, blijkbaar) 10x een beetje is uiteindelijk ook veel.
Wat heb je precies op de Polo gedaan? Opnieuw dezelfde combinatie van pad en polijstmiddel, maar hoeveel hits?
Ik woon in België Dilbeek.Heb het filmpje een paar keer afgespeeld maar ik vind het lastig te zien.
Ik denk dat er twee mogelijkheden zijn:
- te weinig correctie. Ervan uitgaande dat je techniek op orde is dan lijkt het toch aan het materiaal te liggen.
- krassen die ontstaan door jou. Hele fijne krassen omdat je met grof geschut bezig bent, die zouden daarna moeten verdwijnen door een finishing stage of krassen die ontstaan door een vervuilde pad oid.
Of misschien nog een derde: de krassen zitten gewoon zo diep dat je verwachting te hoog is.
Al met al lijkt me nog steeds het meest waarschijnlijk dat het aan het materiaal ligt: een DAP met relatief weinig uitslag, niet helemaal de juiste compound en pad icm een keiharde lak. Maar het is lastig te beoordelen op afstand en met dit filmpje. Waar woon je? Misschien dat er iemand in de buurt is die een keertje mee kan kijken en mogelijk andere spullen heeft om mee te testen?
Wat ik begreep heb je alleen een compound en een glaze. (En dan de onbekende pads)Meerdere gradaties, heb ik.
Dus samenvattend: Je hebt de resultaten in de video behaald door dat paneel 2 hits te geven, maar war er resteert zijn dus die krassen. Zoals eerder aangegeven, lijkt er een flinke waas op de lak te liggen én lijken de resterende krassen best wel flink meer dan ''swirls''.Mijn bedoeling was eigenlijk om 2 passes max de volledige wagen de polijsten. Met een sterke compound en een soort finishing polijst middel zoals op die videos op youtube... niet dus