Laten we het even bij de termen houden, zodat iedereen weet wat je bedoeld.
Een polijstbeurt zegt weinig over wat je precies gedaan hebt, maar als je aangeeft dat je een ''hit'' gedaan hebt, dan begrijpt iedereen dat je een werkvlak van ongeveer 50x50cm hebt gepolijst, met 3-4 erwten polijstmiddel op je pad en dit polijstmiddel hebt doorgewerkt tot hij afgebroken is.
Als je alleen op of rondom de krast hebt gepolijst, dan geldt eigenlijk hetzelfde, maar is je werkvlak veel kleiner en pas je dus ook de hoeveelheid polijstmiddel aan.
Mijn opmerking over het schoonmaken van de pads is gericht op foampads op een excentrische machine, zoals een DAP. Een foampad borstel je niet uit of schoon, maar je reinigt het foam door bijv. de pad te wassen onder de lauw-warme kraan en een likkie Dreft / pad cleaner.
Ik raad je aan om je pads na max twee hits gewoon schoon te maken en niet pas na twee hele panelen. Pads die verzadigd raken slijten harder, je hebt minder correctie en simpelweg geen positieve resultaten.
De machine hierboven is een excentrische machine zoals je DAP, maar met vrijwel het dubbele aan uitslag. (8mm vs. 15mm) Zo'n machine heeft meer power door deze grotere uitslag en is niet te vergelijken.
Ja sorry heb me verkeerd uitgedrukt. 4passes per polijst beurt en ik doe 2 polijst beurten. Dus 8 passes in totaal.
Is de enigste manier om de dikkere krassen er uit te krijgen. Swirls vliegen er na 1 polijst beurt al af.
Zoals ik al zei: Je eerste hit met S3 begint met grove korrels. Na je dambordpatroon (dus 2 passes) is het polijstmiddel normaliter al flink afgebroken en een stuk transparanter. Dit betekent dat de korrels kleiner zijn geworden en je dus feitelijk met een fijner polijstmiddel aan het polijsten bent IN DEZELFDE HIT. (Je machine is niet van de lak geweest)
Als jouw doel is om specifieke krassen aan te pakken, dan kan je deze ook lokaal aanpakken met de kleinere backingplate + pad én het polijstmiddel niet in je eerste hit al doorwerken. Dat scheelt je dus al werk.