• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW voorruit probleem: wisser zichtbaar in het glas.

Een gewoon polijstmiddel (al is het een compound) doet hoegenaamd niets op glas
Het is de cleaner in je product die op glas iets uithaald.
 
Dit is toch niks nieuws en een logisch verschijnsel. Ouderdom van het voertuig speelt natuurlijk mee. Je zult echt meermaals moeten compounden omdat enigzins minder te maken.

Niets nieuws maar duidelijk een probleem waar niet iedereen een eenduidige oplossing voor heeft, waaronder ikzelf.

Vindt het wel een boeiende discussie, een keer iets anders dan "krijg ik deze kras weg".
 
Ik heb ook wel eens zitten denkn wat die “vlekkerigheid” op mijn ruiten zou kunnen zijn en ik heb ook wel eens zitten denken dat er wellicht een soort neerslag zou kunnen zijn van zware industrie zeg maar.
 
Niets nieuws maar duidelijk een probleem waar niet iedereen een eenduidige oplossing voor heeft, waaronder ikzelf.

Vindt het wel een boeiende discussie, een keer iets anders dan "krijg ik deze kras weg".
Mocht je een keer Sonax glaspolish willen testen hoor ik het wel ik ga mijn ruiten ook weer onderhanden nemen binnenkort.
 
Graag @Ric325i , geef me een seintje als je aan de slag gaat.
Benieuwd hoe het voorraam van mijn a7 opknapt.

Ik werk direct naast het grootste op en overslag bedrijf van erts & kolen van europa. Wolken stof zijn dagelijkse kost.

Mijn ramen en lak ondervinden hier zeer nadelige gevolgen van, op het blokje klei komt een hele berg zooi.
Op mijn bmw die er zowat dagelijks stond zag ik kleine plekjes wat leek op een chemische reactie (lak+verontreiniging), maar dat de troep in de lucht hier de oorzaak van was is uiteraard een vermoede.

De A7 probeer ik zoveel mogelijk thuis te laten en de shopping-micra te nemen voor woon/werk reizen.
.
 
Werken nabij het strand heeft voor meer ellende gezorgd de afgelopen jaren.
Door het zout & zand heb ik bij 2 auto's reparaties aan de remmerij moeten verrichten.

Bij beiden wagens ging een van de remklauwen niet meer open, cilinder die blokken op de schijf drukt zwaar aangetast.

Staat van ramen zal ook zeker achteruit gaan door invloeden van buitenaf.
 
Bij sterk vervuilde ramen gebruik ik een polijstmiddel met ceriumoxide.