• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW X5

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Hoi allen,

deze auto heb ik vorige week maandag gedaan maar omdat ik pas sinds gisteren forumlid ben wou ik hem jullie niet onthouden.

zoals in ik mijn voorstelling gemeld heb ben ik een fanatieke nieuweling en dit was mijn tweede auto, maar ik was/ben best wel een beetje trots op het eindresultaat.

gebruikte middelen..

autoglym paint restorer
super resignpolish
engine en motor cleaner
vinyl and rubber care
bumper care
leather cleaner
carplan auto shampo (goedkoop maar was beschermend)
en jawel Blue wonder voor de bekleding

eerst wat foto's bij aankomst
DSCF1941.jpg

DSCF1942.jpg

DSCF1943.jpg

DSCF1944.jpg


na wassen en de velgen te hebben gedaan met de engine cleaner, en de paint renovator al de volgende resultaten

DSCF1946.jpg

DSCF1947.jpg


na de paint renovator de auto een uurtje klaten kuren met de super resign polish

DSCF1948.jpg


daarna het interieur gedaan en de auto nagelopen met de bumpercare en de lijsten en banden afgewerkt met de vinyl en rubber cleaner.
zo'n 8 uur later..
DSCF1949.jpg

DSCF1950.jpg

DSCF1951.jpg


de velgen ook nog in de SRP gezet en daarna kwam een heel tevreden eigenaar de auto ophalen.

de hele zwarte plekken in de lichte bekleding verdwenen als sneeuw voor de zon met blue wonder.

al met al een leuke klus op een mooie dag!
 
Mooi resultaat, heb er binnenkort ook eentje die ik moet doen :) moet wel even het huishoudtrapje opzoeken om bij het dak te komen ;)
 
De buurt is ook erg in de buurt:D
en ik heb gemerkt dat je met meer dingen handig bent:-b


en voor madtraxx:
ik ben zo'n 1,90 meter lang en heb regelmatig de tree planken moeten gebruiken.
dergelijke auto is een flinke klus8o

succes!!
 
Hoi Thabird,

in principe hoeft de SRP niet te kuren voor een goed resultaat...
echter op de site van autoglym, raden ze het intrekken van de polish wel aan.

ik laat hem tegenwoordig zeker 30 minuten op de lak staan en dat geeft echt een verbluffend resultaat.:ja
 
zozo die is weer mooi geworden
blijft een super kleur voor en x5

en nog moeite gehad met de hardheid van bmw lak
 
De lak is idd heel hard.

er zijn veel krasjes die je met de hand er zowiezo niet uit krijgt.
maar machinaal gaat nog even duren.....

eerst veel ervaring opdoen met diverse producten. daarna ervaring opdoen met machines.

als je niet weet wat je doet kun je meer aanrichten als goed doen.
ik ben dus nog wat voorzichtig.

bij de audi A2 kon ik heel gemakkelijk met de hand de krassen onder de handgrepen verwijderen met de paint renovator. dat kostte bij de X5 beduidend meer moeite.