• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW4Life: Spullen binnen!

Leuke Wax voor de beginner en gevorderde is Poorboy's World Natty's Paste Wax white of blue of red €18,99 per pot

Aanbrengen met een foampad (keuze is persoonlijk)
uitpoetsen met een goede Microvezel doek (poorboy's, Cobra, Dodo Juice enz enz)

Dus om het lijstje compleet te maken:

Daytona Speed Master Wheel Brush
Mothers Wax Fender Well Brush
Poorboys World Bio-Degradable APC
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
Poorboy's World Natty's Paste Wax blue
Cobra Miracle Towel
Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad 2-Pack
Meguiars Triple Duty Detail Brush

leuk lijstje word het al.

bekijk wel even welke kleur auto's je gaat doen mbt de Natty's wax

white en red = voor alle kleuren
blue = voor donkere kleuren

Ps. laat je niet gek maken, meer bestellen kan altijd nog

Neem de rode foampad voor de natty's. Ik geef persoonlijk de voorkeur aan de 'ovale' versie itt de ronde, omdat ik de eerste makkelijker vid vast te houden. Maakt het je niet uit en kies je de ronde, neem dan de 'gouden' pad. Nog zachter!

Tip :idee : neem 2 pads en 2 doeken per stap. Een doek of pad die op de grond gevallen is moet je apart leggen om mogelijke krasjes tegen te gaan

Detailbrushes zijn erg handig. Ik gebruik de Megs Triple Detail brush, maar er zijn ook anderen. Neem er mogelijk 2: een voor de smerige randen onder trims etc voor tijdens het wassen en een om waxresten in lastige randjes te verwijderen.

*** edit: indien de auto's niet al te smerig zijn, kun je ook volstaan met 1 brush ;) ***

Welke Natty's je kiest moet je zelf weten. Ze zeggen dat de blauwe meer diepte geeft aan donkere lakken en de normale aan de overige kleuren. Ik denk dat dat meer marketingtaal is. De rode was/is een speciale versie, welke overigens wel bijzonder lekker ruikt! Maar deze is niet per se bedoeld voor rode auto's. Het zijn iig geen kleurwaxen zoals bijvoorbeeld veel Turtle's.

Mocht je Dodo spullen aanschaffen: let op de 26e! Dan is het Dodo Donderdag (of zoiets). Zelfde spullen, maar dan met korting.
En niemand heeft gezegd dat dit een goedkope hobby is. Voor het geld dat velen van ons er aan hebben uitgegeven, waaronder ikzelf, kan je lekker met vakantie of een mooie set velgen + banden onder je toekomstige auto zetten :-" Ik heb even opgeteld: inmiddels rond de €1200,= in anderhalf jaar. Er zijn er die nog veel, heel veel meer hebben! Maar zolang je alleen koopt wat je nodig hebt en de de hype aan je voorbij kan laten gaan, kan je het in de grip houden. Uiteindelijk heb je er ongemerkt net zoveel aan uitgegeven in de loop van de tijd. ;)

Oké, ik zal daar even op letten! Wie weet levert dat nog wat voordeel op.

Het is natuurlijk een dure hobby, maar ik moet gewoon duidelijk een budget stellen. Uiteindelijk heb je er wel heel wat uren plezier van en een super resultaat.
:-)^

idd het is geen goedkope hobby.
Gewoon sponsors zoeken (bijv je ouders:lol )

of gewoon af en toe DKBM lief aankijken en zijn spullen gebruiken:ja

alteaniels zei:
idd het is geen goedkope hobby.
Gewoon sponsors zoeken (bijv je ouders:lol )

Haha, ja ik zal kijken hoeveel vaders hieraan wil meebetalen. Het gaat uiteindelijk wel om zijn auto! Natuurlijk betaalt hij mee, maar hij zal wel schrikken van ongeveer 110 euro :-b
Ik vind het ook niet erg om zelf wat te betalen. Vind het ook een investering voor de toekomst, aangezien ik hiermee heel wat poetservaring op kan doen!

alteaniels zei:
of gewoon af en toe DKBM lief aankijken en zijn spullen gebruiken:ja

:party

word een heel leuk lijstje.

je kan het zo gek maken als je zelf wilt..

je kan nog gaan kleien tussendoor, een pre wax cleaner.. een full ipa wipedown er tussendoor.

polijsten met de dap, met polijstmiddelen van monello en pad van lake country.

afmaken met qd+ , uqd of andere klonen.

het is net wat je er aan uit wilt en kan geven.

zoiezo is het lijstje dat je nu hebt ERG leuk

je kan ook hier: klikkie eens kijken of er wat interesants aangeboden wordt..

Mooi dat het lijstje jullie goedkeuring kan verkrijgen! (Hoe kan het ook anders, jullie hebben hem praktisch gemaakt :-d )

Bedankt voor de adviezen aron, ik zal het topic in de gaten houden. Als ik straks wat meer ervaren ben, is er misschien wel behoefte naar zo'n mooi apparaat.

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: Bedankt, jullie zijn allemaal super tof en behulpzaam, het wordt erg gewaardeerd!!

Ik heb besteld:

101339 Daytona Speed Master Wheel Brush
100576 Mothers Wax - Fender Well Brush
100712 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Car Wash
100714 Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml
100822 Cobra - Miracle Towel - 40x60cm
100094 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
100092 Meguiars - Triple Duty Detail Brush