• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

BMW4Life: Spullen binnen!

BMW4Life

Detailing addict
8 nov 2009
475
62
31
Hoorn
Beste poetsers,

Ik ben Daniël, aka BMW4Life. Ik ben op dit forum gekomen door de beste man DKBM! Zelf ben ik helemaal gek van auto's, zoals mijn naam misschien al doet vermoeden: met name BMW. Ik ben 17 jaar oud. Wie kent mij van het AW-forum? :schaam

Mijn ouders rijden Ford: een Fiësta van 2002 en een nieuwe Galaxy van eind 2006. Beide hebben de krasstraat nog nooit gezien, dat mag namelijk niet van mij! Dat is de rede dat ik mij hier heb aangemeld, ik ben erg graag (understatement) bezig met auto's wassen ed.

Ik heb verder nog weinig verstand van het extreme detailen en daarom ben ik nu hier, ik wil het graag allemaal tot mij nemen!
Tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen dan het twee-emmer-systeem, een washmitt en een afdroogdoek.

Ik word in augustus 2010 18 en ga dan - natuurlijk - meteen voor het rijbewijs, dat is mijn hele leven al mijn doel. En natuurlijk een eigen auto. Tegen die tijd hoop ik erg veel geleerd te hebben van dit (lijkt mij) super gave en über professionele forum!

Mvg,

B4L
 
Waarvan akte! ;) Veel plezier hier en uiteraard met detailen, Daniël. Veel leesplezier ook (er is genoeg te lezen over van alles!) :)^
 
Ben van plan aan te schaffen:

Daytona Speed Master Wheel Brush
Mothers Wax Fender Well Brush
Poorboys World Bio-Degradable APC
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash

Any good?
 
Goede keuzes! Hoe onbenullig het ook mag klinken, de Fender brush en Daytona wheel brush zijn erg handige dingen die net dat beetje meer doen voor een gedetailde auto
 
Thanks everyone! Especially DKBM for all your good help & advice.

Waarschijnlijk volgend weekend gaat het besteld worden en ook de Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Car Wash shampoo erbij!

Gr. Daniel
 
waarom niet op dodo donderdag de born to be mild, of supernatural shampoo?
de btbm is mij HEEEEEEEEL goed bevallen
 
De btbm is ook heel fijne shampoo, ik gebruik hem zelf ook en hij lijkt de lak iets gladder te maken. Maar dat neemt niet weg dat de PB shampoo z'n werk evenzo goed doet. Dodo (of welke ander merk dan ook) hypen zorgt niet voor een evenredig beter product. Bovendien kan je veel meer auto's doen met de PB shampoo, puur vanwege de inhoud.

Neemt niet weg dat het donderdag best eens interessanter kan zijn om voor de Dodo te kiezen qua prijs ,^^
 
Bepaal voor jezelf de prijs die je wilt uitgeven. Voor €17 heb je een liter PB, incl de kortingsactie heb je daarvoor nog geen halve liter Dodo's BtbM. Doe je vaak heel smerige auto's zonder waxlaag? Neem dan de Poorboys. De Dodo is echt mild.
 
De BTBM zou een hele goede keuze zijn. Als je voor de winter een shampoo zoekt die ook nog wat toevod dan zou ik gaan voor de DJ Sour power. Heb zelf geen ervaring met de PB shampoo dus kan die vergelijking helaas niet maken.

Overigens moet je wel snel je rijbewijs gaan halen dan kun je toch nog mijn BMW overnemen :D
 
Welkom

Het is niet perce beter om BtbM te nemen.
Vraag je 3 mensen naar een shampoo, dan is de kans groot dat je 3 verschillende antwoorden krijgt.

Blijf je voorlopig alleen auto's wassen of ga je ook al detailen? Misschien nog een wax toevoegen aan je bestelling?
 
Beide bedankt voor de reacties!

Arjan, ben jij Carb van Autoweek met die prachtige e36 316i waar ik bij hem zitten slijmen?
 
alteaniels zei:
Welkom

Het is niet perce beter om BtbM te nemen.
Vraag je 3 mensen naar een shampoo, dan is de kans groot dat je 3 verschillende antwoorden krijgt.

Blijf je voorlopig alleen auto's wassen of ga je ook al detailen? Misschien nog een wax toevoegen aan je bestelling?

Zou het wel graag willen. Dan is mijn vraag weer aan jullie: welke wax, en hoe breng je dat het beste aan?