• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bobbelige lak oude Buick

Fraxter

Detailing addict
11 mei 2011
278
65
35
Hallo iedereen,

Vandaag kreeg ik de vraag of er nog wat te doen is om de lak van een oude Buick te herstellen. De lak is helemaal bobbelig en het lijkt ook wel of er luchtbelletjes op zitten of iets in die zin. Ik heb een tweetal foto's gemaakt waarop de staat van de lak een beetje te zien is:

b2fj.webp

6cj9.webp

Kan dit nog hersteld worden middels orangepeel of wetsanden?

Lijkt mij dat tijdens het spuiten van de auto er vuil op is gekomen. Deze zit nu in/onder de lak?

Ik zou mn vingers er niet aan branden, is gewoon slechte voorbewerking geweest voor het spuiten, op de eerste foto zie je de schuurkrassen onder de lak nog, en op de 2e zit het zo te zien vol stof of andere ongeregeldheden. Waarschijnlijk te grof geschuurd en gespoten in een behoorlijk stoffige omgeving.

Gaat je een hoop tijd kosten, en je gaat lang niet alles weg krijgen (schuurkrassen zeker niet), wat meer glans waarschijnlijk wel, maar gaat een hoop tijd en materiaal kosten als je wilt gaan wetsanden of met denimpads aan de bak wilt. Daarbij neem je best wat risico, omdat je om dit weer wat te trekken best wat lak weg moet nemen..

Duidelijk verhaal. De eigenaar is van plan de auto te laten overspuiten dus erg veel kan er niet aan vernield worden. Als het resultaat maar minimaal is dan begin ik er niet aan.

Groot gelijk, lekker laten overspuiten en dan daarna nog maar eens kijken of je naast goed beschermen nog iets kunt verbeteren.

OMG hebben ze die afgelakt met een blokkwast?!
Niks aan doen, lekker laten schuren en spuiten en dan nog eens terug laten komen...

Zou bij wassen / kleien / paintcleaner / waxen houden en als ie terug is van de spuiter nog een keer over gaan buigen.

Zoals foto 1 heb ik het wel vaker gezien. Lijkt wel "normaal" te zijn voor schadeherstelbedrijven. Terwijl ik de auto met dezelfde vaart weer terug zou sturen als ik hem zo aangeleverd kreeg.
De onderste foto lijken meer op kuiltjes dan bultjes. Ook dit lekker laten voor wat het is dus, anders had je nog een poging kunnen doen met wetsanden.

Doet mij een beetje denken wat op het vwforum populair is,namelijk het zelf rollen van je auto. Er zitten daar ware kunstenaars tussen die beter kunnen rollen dan een spuiter kan spuiten. Krijg bij bovenstaande foto's het gevoel alsof de auto ook gewoon zelf geschilderd is.

Heb ik wel eens eerder gezien op Amerikaanse import voor de foto van ver af ziet er super uit tot dat je de container open doet......

Zelf jaaaren geleden ook gedaan met een VW Kever: lak was prut ( tenminste toen helemaal geen verstand van wat met polijsten e.d. mogelijk was ), om die reden de roller er over heen
en het resultaat was echt strakker dan het spuitwerk van tegenwoordig kan ik verklappen. ( had in elk geval geen last van zwerfkeien onder de lak )

De auto is niet in Nederland gespoten. Het is voor zover ik weet een rechtstreekse import vanuit de US. De stipjes die je ziet zijn geen kuiltjes maar echt van de kleine bultjes op de lak. Wat er is gebeurt met de lak zal wel een raadsel blijven.

Slecht schuren, vieze ruimte waar gespoten is, rollen, blokkwast, het kan allemaal.

Gevalletje opnieuw spuiten vrees ik. Ziet er uit als vuiligheid onder de lak. Als je dat er uit wil halen dan kan je best opnieuw spuiten of eventueel de roller erover zoals sommige hier al aangeven