• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bobobrob en de nieuwe A6

Welkom! Mooie audi :)^

Wat de velgen wax betreft. Zeker doen. Het wil niet zeggen dat de velg minder vies wordt,
maar het vuil hecht zich minder makkelijk aan de velg en het kost je dan ook minder moeite om de velg schoon te maken.
Ik zelf gebruik de Poorboy's Wheelsealent.
 
ik zou de bilberry velgen reiniger nemen, i c m de poorboys wheelsealant..

een liter kost een 15 euro, deze kan je, als je je wielen in de wax heb, heel goed 1:10 in een sprayer gebruiken..

is niet erg aggresief! ruikt best lekker! en 15 euro de 10 liter.. een koopje!
als je het voor 2 autos gebruikt.. doe je echt bijna 2 jaar met een flesje!

ik doe er 4 tot 6 , en ben nu een half a driekwart jaar bezig met 1 liter flesje
 
bobobrob zei:
Is de EZ Detail Mini Brush de beste keus voor deze velg? Of toch de Daytona Speed Master Wheel Brush?

Ik zou ze beiden nemen. De Daytona voor helemaal tot achteraan te komen, en de Mini voor de dubbele spaken....:roll
 
Welkom op dit forum, prachtige wagen.
Overweeg je nog een APC op te nemen in je lijstje? Voor heel veel zaken te gebruiken en je kunt zelf variëren met de concentratie.
 
APC, nog niet overwogen...

Ondertussen wel toegevoegd:

Daytona Speed Master Wheel Brush
Meguiars Hot Rims All Wheel Cleaner - 710 ml

Wax voor velgen vind ik een mooi verjaardagscadeau (in mei), dus die voorlopig nog niet.
 
De megs is veel te aggresief voor nieuwe velgen. Heb je helemaal niet nodig. Neem de Collinite Insulator wax. Daarmee kan je zowel je velgen als de lak in de wax zetten. Schoonmaken doe je met een emmer met sop en wat borstels.
 
Wil langzaam mijn bestelling gaan plaatsen. Bestelling zal gebaseerd zijn op het volgende plan van aanpak:

Wassen/Drogen:
Meguiars Gold Class Car Wash (al in bezit)
Chemical Guys Miracle Dryer (al in bezit)
Meguiars Ultimate Wipe Wash Mitt (al in bezit)

Kleien:
Meguiars Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar (al in bezit)

Cleanen:
Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1'

Glazen:
Meguiars Deep Crystal Polish 'Step 2'

Waxen:
Collinite Liquid Insulator Wax No. 845 of
Meguiars Gold Class Clear Coat Liquid Car Wax (al in bezit)

Velgen:
Meguiars Gold Class Car Wash
Daytona Speed Master Wheel Brush
Collinite Liquid Insulator Wax No. 845

Ramen:
Meguiars NXT Generation Glass Cleaner

Microvezeldoeken: 3x Dodo Juice Fantastic Fur, 1x Meguiars Gold Class Supreme Shine Microfiber Towel (al in bezit)
Pads : 2x Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pads, 4x Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pads



Ongetwijfeld zijn er nog veel meer toevoegingen en andere producten te vinden, maar is dit goed begin? Of zie ik nog belangrijke dingen over het hoofd?
 
Zou alleen de Collinite voor de velgen gebruiken. Heeft niet zoveel zin om Gold Class daar overheen te smeren. Verder ziet de lijst er goed uit:)^
 
2 emmer methode + grittguard vanaf het begin. Goedkoop doch zeer effectief.
 
Bestelling is inmiddels de deur uit. Alles zal over 2 weken worden meegenomen naar Italie...duurt me eigenlijk te lang:(

Betref de auto, hij is stond er redelijk goed bij toen ik hem ging ophalen. Redelijk, want volgens mij hebben ze hem door de wasstraat gehaald net voor het afleveren. Ze wilde waarschijnlijk een goede beurt maken, maar ik ben er niet zo blij mee. Vandaag de lak eens goed bekeken en volgens mij zitten er al swirls op....

Ik zal morgen (als de zon schijnt) eens een detailfoto maken. Hoor dan graag jullie mening!

Zoonlief is er in ieder geval wel er tevreden mee!

100_7682.jpg