Hallo allemaal,
Een maand of vier geleden heb ik mijn metallic Zwarte Audi A4 Avant bj. 2009 afgeleverd gekregen. Dit zag er op het eerste gezicht allemaal piekfijn uit, tot na een wasbeurt of vier. Inmiddels weet ik dat ik in het zonlicht hologrammen heb van voor naar achter over de auto. Daarnaast zijn er hele lichte swirls en zitten er her en der wat oppervlakkige krasjes. Mijn besluit is genomen dat ik hier eigenhandig wat aan ga doen.
Ik wil mijn auto gaan polijsten na een goede voorbereiding (wassen, klei) en vervolgens in de was zetten. De velgen, het interieur etc. wil ik op termijn meepakken, maar dit heeft nu (nog) niet mijn prioriteit).
Hiertoe heb ik het volgende boodschappenlijstje gemaakt:
Wassen:
Monello Wash Mitt
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash / Dodo Juice Born to be Mild (moet even nog prijs uitrekenen)
Klei:
Monello Dolce Verde Klei set (ook weer een extra doek)
Polijsten
DAP900 Raffini starterskit Powerpack
Glaze:
Poorboys World Black Hole
Sealant?
Wax:
Collinite 845 (dit lijkt mij inderdaad handiger opbrengen dan een vaste wax)
Mijn vragen zijn:
- Heb ik voor wat ik wil de juiste producten?
- Zijn er nog alternatieven van gelijkwaardige kwaliteit maar met bijvoorbeeld een prijstechnisch voordeel?
- Wat heb ik verder nog nodig aan doekjes / applicators?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties,
Een maand of vier geleden heb ik mijn metallic Zwarte Audi A4 Avant bj. 2009 afgeleverd gekregen. Dit zag er op het eerste gezicht allemaal piekfijn uit, tot na een wasbeurt of vier. Inmiddels weet ik dat ik in het zonlicht hologrammen heb van voor naar achter over de auto. Daarnaast zijn er hele lichte swirls en zitten er her en der wat oppervlakkige krasjes. Mijn besluit is genomen dat ik hier eigenhandig wat aan ga doen.
Ik wil mijn auto gaan polijsten na een goede voorbereiding (wassen, klei) en vervolgens in de was zetten. De velgen, het interieur etc. wil ik op termijn meepakken, maar dit heeft nu (nog) niet mijn prioriteit).
Hiertoe heb ik het volgende boodschappenlijstje gemaakt:
Wassen:
Monello Wash Mitt
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash / Dodo Juice Born to be Mild (moet even nog prijs uitrekenen)
Klei:
Monello Dolce Verde Klei set (ook weer een extra doek)
Polijsten
DAP900 Raffini starterskit Powerpack
Glaze:
Poorboys World Black Hole
Sealant?
Wax:
Collinite 845 (dit lijkt mij inderdaad handiger opbrengen dan een vaste wax)
Mijn vragen zijn:
- Heb ik voor wat ik wil de juiste producten?
- Zijn er nog alternatieven van gelijkwaardige kwaliteit maar met bijvoorbeeld een prijstechnisch voordeel?
- Wat heb ik verder nog nodig aan doekjes / applicators?
Alvast hartelijk dank voor jullie reacties,