• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Boodschappenlijstje voor zwarte Audi A4

Froger

Detailing trainee
21 jul 2014
15
35
Almelo
Hallo allemaal,

Een maand of vier geleden heb ik mijn metallic Zwarte Audi A4 Avant bj. 2009 afgeleverd gekregen. Dit zag er op het eerste gezicht allemaal piekfijn uit, tot na een wasbeurt of vier. Inmiddels weet ik dat ik in het zonlicht hologrammen heb van voor naar achter over de auto. Daarnaast zijn er hele lichte swirls en zitten er her en der wat oppervlakkige krasjes. Mijn besluit is genomen dat ik hier eigenhandig wat aan ga doen.

Ik wil mijn auto gaan polijsten na een goede voorbereiding (wassen, klei) en vervolgens in de was zetten. De velgen, het interieur etc. wil ik op termijn meepakken, maar dit heeft nu (nog) niet mijn prioriteit).

Hiertoe heb ik het volgende boodschappenlijstje gemaakt:

Wassen:
Monello Wash Mitt
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash / Dodo Juice Born to be Mild (moet even nog prijs uitrekenen)

Klei:
Monello Dolce Verde Klei set (ook weer een extra doek)

Polijsten
DAP900 Raffini starterskit Powerpack

Glaze:
Poorboys World Black Hole

Sealant?

Wax:
Collinite 845 (dit lijkt mij inderdaad handiger opbrengen dan een vaste wax)

Mijn vragen zijn:
- Heb ik voor wat ik wil de juiste producten?
- Zijn er nog alternatieven van gelijkwaardige kwaliteit maar met bijvoorbeeld een prijstechnisch voordeel?
- Wat heb ik verder nog nodig aan doekjes / applicators?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties,

Qua claykit zou ik Mothers of Monello ook even bekijken.
Doeken en pads heb je nooit teveel, dus een aantal doeken (Monello of Poorboy's), een droogdoek en een aantal extra handpads en polijstpads zullen geen overbodige luxe zijn.

Ik heb zelf jaren in een zwarte audi Audi A4 (2005) gereden, en heb erg goede ervaring met de Poorboys SSR reeks.
Wat bij mij erg goed werkte was SSR2,5 op een Orange Lake County pad (zijn niet meer te krijgen geloof ik, maar er zijn vast vergelijkbare pads). Daarna Menzerna professional Polish op een finishing pad om te polijsten. Daarna Black hole, EXP en Natty's.

een idee van het resultaat:

Ik zou als shampoo dodo juice born to be mild nemen,er staat nog geen sealent bij je lijstje wellicht is dat nog een optie? Ik heb zelf de wolfgang en die is goed.

Ok, bedankt voor de tips zover allen!

@ivo's, ik moet dus nog wat doeken en handpads (ik ga ervanuit dat je hiermee bv. wax opbrengt?) erbij nemen, en polijstpads. Hoelang gaat een polijstpad gemiddeld mee dan? Ervan uitgaande dat ik de polijstpads aanschaf uit de starterskit bij de DAP?

@dovdmeer, ik lees in het sticky-stappenplan exterieur dat de Poorboys SSR met name geschikt is voor de wat oudere lakken (iets met kristallen), valt de lak op mijn Audi hier dan ook onder? Ik ben uitgegaan van de starterskit DAP900 omdat het mij wel handig leek voor het polijstwerk alles bij de hand te hebben namelijk.

@Ric325i, Een sealant, waar hoort deze in het programma, is dat weer over de wax? Of heeft dit weer een andere functie?

Ik zou als ik jouw was Monello pakken om te polijsten,en voor lichte swirls enz zou je met mezzo gevolgd door finale een eind moeten komen.Volgorde zou zijn glaze dan sealent en dan de wax. Zelf gebruik ik als wax collinite 845 voor de lange standtijd en gebruikersgemak.

Ik breng de 845 altijd met de dap aan , gewoon een paar druppels op een zwarte of rode pad (een pad zonder cutting) , de dap wel op een lage stand zetten. Ten eerste breng je veel minder product op ( je hebt met de 845 echt maar een paar druppels nodig per paneel !) Ten tweede verdeeld het veel fijner en egaler en heb je minder moeite met uitpoetsen , want je moet de 845 echt dun opbrengen. Ik breng vaak na een week nog een tweede laag aan .

Zo, de bestelling is gedaan. Ik ben vast wel iets vergeten maar daar komen we vanzelf wel achter. Ik hoop binnenkort wat foto's te kunnen plaatsen van hopelijk een mooi resultaat. Iedereen bedankt voor de reacties!