• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Booskijkers verwijderen, vastgekit

Boelewapper

Detailing rookie
10 sep 2009
152
17
Hallo mensen,

Een jaartje geleden heb ik booskijkers op mijn auto ´gemonteerd´. Deze heb ik dus met bison kit erop geplakt, en de randen afgewerkt met een transparante kit. Ik ben er een beetje op uitgekeken en wil ze verwijderen.
Nu ben ik bang dat dit niet zonder slag of stoot zal gaan. Iemand ideeën of suggesties?

Alvast bedankt.

Raoul

Persoonlijk denk ik laten zitten, grote kans dat de lijm je koplampen heeft aangetast en dat na verwijderen je 2 lelijke koplampen hebt

ik denk indd dat je je koplamp ermee sloopt..
tussen de 160 en 180 euro heb je al donkere immitatie koplampen (160 zonder, 180 met mistlicht voor)

Hoi, ik ga eerst kijken of ik misschien een los glas (of is dit plastic?) kan bestellen. Misschien kunnen die eraf?! Morgen zal ik dat eens na gaan vragen. Of inderdaad wetsanden en polijsten. Maar dan zoek ik wel eerst even iemand (van hier) die daar ervaring mee heeft.
(Ik + iets nieuws proberen = konkelen:lol )

Groet, Raoul

als je alleen het glas zoekt zou ik naar de sloop gaan en niet bestellen bij een dealer. ik heb eventueel nog wel een losse koplamp die ik niet meer gebruik

Boelewapper zei:
Hoi, ik ga eerst kijken of ik misschien een los glas (of is dit plastic?) kan bestellen. Misschien kunnen die eraf?! Morgen zal ik dat eens na gaan vragen. Of inderdaad wetsanden en polijsten. Maar dan zoek ik wel eerst even iemand (van hier) die daar ervaring mee heeft.
(Ik + iets nieuws proberen = konkelen:lol )

Groet, Raoul

Golf 4 lampen zijn van glas. Ik denk inderdaad ook dat het verwijderen er niet beter op gaat worden. Los glas voor een koplamp krijg je overigens ook niet, het glas zit namelijk aan de unit verlijmd. Dit i.v.m. het tegengaan van vocht in de lampen.

Probeer wd-40 op de randen te spuiten en laat het even zitten zodat het er in kan "lopen". Daarna met een fohn verwarmen.

Proberen kun je het altijd. Nieuwe kopen kan altijd nog.

Xizer zei:
Golf 4 lampen zijn van glas. Ik denk inderdaad ook dat het verwijderen er niet beter op gaat worden. Los glas voor een koplamp krijg je overigens ook niet, het glas zit namelijk aan de unit verlijmd. Dit i.v.m. het tegengaan van vocht in de lampen.
Kitrand voorzichtig insnijden met scherp mesje / scalpel >> werkt perfect ( zelf gedaan om binnenzijde koplampunit zwart te spuiten ).
Daarna helemaal schoonmaken e.d. daarna gewoon weer dichtkitten .... tada :)
Als je zelf gaat 'klooien' zorg dan wel van te voren dat je reserve setje glas hebt middels de sloop ;)

Hey Boelewapper,

Misschien heb je hier wat aan: Klik hier

Misschien lukt het zo wel. Hij gebruikt een stukje touw, maar een stukje visdraad tussen twee klosjes hout of iets anders zou ook zeer goed kunnen werken.

Groeten The Musicman