De BMW was een paar dagen weg voor onderhoud, zowel regulier beurt + apk als wat preventief onderhoud.
Op het lijstje stond o.a.
- Olie, filters en de rest van Inspectie II (exclusief bougies omdat deze ~10,000 km geleden gedaan zijn)
- Vervangen Vanos olie leiding (begon te zweten bij de aansluiting tussen slang en banjo bout, veelvoorkomende plek waar ze als eerste gaan lekken).
- Schoonmaak van afwatering van de dorpels + bescherming i.v.m. de welbekende roestplekken bij de krikpunten.
Voor de rest gelukkig geen gekke dingen.
Onderweg terug spullen gepakt en naar de wasbox gereden om een welverdiende wasbeurt te geven. Aan het einde een vers laagje
Gyeon Wetcoat overal en de auto afgedroogd.
Morgen na mijn nachtdienst ga ik bezig met stuurwiel wisselen, iets wat al een tijdje in de planning stond.
Eerst maar kijken of alles goed werkt. Zo ja bestel ik binnenkort het onderste stuk plastic (met M logo) nieuw aangezien deze niet meer netjes is (en ook anders is qua afwerking dan ik gewend ben met dit stuur). Mochten de knoppen niet goed werken dan die ook toevoegen aan mijn winkelwagentje.