Vanmiddag met behulp van de Quickjack (van Robin) de wiel wissel gedaan. Wat was dat een relaxte wissel zeg! Ik wilde de naven schoonmaken maar die waren wonder boven wonder al schoon.
De style 33 winterset zit er nu onder en ik vind hem beter staan dan ik had gedacht.
Aangezien de temperaturen de komende week wat gunstiger zijn, tijd om de style 82 zomerset schoon te maken en op te bergen voor zijn winterslaap.
Zo staat de E39 er nu bij.
De auto nog steeds niet kunnen wassen maar dat komt wel
. De lak is toch nog niet perfect en toe aan polijsten dus misschien ziet de BMW eenmalig een wasstraat om gelijk de bodem te ontdoen van alle zout.
Nu de zomerset van de auto is krijgen de ~14 dagen oude naafkapjes ook een wasje en laagje Rim of Cancoat (nog niet over uit). Misschien aan een kant Rim en andere Cancoat om te vergelijken...
En tot zover de update. De E39 gaat uit logeren voor wat preventief onderhoud. Onder andere:
Stuurbekrachtigingsreservoir + slagen vervangen. Er zit namelijk een filter in het reservoir en ik kon niet terugvinden wanneer die voor het laatst gedaan is.
Koelsysteem volledig nakijken en zo nodig koelslangen vervangen. Thermostaat en waterpomp zijn al gedaan voor aanschaf.
De komende tijd kan ik me iig lekker uitleven op de 107 van mijn moeder. Dan is die klaar voor de winter.