Het is een tijdje geleden sinds de laatste update, deze keer een wat
grotere dan gepland! De 207 wordt ingeruild.
De 207 is de afgelopen 3.5 jaar een super ervaring geweest met de nodige ups en downs. Echter vind ik mezelf de laatste tijd steeds vaker verlangen naar een grotere auto die voor lange afstanden beter is. Daarnaast wordt het qua onderhoud niet makkelijker om de 207 in een staat te houden wat volgens mijn standaard is. Afgelopen 2 jaar bijvoorbeeld, zo'n €4500 aan onderhoud.
De 207 zal zeker gemist worden want ondanks de voor mij hoge onderhoudskosten vond ik het een fijne, betrouwbare auto. De aanpassingen die ik in de afgelopen jaren heb gedaan hebben de band met de auto ook alleen maar versterkt, alleen op een gegeven moment is het toch tijd om afscheid te nemen.
De opvolger wordt een 5 serie E39 uit het jaar 2001 in Orient Blue. He gaat om een 520i met de M54B22 6 cilinder motor i.c.m. handbak en achterwielaandrijving. Voor mij als beginnend autoliefhebber denk ik een mooie opvolger.
Hij heeft ~150,000 gelopen en is afkomstig van de 2e eigenaar die hem sinds 2004 heeft. Het lijkt erop dat deze man ontzettend zuinig is geweest op de auto en ik hoop dat voor te kunnen zetten. Mijn indruk tijdens de proefrit was erg goed en alle papierwerk was dik in orde. Ik heb voor mijn geruststelling gevraagd dat ze het koelsysteem preventief wat meer aandacht geven (waterpomp en thermostaat) ook al leek het op dit moment in orde. Aan de binnenkant is uitzonderlijke staat, buitenkant heeft hier en daar een plekje. Van alles wat ik heb gezien denk ik dat de auto grotendeels binnen heeft geslapen.
Voor mij blijft het iig een voornemen om hem zo origineel mogelijk te houden, net als de 207 eigenlijk. Op het lijstje na aflevering staan al een paar dingen die ik naast het detailen wil regelen:
- Winterset op LM velg, liefst ook 16 inch net als de zomerset
- Bluetooth module die je op de plek van de CD wisselaar achterin kan plaatsen. Wanneer ik dat evt wil kan ik zo terugwisselen, mochten CDs weer helemaal in worden
- Rubberen matten rondom.
Eerst maar een weekje wachten want eerst een tripje naar Londen. Laatste week van november mag ik hem ophalen.