Vandaag was de bedoeling om Cancoat op de deuren te doen als een extra laagje bescherming bovenop
Gyeon Pure.
Vanochtend de 4 deuren voor het appartementsgebouw gewassen op een wat bijzondere wijze...
2 emmers meegenomen beide met schoon water. Eentje gebruikt om mijn washmitt nat te krijgen en vervolgens met
Gyeon Bathe in een IK foamer de deuren gefoamd en mijn washmitt verzadigd. In diezelfde emmer heb ik na de linker kant van de auto mijn washmitt afgespoeld zoals in een 2-emmer methode. Deuren op deze manier gewassen en vervolgens afgespoeld met water uit de 2e emmer. Klein
monello flesje gebruikt om telkens water over de panelen heen te gieten.
Vervolgens gedroogd met
Gyeon Silk Dryer XL en alles opgeruimd.
Vervolgens naar de binnenstad Leeuwarden gereden waar een parkeergarage (met binnenruimte zonder dat wind/regen bij de auto kan) te vinden was en de auto geparkeerd op een grotendeels lege onderverdieping. Speciaal een plek gekozen waar ik aan beide kanten fatsoenlijke verlichting had.
De 4 deuren 2 maal ontvet met
Gyeon Prep en afgenomen met de groene
Monello doeken.
Vervolgens van de Gamma Seal van de emmer een werktafeltje gemaakt om mijn applicator en suède doekjes ergens kwijt te kunnen.
In het bovenstaande afbeelding is ook een herbruikbare tasje te zien. Die speciaal meegenomen om na het afnemen van Cancoat mijn doeken gelijk mee te nemen om ze thuis in warm water en Dreft te laten weken.
En als laatste Cancoat aangebracht. Ik had geen pipet maar wilde toch een applicator gebruiken, dus een paar meter van de auto op het suède doekje gesprayd en elke deur in 4 secties gedaan. Vervolgens 1e keer afgenomen met het witte MF doek wat bij Cancoat komt. 2e keer met een zwarte The Rag Company coating doek gedaan en 3e keer met een
Gyeon Suède doek (40x40 cm) gedaan. Auto vervolgens achtergelaten om Cancoat te laten curen...en gelukkig ook! Onderweg naar huis natgeregend
.
Hopelijk is alles goed gegaan en heb ik geen delen gemist met afnemen. Maar iig een leuke eerste ervaring met een (lite) coating. Vanuitgaand dat het allemaal goed is gegaan geeft dit me wel vertrouwen om straks mijn vaders en mijn eigen velgen te behandelen. Gelukkig hoef ik daarvoor niet naar een parkeergarage.