• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Borstelen met APC

Robbert

Detailing rookie
15 mei 2010
94
0
Op welk punt in het stappenplan is het het meest verstandig om de kunststofdelen en randjes in te smeren met APC? Voor het foamen? Of na het foamen? Of na het wassen van de auto?

Thnx...
 
Ik doe het na het foamen. Dan inspuiten met apc, schoonpoetsen, vervolgens afspoelen en daarna wassen. Let wel: APC verwijdert wel je waxlaag.
Maar als je je auto goed bijhoudt, dan hoef je niet elke keer met apc aan de slag. En vergeet de trim restorer niet.
 
Niet echt lang. Ik heb laatst een auto gedetailed waarvan de raamrubbers onder de groene aanslag zaten. Rondje auto gelopen en alle raamrubbers met een verdunning van Poorboys APC 1:10 opgespoten met een schuimsproeikop, ingeborsteld met klik en daarna meteen afgespoeld.
APC hoeft niet lang in te werken. Ik heb ooit eens pure apc op een vloertegel laten inwerken. Niet doen! Vlek van APC krijg ik niet meer weg.
 
Meestal spray ik de APC op de trims, werk ze in met een borstel. Zo ga ik heel de auto rond.
Meestal als ik weer op het beginpunt ben, is het genoeg ingewerkt om af te spoelen/spuiten.
 
mk-us zei:
Voor het foamen: sprayen, Mothers Detail Brush'en, afspuiten, foamen etcetc

Kan je e APC ook laten zitten tijdens het foamen? Dit geeft volgens mij een langere inwerktijd. Of heft dit de werking van het foamen op?
 
+1
Het heeft geen echte inwerktijd nodig, sprayen, borstelen en hoppa:)

Kan ook foamen, APC'en en dan wassen, maar vind logischer om ervoor te doen:
je doel is immers bereikt, het losmaken van de ergste zooi, daarna met borstel voor de zekerheid er over heen en klaar.
De foam neemt de vuile bende met zich mee en je wast je auto toch nog daarna ( weet je zeker dat je APC en vuil vrij bent )

Misschien dat een ander het anders doet, maar heb dit altijd de meest logische vorm gevonden.
Toen ik nog geen foamer had, tja dan doe je het gewoon tijdens je wasbeurt
( welk toch van boven naar beneden gaat dus 'loop het ook mee' naar beneden weg vanwege het overtollige water )