• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Brillo beschadiging op de motorkap BMW 330 touring

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Afgelopen zaterdag (7-11) mijn collega geholpen met het verwijderen van een lelijke plek op de motorkap.
Een tijdje terug was hij de auto aan het wassen en tijdens het verwijderen van vliegresten op de motorkap met een brillo spons zachte zijde bleek later dat hij hierdoor heen had gedrukt en met de ruwe kant een beschadiging in de motorkap had gemaakt.
Hieronder de lelijke krassen.

IMG_7884.jpg


Ik heb toen eerst dit deel nadat het was gewassen even gekleid en vervolgens met een handpad en SSR2.5 getest.
Het bleek toch een klusje voor de DAP-500.
Vervolgens 2 keer met Pad 2 op de DAP op stand 5 en SSR 2.5 behandeld en het resultaat zag er toen veelbelovend uit.
Daarna heb ik het 1x behandeld met Pad 2 SSR 1.
Vervolgens gevoed met Pad 0 en EXP en als laatste de Natty's erop en zie hieronder het resultaat.

IMG_7888.jpg


Mijn collega was zeer gecharmeerd van deze producten dus misschien is er weer een frisse detailer in aantocht.
 
Kort maar krachtig: denk dat je op deze wijze goed heb laten zien welke soort beeschadigingen je er goed uit kunt krijgen.
Ik ben er in elk geval happy mee,

THX !
 
ziet er weer prima uit..
op een bmw lak (die doorgaans vrij hard zijn) is het resultaat prima!

en hij zal wel genezen zijn nu? met ze sponsje?
 
Idd hij heeft al eens de auto gewassen met twee aparte emmers en schrok ervan hoe smerig het water was.
Nu nog een andere washandschoen en dan heeft hij dat goed voor elkaar.
De huidige washandschoen blijft het zand en andere vervuiling aan het oppervlak zitten dus de kans op swirls is dan ook zeer groot.