• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Buffertrails ???

DimitriL

Detailing addict
9 feb 2014
60
55
38
Beste CarCleaners, ik ben gisteren aan mijn eerste polijst beurt begonnen. Houd wel veel meer in dan dat ik verwacht had. Als je naar sommige video's kijkt lijkt het allemaal simpel maar eens je er zelf aan begint merk je al snel dat dit niet zou eenvoudig is. Anyway, om ter zake te komen, toen ik aan het polijsten was zag ik na het afvegen van mijn polijst middel wolkjes.... Is moeilijk uit te leggen , heb ook ge probeert om een photo te trekken maar dat lukte ook niet om goed weer te geven wat ik bedoel. Het leek net alsof je zag waar ik met de polijst machine geweest was, het was niet helemaal egaal. Heb eens ge googel'd en 'buffertrails' opgezocht. Maar de voorbeelden die tevoorschijn kwamen waren wel extreme gevallen en waren ver van mijn situatie. Ik heb ge probeert er 'Monello Rafini Spruzo inspection spray' op te doen maar dat haalde ook niets uit. Ik zal uitleggen hoe ik te werk ben geweest en dan kunnen jullie mij zeggen of ik meschien iets fout doe.

-Eerst voorzichtig gekleid (uiteraard)

-Afgekuist
-Monello Veloce op Gele pad (er waren diepe krassen in de deur) DAP900 op 6
- 2 hits van Monello Mezzo op oranje pad, DAP op 5
- 2 hits SS1 op wite pad DAP op 5

Meestal 3 erwtjes op de PAD
Ik bewoog rustig van links naar rechts en vervolgens van beneden naar boven. Ging dit nooit 2 keer doen.
Wat heb ik hier verkeerd gedaan ?

Geen idee, heb al eens in de papieren van mijn auto gezocht want deze vraag werd mij al eens gestelt op de forum maar kan dit nergens vinden. Bij de Kleur staat aleen maar ZwartchA1A1 of zo iets.

DimitriL;n388161 zei:
- 2 hits SS1 op witte pad DAP op 5
... ik zou de snelheid hier omlaag halen als laatste stap, niet? En was het nodig om overal met geel te gaan, of had je lokaal enkele diepe krassen?

Wat de kleur betreft: zie je metaaldeeltjes of niet? Anders even een foto, dat verduidelijkt veel ;)

Dat is wel enorm van belangrijk eigenlijk. Als je in de lak lijkt met de zon erbij zie je dan flakes in je lak zitten?
Zeker na het polijsten vallen deze enorm op.

Zo niet, dan heb je geen metallic en is je lak waarschijnlijk zeer gevoelig. Ik zie dat bij bijna alle non-metallic lakken en zeker zwart.
De kans dat je vegen ziet van doeken is vrij groot. Je kan dan beter accepteren dat je lak niet perfect zal worden en als je dat wel voor elkaar krijgt dan zie je na de 1e wasbeurt alweer lichte swirls.
Daar valt gewoon nauwelijks aan te ontkomen. Gebruik producten die zo makkelijk mogelijk te verwerken zijn en waarbij je de lak niet extra hoef aan te raken.
Bijvoorbeeld met Gyeon Q2 Wetcoat, na het wassen en afspoelen opspuiten en direct afspuiten en drogen. Zo hoef je niet te wrijven met een doek of pad wat je met een normale wax wel moet.

... ik zou de snelheid hier omlaag halen als laatste stap, niet?
Ik ga er van uit dat hoe sneller je gaat hoe beter de polish ingewerkt word, niet ? Ik ben maar een beginer, dus als jij zegt dat dit lager moet zal ik dit de volgende keer ook uitproberen.

En was het nodig om overal met geel te gaan, of had je lokaal enkele diepe krassen?
Lokaal waren er toch diepe krassen. Maar je kan toch niet lokaal gaan werken. Je moet het polijst middel toch steeds op de voledige opverlakt strijken? Of niet ?

Wat de kleur betreft: zie je metaaldeeltjes of niet? Anders even een foto, dat verduidelijkt veel
Ik zie geen metaal deeltjes, volgens mij gaat het hier niet om een mettalic lak. Zal deze avond eens een photo posten zoals je voorstelt om toch maar zeker te zijn.

De kans dat je vegen ziet van doeken is vrij groot.
Vegen van doeken heb ik niet, je ziet echt dat die wolkjes zijn veroorzaakt door een pad. Je kan zo volgen waar ik geweest ben met m'en dap. (hij moet nu wel onder een sterke spotlamp staan, en je moet er wel op zitten kijken. In het gewoon daglicht zie je niets , of amper iets.)

Met een DA moet je juist langzaam bewegen. De vraag is natuurlijk wat jij ziet als "wolken". Dat kan werkelijk van alles zijn, het is maar net hoe jij ze ziet. Het kan niet goed afgenomen polijstmiddel zijn en in het ergste geval ben je door de blanke lak heen maar dat lijkt me wel heel sterk. Als je geen goede foto ervan kunt nemen dan zal je naar een ervaren detailer moeten gaan om ernaar te laten kijken denk ik. Het is nu teveel gokwerk wat het zou kunnen zijn.

Misschien is de lak zo zacht dat je per sé moet finishen met een finishing pad. Je bent nu geëindigd met een witte polishing pad, meestal geen probleem, maar misschien zorgt een zachtere finishing pad voor een beter resultaat? Maar goed, het blijft gissen. Hopelijk lukt het met de foto's. Succes!

Schwarz A1A1 is een standaard zwarte lak, dus geen metallic. Als beginnend detailer weet ik dat de meeste donkere non-metallic lakken erg gevoelig kunnen zijn, maar helaas weet ik (nog) niet hoe je de opgelopen 'schade' kunt herstellen. Zonder enige twijfel kunnen de zeer ervaren detailers op dit forum, zoals Dibbuz, je dat wel vertellen.

Wellicht is het vanaf nu beter om je nog iets beter voor te bereiden of in te lezen voor je aan een klus begint, zoals in dit geval met het type lak (google doet vaak wonderen). Op dit super informatieve forum is vrijwel alles te vinden en de meeste leden delen hun kennis graag. Succes!

Hey allemaal,
photo is me niet gellukt, maar ben er nu al bijna wel vrij zeker van dat het om een gewone lak gaat. Geen metallic.
Schade kan ik het niet noemen, zoals ik al zij je moet er echt naar toe kijken. Iemand die het niet weet zou het nooit zien. Ik vind het niet storend, in daglicht zie je het totaal niet. Maar wou gewoon weten hoe ik dit volgende keer kan vermijden.