• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

building a detailers dream

Dat schiet lekker op. Mooi project om te volgen:-)^
Eén vraag/opmerking: waarom de garagedeur niet wat breder gemaakt dan standaard (90cm?) aangezien dit nu nog de enige manier is om in je tuin te komen? Zelf heb ik ook een besloten tuin en kan ik alleen via de garage in de achtertuin komen. En ik zou soms willen dat de deur naar de tuin iets breder was. Er past nu maar net een kruiwagen door:|

Gaat lekker vlot allemaal. Ben benieuwd naar het eindplaatje. Garage wordt mooi breed zo te zien. Ideaal wat extra werkruimte rond je auto.

Gelukkig maar dat ik daarvoor gekozen heb want gisteren met het metselen lieten ze al een volle kuip met specie over de vloer lopen.

:-" Metselaars kijken nergens na :-"

Het gaat al snel, maar goed ook want we gaan natuurlijk weer richting de winter.
Waar in Brabant woon je eigenlijk als ik vragen mag?

SjefkeNL;341848 zei:
Het gaat al snel, maar goed ook want we gaan natuurlijk weer richting de winter.
Waar in Brabant woon je eigenlijk als ik vragen mag?

Ik gok de oostelijke helft van Brabant, gezien de foto's. (Hoewel Jansen een veel groter bedrijf, dan vroeger toen mijn oom er werkte)

De deur is 94cm breed en 211,5 hoog. Ik weet eigenlijk niet of er bredere zijn maar ik heb hem even breed gehouden als de keukendeur van het huis.

Ik kom niet uit het oosten van Brabant, Roosendaal om precies te zien.

Ik vond zelf die hanging basket ook wel een leuk detail. Nog een laatste herinnering voor de vrouw aan de oude tuin, zodra het dak erop gaat zal hij wel verdwijnen.

Gisteren hebben de mannen weer flink wat meters gelegd. En ook is gisteravond het kunststof raamkozijn geplaatst. De binnenmuur is nu zo ver op hoogte dat de balklaag gelegd kan worden, de materialen daarvoor zijn besteld en komen volgende week binnen. Dan kan het dak erop.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Sow, gaat lekker snel hier en goed geisoleerd, dat mis ik het meeste in mijn garage. Daar is het in de zomer en in de winter niet uit te houden..

Zo, dat gaat snel! Dat wordt een mooie ruimte. En mooi breed ook. Ik heb zelf ook een garage, alleen kan ik er nog maar net langs als de auto er in staat èn hij is halfsteens dus 's winters behoorlijk koud. Maar goed, ik hèb tenminste een garage wat niet voor iedereen geldt;-)
Wat voor deur komt er in. Een geïsoleerde sectionaal deur met AB?

Er komt straks inderdaad eeen sectionaal deur in. 4m breed en 2,15 hoog ongeveer. Met dubbele afstandsbediening en draadloze schakelaars voor bediening vanuit het huis.

Ik zit de laatste foto's te kijken, en vraag me af: komt er nog een gewone deur, aan de inrijkant, of moet de hele garage deur open als je er met bijvoorbeeld een fiets of afvalcontainer in of uit moet? (er zijn volgens mij ook van die roldeuren, waar een gewone deur in de roldeur zelf zit.)

@Cordoba. Heb wel overwogen om een deur in de garagedeur te doen maar heb het bij andere gezien en vond dat toch niet echt praktisch. Bij zo'n ingebouwde deur blijf je altijd een drempel houden. Hier moet je dan de container of de fiets weer overheen lichten. Dan is het makkelijker om gewoon de dele deur gewoon open te doen en dat brengt ook nog met zich mee dat er minder schade ontstaat aan de deur.

Vandaag waren de buren aan de beurt. Eerst wat planten aan de kant gezet en begonnen met het metselen van de onderste laag.

Halverwege de muur de klapsteigers geplaatst zodat het laatste stuk gemetseld kon worden.

De voegen allemaal uitgestoken en genoten van een pilsje. Ik doe ook nog wel eens wat tijdens deze bouw buiten het maken van fotos :wink:

En na afloop alles weer netjes terug op zijn plaats gezet en de tuin weer netjes aan geharkt

Beide pinanten zijn nu op hoogte gemetseld niet te zien op de foto maar daar had ik geen tijd meer voor.

emiel10;341901 zei:
Sow, gaat lekker snel hier en goed geisoleerd, dat mis ik het meeste in mijn garage. Daar is het in de zomer en in de winter niet uit te houden..

Voor zover ik kon zien ligt de betonvloer zo op de koude grond, net als in mijn schuurtje, dat blijft een bron van ellende in de winter, je kunt dan wel de muren isoleren maar de vloer is een hele grote koude plaat beton.

Het had inderdaad beter geweest om ook de vloer nog te isoleren, maar ik ben toch niet van plan om in de winter veel op de grond te zitten. Verder probeer ik gewoon zoveel mogelijk warmte binnen te houden in de winter en buiten in de zomer.