• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

building a detailers dream

Hopelijk loopt je fundering niet vol Johan, als het bij jou net zo hard regent als hier op de Leur, dan kun je je lol op.
 
@Blackpassat, het is gelukkig meegevallen met de "schade" aan de slotgracht door de zware regenval. De grond was een beetje zompig maar niet doorweekt gelukkig. En er is maar een klein deel weggespoeld van de rand. Wat achteraf wel goed uitkwam want dat moest er toch nog uit om de riolering te leggen.

Gisteren was het gelukkig droog en konden we mooi de afwatering aan leggen. Eerst gestart met het globaal uitleggen van de puzzel.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Halverwege de ochtend werden dan ook de bouwstaalmatten 8mm afgeleverd voor het maken van de korven van de fundering en de bewapening van de vloer. In het midden van de vloer is het afvoerputje al gelijmd en op hoogte gebracht.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En dan na een hele morgen klussen zie je alleen dit nog. Wat pijpwerk wat uit de grond steekt en een hele bundel kabels en de waterleiding.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De waterleiding (witte krul) staat nu omhoog maar zal later als de fundering gestort is ingegraven worden in de tuin op 75cm diepte. Niet dat ik er geen zin in had maar op het moment is er geen ruimte in de tuin.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Vandaag al weer wat vooruitgang geboekt en de staalmatten gelegd en de korven voor de fundering gemaakt. Dat werk had ik wel onderschat, respect voor de ironworkers in de bouw. Dat 8mm rondstaal laat zich niet makkelijk buigen in zo'n mat.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Let bij het storten van de vloer wel op dat de bewapening IN het beton komt te liggen
De bewapening hoort eigenlijk te zweven boven de folie. Tegeltje eronder is een oplossing
Doe je dat niet dan kan optrekkend vocht het staal laten roesten en krijg je scheuren.
Geldt ook voor de aansluiting op de buren. Ik zou daar een folie tussen zetten tegen krimp.
Dus dat jouw vloer zich niet hecht aan hun muur.
 
@Redcat, Dat is idd niet helemaal duidelijk op de foto maar er ligt voldoende folie nog aan de randen om terug om te slaan. Wat betreft de staalmatten die gaan morgen opgehoogd worden. Ik kreeg het helaas niet helemaal klaar op een ochtend.
 
Mooi zo, mijn opmerking was ook alleen om een misser te voorkomen
Maar dat heb je zelf al gedaan ....

De hoogte van de put was eigenlijk al de indicatie
Maar je weet maar nooit, ik zie soms dingen :-&
 
En vandaag ging dan de beton erin. We waren net klaar met het ophogen van het vlechtwerk toen de pompwagen arriveerde.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

De pompbediende was erg kundig met zijn slang :p en natuurlijk zelf er scherp op toezien of hij het goed doet.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En 20 minuten later lag de vloer er helemaal in
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nog even koffie gedronken en daarna gestart met het gladstrijken van het beton. Dit was de eerste keer dat ik deed maar het ziet het er wel retestrak uit al zeg ik het zelf.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
We hoeven er gelukkig een heel weekend niet te zijn dus het heeft tijd genoeg om te drogen. En dat het regent is ook niet zo erg daar word het beton alleen maar harder van. Nu hoef ik tenminste niet zelf het beton nat te houden.
 
Netjes gedaan!!! En idd... Netje rond 8 is niet makkelijk te buigen. Je had ook een vloertje met vorstrand kunnen maken.
 
Gaat gestaag verder zo zie ik ;)

Bij dat draadvlechten had je liever deze gehuurd denk ik:

http://youtu.be/cBJ6LuKZiRs

of zonder batterijen zelfs:

http://youtu.be/J0VQwXeWK9Q

Maar het is gebeurd nu :)^
 
Lol, beide hadden wel handig geweest. Maar wel overdreven voor die paar knoopjes die we moesten leggen.

Voor een vorstwering had ik een hele bekisting moeten bouwen. Tevens lag er al een groot deel van de fundering. Aan beide zijde bij de buren en vooraan bij de ingang. Wat dat betreft kom ik wel goed weg ten opzichte van iemand die helemaal van nul af moet beginnen. Dan zou ik ook voor een vorstwering gegaan zijn.
 
Vanmorgen om 08:00 stond er al een vrachtwagen voor de deur om de materialen voor deze week af te leveren. De vloer van de garage doet nu al dienst al opslag. Dat beloofd wat voor de toekomst.
Vandaag ook het deurkozijn in elkaar gezet en het kunststof raamkozijn wordt vanavond afgeleverd.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Heb je nu wel of geen putje in je vloer? En loopt alles af naar één kant (op de foto lijkt het dat water in plassen zal blijven staan namelijk)

Verder goed bezig!
 
Ik heb een putje in de vloer maar nu steekt die nog boven de vloer uit omdat er nog geen afwerkvloer inzit. Die komt er pas in als de muren e.d. staan. Gelukkig maar dat ik daarvoor gekozen heb want gisteren met het metselen lieten ze al een volle kuip met specie over de vloer lopen.


Gistermorgen gingen de metselaars aan de gang.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Halverwege de morgen waren de mannen al aardig opgeschoten
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Toen moest ik de mannen alleen laten omdat ik zelf moest gaan werken. Ze hebben zeker niet stil gezeten.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]