• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bumpers 206 polijsten?

wernerbr42

Detailing addict
13 apr 2011
81
52
Aangezien ik na zit te denken om een DAP900 aan te schaffen was ik ook benieuwd of ik hiermee de beschadigingen in mijn ongelakte bumper van mijn peugeot 206 mee kan wegkrijgen. Zijn vooral krassen van het in en uitladen.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Iemand enig idee om dit weer wat mooier te krijgen. Zelfs na behandeling met producten blijven de krassen zichtbaar en storend
 
Woow snelle reactie hier, binnen minuut!!!

Wel andere ideen om het te verbeteren?? Behalve dan een nieuwe bumper monteren.
 
Kun je de stootstrip demonteren? Is goedkoper dan een complete nieuwe bumper. Beschadigd plastic laat zich heel moeilijk herstellen, geloof dat er wel iets is, maar kan me niet herinneren wat het was...:schaam
 
Dat gedeelte is te demonteren inderdaad. Ik zou daarvoor gewoon een nieuw stuk kopen. Zou niet meer dan 25 euro moeten kosten en ziet het er meteen weer op en top uit!
 
ik vermoed dat als je zo'n rubber haalt bij een dealer dat je toch echt wel meer kwijt bent als 25 euri , ook al is het een stukje rubber !!! ,maar denk wel dat dat de enige oplossing is
 
Bij artaparts.nl hebben ze dat stuk voor 11,16 euro met keurmerk dat het past. Heb bij een vorige auto ook wel eens bumpers van artaparts gebruikt en paste prima. Misschien het proberen waard.
 
idd en al haal je een imitatiebumperdeel, dan kun je het mooi eerst los van de auto goed voorbehandelen en daarna heb je er veel plezier van
 
Onderdeel is niet zo heel duur. Nog geen 10 euro bij www.winparts.nl ;) Alleen die verzendkosten.... 15 euro :confused:

Gewoon vervangen. Eerst behandelen met bijvoorbeel Dodo Juice Trim Restorer.

Zie ook mijn review op alle trims van mijn Peugeot 206
 
Mensen bedankt voor jullie meedenken.

De auto is het niet meer waard om nieuwe onderdelen op te schroeven. Hoe goedkoop ook. Hij was bedoeld om 2 jaar mee te rijden en daarna te vervangen. Hij hoeft op dit moment nog maar een jaar mee. Elke investering die ik dus maak ga ik niet terug verdienen. (12 jaar oud 250.000 op de teller, en zijn gebruikssporen)

Desalniettemin vind ik het poetsen van het ding geweldig. Vandaar dat ik ook een DAP wil aanschaffen.

Maar voor de nieuwsgierigheid. Ik hoor iedereen zeggen ongelakt kan je niet polijsten. Wie heeft het ooit ondervonden dat het niet kan? Wat gebeurd er dan?
 
Ja het fijne is er vanaf, gelukkig is het nog een oersterke 1.9 Diesel. Die blokken zijn geloof ik aardig sterk. Heeft binnen half jaar in mijn bezit al wel een nieuwe achteras moeten krijgen. Dus hij heeft idd zijn gebreken.

Het is een autootje om mee op en neer naar school te komen. Vandaar dattie niet te duur kan zijn voor een student.

Toch ben ik verrekte trots op me eerste autootje.
 
haha idd, heb zelf ook een 206, maar dan een 1.6 16v met 150.000 km minder op de teller,
hele fijne auto's met een prima wegligging, maar ja het blijft frans en heeft dus zo zijn nukken:-b