• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Busje: Rood verkrijt

ArcsS

Detailing chief
18 dec 2009
110
75
Het busje van mijn werk is origineel rood/wit, met de loop van de jaren is dit veranderd naar rozerood/wit.
Zou ik dit terug goed kunnen krijgen d.m.v. polieren?
Het is iets wat ik nog nooit heb gedaan, het zijn gewoon 2 verticale vlakken, de vingerafdruk en GO! zijn er op gestickerd.
Tips?
 

Bijlagen

  • Busje.jpg
    Busje.jpg
    276 KB · Weergaven: 228
Hey :D

Als de lak géén blanke lak heeft, dan zou je het kunnen polijsten om zo de roze verkleuring te verwijderen. Als er wél blanke lak overheen ligt, dan is de kleurlak eronder verkleurd en daar kan je niets aan doen. (De blanke lak verwijderen om zo bij de kleurlak te komen is natuurlijk geen optie)

Je zou kunnen beginnen met een paint cleaner. Dit is een product die de lak chemisch reinigt en zo een dunne laag verkleuring zou kunnen verwijderen, maar veelal moet je deze laag wegslijpen middels polijsten.

In mijn opinie kan je simpelweg een klein stukje proberen met een handpad + polijstmiddel om te kijken wat het voor je doet. Denk dat bijv. aan;

Monello - Mezzo + Oranje Handpad

Als je iets fijner aan de gang wilt, kan je de Monello - Mezzo voor de Monello - Finale ruilen, maar ik denk dat je dat beetje extra bite wel nodig hebt.


Ook neem ik aan dat de kwaliteit van de sticker goed is, dus je kan dan over de stickers heen polijsten. Maar, bij voorkeur natuurlijk niet volgas erop als het niet nodig. Bij de vingerafdruk-sticker wordt dat natuurlijk wel lastiger, dus werk met beleid.
 
  • Leuk
Reactions: ArcsS
Hey :D

Als de lak géén blanke lak heeft, dan zou je het kunnen polijsten om zo de roze verkleuring te verwijderen. Als er wél blanke lak overheen ligt, dan is de kleurlak eronder verkleurd en daar kan je niets aan doen. (De blanke lak verwijderen om zo bij de kleurlak te komen is natuurlijk geen optie)

Je zou kunnen beginnen met een paint cleaner. Dit is een product die de lak chemisch reinigt en zo een dunne laag verkleuring zou kunnen verwijderen, maar veelal moet je deze laag wegslijpen middels polijsten.

In mijn opinie kan je simpelweg een klein stukje proberen met een handpad + polijstmiddel om te kijken wat het voor je doet. Denk dat bijv. aan;

Monello - Mezzo + Oranje Handpad

Als je iets fijner aan de gang wilt, kan je de Monello - Mezzo voor de Monello - Finale ruilen, maar ik denk dat je dat beetje extra bite wel nodig hebt.


Ook neem ik aan dat de kwaliteit van de sticker goed is, dus je kan dan over de stickers heen polijsten. Maar, bij voorkeur natuurlijk niet volgas erop als het niet nodig. Bij de vingerafdruk-sticker wordt dat natuurlijk wel lastiger, dus werk met beleid.
Bedankt, het is nog niet zeker als ik het zal doen ... maar het kriebelt toch :)