• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Verkrijte oldtimer vrachtwagen poetsen

Padwassen was mij wel bekend maar dat heb ik tot op heden voornamelijk gedaan om het opgenomen poetsmiddel kwijt te raken. Nu spoel ik de pads uit en komt er zowaar pigment uit.

Ik probeerde halverwege een pad uit te spoelen en weer te gebruiken, maar met een natte pad werken is niet echt een succes.
 
Je moet ze ook even goed droog draaien in een emmer. Eerste standje 1 en dan even op 6. Dan dep ik hem nog altijd even na in een Mf doek.

Je bent lekker op weg ;) ziet er meer dan prima uit!

Overigens niet best als de aeg er mee stopt o_O
 
  • Leuk
Reactions: A90
Droogdraaien op standje 6 is overkill en belast de velcro teveel
Stand 2 of 3 is voldoende, even voelen of het nog spettert.
 
  • Leuk
Reactions: A90
Jep, stand 1 beginnen om het merendeels van het water eruit te viingeren, vervolgens iets hoger en dan us het wel paprika. Beetje vochtig is ook wel goed, trekt je product niet meteen diep in de pad. ;)


Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: A90
vervolgens iets hoger en dan us het wel paprika
Wat de f*ck zei ik hier dan...? .... ''Vervolgens iets hoger en dan is het wel prima'', denk ik dan maar. :D

Maar als jullie niet droog draaien op standje 6, en daarna wel volle bak polijst op stand 6 dan zit toch echt alles onder.
Ik snap de "overkill" maar ik heb nog nooit en pad/velcro kapot gedraaid eerlijk gezegd.

Ik begin laag en zet hem iets hoger als die eerste bak water eruit is. Laat hem gewoon een paar seconden op die snelheid draaien en dan is het meeste er ook wel uit. Stiekem, als ik haast heb ofso, knal ik hem wél door naar stand 6. :p
 
Nog even een update van mijn project, deze foto plaatste ik een goed half jaar geleden en de foto eronder is hoe het heeft uitgepakt.

img_1003-jpg.91751.jpg


IMG_4798.jpg


Ik heb 6 doppen nodig, de beste zijn geselecteerd en stuk voor stuk opgeknapt.

Het bewerken van de kappen is voornamelijk heel arbeidsintensief geweest, een korte opsomming van de methoden en middelen in volgorde van gebruik van grof naar fijn.

- Schoongemaakt met velgenreiniger, iron-x, dreft.
- Verfafbijt voor de geverfde doppen.
- Brillo om de restanten verf weg te krijgen (een heel pak!)
- Uitdeuken - rechtslaan met een rubberen straathamer (gaat best aardig, het is dik aluminium en je hebt wat massa nodig)
- Dremel met een klein koper borsteltje om tussen de nokjes in te kunnen schoonmaken (het zijn 150 nokjes alleen al in de buitenring, best klusje)
- Scotchbrite fijn op een bol in de schroefmachine
- Polijsten met een polijstmachine die ik heb gekocht met van die schijven erop, grof en fijn
- Ontvetten van de polijstpasta
- Oppoetsen met Belgom Alu (bijzonder spulletje overigens)
- Nogmaals ontvetten van te schilderen delen.
- Schilderen van de rand en het center met dezelfde donkergroene kleur als de auto.

Al met al denk ik dat ik over deze 6 doppen 40 uur heb gedaan, sommigen waren makkelijker dan de anderen.

De uitdaging zit erin dat deze doppen uit de periode 1955 - 1967 komen en ze er vrijwel niet meer zijn. Nieuw kopen is dus geen optie en 2e hands is dit ongeveer het beste wat je kunt krijgen.

Met een beetje geluk komt de auto binnen een week of 2 bij het carrosseriebedrijf vandaan. Er is veel werk verricht aan de ontbrekende luiken en er is een hoop roest inmiddels verwijderd en gelast. Er zijn nog wel wat aandachtspunten over maar het is al weer heel veel beter dan dat het was.

Voor wie het leuk vind om te lezen (helemaal onderaan voor de laatste status): https://trein9.nl/carrosserie-herstel/
 
Leuke reacties, dank jullie wel !

Een filmpje dat de auto de werkplaats uitkomt en hier is het werk te lezen: https://trein9.nl/carrosserie-herstel/


Gepoetst en deels gespoten nu, en al heel wat beter dan dat het was. Voor volgend jaar willen we nog verder herstel uitvoeren aan oa de bestuurderskant achterzijde. Daar zit nog een lelijke deuk in het luik en het spatbord is kapot na een aanrijding.

u3b4w.jpg


Dit was het

e19s7m.jpg
 
zie ik het nu goed: is er een beugel/opstap onder het kenteken toegevoegd (mogelijk om de voorruit schoon te maken)?
 
Dat zie je inderdaad goed, daar zit een nieuwe op. Er zat ooit een beugel onder maar die was krom, verfrommeld en niet te herstellen. Op deze foto nog te zien hoe het was.

206-techniekwagen.jpg


Hoewel de opstapbeugel niet helemaal naar mijn zin is (te breed en te 'nieuw') kon ik deze passende nieuwe beugel kopen en heb die in de kleur geschilderd, ondertussen blijf ik zoeken naar een originele of laat het tzt. maken aan de hand van het voorbeeld dat ik nog heb bewaard.

Altijd een moeilijke overweging om onderdelen voor iets nieuws te vervangen als je niet authentiek kunt vinden, liever niet maar soms moet je.

Er is nog best wel wat te vinden, maar je moet echt dagelijks eBay af en de beurzen nalopen. Ik heb vorige week juist 3 nieuwe (!) spiegels kunnen kopen die exact hetzelfde zijn, daar was ik al 2 jaar naar op zoek. Er zijn alternatieven genoeg hoor maar ik zoek net zo lang totdat ik het origineel heb gevonden. Nu kan ik de spiegelbeugels onder handen nemen en ze spuiten zodat de nieuwe spiegels netjes uitkomen.

Of bijvoorbeeld de ruitenwissers, het is heel makkelijk om daar een set Bosch flatblades op te zetten maar uiteindelijk heb ik origineel nieuwe rubbers gevonden en zijn ze weer als nieuw (en mooi zilver zoals het hoort).

Kost wat tijd en je moet geduld hebben.