Nog weer even een vraag dan ter voorbereiding.
Voor de Mercedes heb ik nu 8 wieldoppen verzameld en er is nog een 9e onderweg.
Ze zijn er lastig te vinden en ben blij met wat ik heb, de 9e die nu nog onderweg is is een knappe waardoor ik 6 passende en redelijk rechte kappen heb en dan 3 mindere als reserve.
De 6 kappen (4 diepe en 2 ondiepe) wil ik netjes maken, van 2 moet de blauwe verf worden gestript en ze moeten allemaal worden gepolijst. Daarna wil ik ze gelijk maken door een zwarte rand te maken en ook rondom het embleem zoals de kap op het plaatje midden onderaan.
Nu was ik aan het nadenken hoe ik dit aan kan pakken, het volgende plan heb ik in gedachten:
- Van de kappen het middendeel verwijderen, dit is een door een veer gespannen losse draaidop die als een soort van bajonet verbinding aan het wiel kan worden bevestigd.
- Waar van toepassing met afbijt (alu bestendig) de verfresten verwijderen
- Hier en daar een klap met de hamer om ze netjes rond te krijgen (zitten wat kleine deukjes in)
- Polijsten met zo'n ronddraaiende schijf in de boormachine of een polijstmachine met zo'n schijf ergens lenen.
- Met zwarte verf en een kwast de zwarte rand schilderen en het middendeel.
Nu zat ik nog te denken om daarna doppen te beschermen met iets maar daar lees ik gemengde verhalen over. Eigenlijk is kaal aluminium niet heel goed in bv. de blanke lak te zetten maar zou je het misschien willen passiveren of anodiseren.
Iemand ervaring daarmee of tips over mijn plan ??
Zo zijn ze binnen gekomen in het afgelopen jaar (3 verschillende aanbieders)
De verzameling na een eerste schoonmaakbeurt met Wheel en Bright en een lading Iron-X
Het los draaiende midden
De achterkant met de bajonet. het valt op dat bijna alle kappen vast gekit of gelijmd hebben gezeten.