Hier de eerste resultaten van het poetsen van de cabine.
Het ziet er wat miserabel uit. Ik schat in dat de auto een jaar of 30 niet is gewassen en nog nooit gepoetst is geweest (is van 1970). We hebben ons vandaag geconcentreerd op de cabine, het stuk boven de ruit komt van de week als ik de rode plek heb bijgewerkt.
Schraal, droog en vies
Eerst maar eens wassen met een grove spons en wat APC, daar kwam al flink wat vanaf, maar het bleef schraal-mat.
Mijn zoontje deed zijn best, maar het was zwaar werk
Na heel wat rondjes met de polijstmachine kwam de glans terug
Ik had nog een set 'nieuwe' oude ruitenwissers liggen en een mooi randje voor de kentekenplaat. Ook hebben we de cabine in de was gezet zodat het een beetje beschermd is nu.
En met een paar uurtjes werk ziet het er al weer heel anders uit.
De cabine is nu ongeveer zo goed als het kan zijn, er zitten hier en daar nog wat schrammen en butsen op maar veel meer eer is er niet aan te behalen en de volgende stap zou overspuiten zijn. Echter zoals het er nu uitziet vind ik het alleszins acceptabel en blijft de auto zo authentiek.
Opvallend is verder dat er hier en daar wat verf is gebruikt om wat plekjes bij te werken maar dit wel echt de originele laklaag is. van de hele cabine is er slechts een plekje waarbij de roest iets serieuzer is en dat is een plekje onderaan uit het zicht ter grootte van een eurostuk, zelfs de deuren zijn nog intact. Eigenlijk ongekend voor een auto die verder nauwelijks is behandeld tegen corrosie.
De zijkanten ben ik ook mee bezig maar dat valt nog tegen. Ik kan nog niet een goede verhouding vinden tussen poetsmiddel en welke pad te gebruiken. Daarbij komt dat werken met een rotary wel iets anders is dan met een DAP.
Volgende week maar weer een poging om te zien hoe we dat gaan doen maar voor nu heb ik bedacht dat ik het grove werk met de rotary ga doen en het uiteindelijke napoetsen met de DAP.