• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Busje ... snel interieur reinigen

ArcsS

Detailing chief
18 dec 2009
110
75
Het busje waar ik mee rondrijd voor mijn werk is +-5j oud, en vrees dat de stoffen bekleding nog nooit echt gestofzuigd is. Telkens wanneer ik hem uitveeg en mijn dashboard afneem ligt er de dag nadien terug een dikke laag stof op. Hoog tijd om hem wat grondiger aan te pakken.
Bedoeling is stofzuigen, behandelen met apc en de extractor en wanneer ze droog zijnterug monteren.
Tijdens de droogtijd neem ik binnen alles af met een natte doek en dweil hem nog eens ook.

Nadat alles werd klaargezet zag ik dat het pompje van de extractor niet meer werkt (Een hels lawaai, maar geen water).
Een nieuw pompje werd besteld, morgen begin ik de stoelen te reinigen op de oldskool-manier: Manueel insprayen en opzuigen :)
 

Bijlagen

  • IMG_20181101_115007799_HDR.jpg
    IMG_20181101_115007799_HDR.jpg
    192,1 KB · Weergaven: 459
  • IMG_20181101_115253076.jpg
    IMG_20181101_115253076.jpg
    423,8 KB · Weergaven: 443
  • IMG_20181101_120002775_HDR.jpg
    IMG_20181101_120002775_HDR.jpg
    269 KB · Weergaven: 402
Helaas geen extractor, gebruik enkel de natzuigfunctie. Pompje komt normaal volgende week binnen :/

Wel een mooie vondst gedaan in het zeephok :)
 

Bijlagen

  • IMG_20181102_102750430_HDR.jpg
    IMG_20181102_102750430_HDR.jpg
    131,2 KB · Weergaven: 288
Dagje zit er op.
  • De zitkussens heb ik buiten uitgeklopt (gisteren), gestofzuigd en ingesprayed met APC.
    Wegens de defecte pomp vd extractor heb ik ze 'verzadigd' met water en gewoon terug uitgezogen.
    Het geeft zeker niet hetzelfde effect als de extractor (continu vers water), maar het is toch beter dan niks :)
  • De vloer, rugleuningen en frames van de zittingen zijn gestofzuigd.
  • Snel met de (cloon)Tornador over de frames en dashboard gegaan.
  • Na de (cloon)Tornador heb ik terug moeten stofzuigen, al het stof en papiertjes die overal tussenzaten lag overal rond :/
Todo:
  • Alles nog eens afnemen met een natte vod
  • Ramen lappen
  • Buitenkant poetsen
  • Vloer moppen
Morgenmiddag zou ik klaar moeten zijn :)


Zeer leuk, maar wat een rondvliegende viezigheid :)
 
Oeps, topic wat uit het oog verloren :eek:
Eindresultaat was niet spik&span maar wel een hele verbetering. (Helaas verandert dit snel bij intensief gebruik :( :) )
Daarnet terug snel de buitenkant gewassen, binnenkant ging ik stofzuigen, maar stofzuiger begaf het.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
@ArcsS: hoe bevalt de (kloon) tornador? Heb je een mobiele compressor dan bij de hand als je de bus onderhanden neemt?
 
Hij bevalt mij wel. Maar het is niet iets dat je moet gebruiken als je net een groot deel van de wagen/bus gedaan hebt. Het vrijgekomen stof gaat overal op liggen (zeer fijne mist). Er hangen 2 wielen onder de 25l compressor, dus mobiel is hij ergens wel ;) Een grotere zou wel handig zijn om door te kunnen werken, nu moest hij continu achter lucht happen.
 
  • Leuk
Reactions: Ozy
Inhoud van de tank is minder belangrijk. Het gaat vooral om wat de motor kan produceren. 25 of 70 liter trek je zo leeg, de motor moet het bij benen.
 
Zo eentje neemt kennelijk 120 liter per minuut, dat wil zeggen dat je een compressor met minimaal 180 liter per minuut moet hebben. Bij de compressie gaat er lucht verloren dus 180 wordt 120 per minuut