• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bzguy : nieuw en onervaren

bzguy

Detailing guru
13 sep 2010
312
120
Dag allemaal,

Via leonneke van het Jaguarforum ben ik hier terecht gekomen ; hij adviseerde me dit forum om de nodige informatie en hulp te verkrijgen, ik ben namelijk totaal nieuw in het wereldje van auto-cleaning/detailing

Ik heb me net een 1997 XJ6 Sport gekocht en wil die natuurlijk heel graag in zeer nette staat zetten :)

Ik heb alvast een hele hoop leesvoer, eerst lezen en dan raad vragen denk ik zo :)

Welkom BZGUY, als je je ten doel stelt de glans van Leonneke's Jag te evenaren of zelfs de staat van zijn leren stoelen maar te benaderen, dan voorspel ik je een grote detailtoekomst.

warm welko, waarvoor dank :)

Ik zal al uiterst tevreden zijn als ik mijn wagenpark(je) eens grondig kan doen blinken :)

Wat ik mij wel afvraag : ik zie hier zeer weinig of geen vermelding van Meguiar producten ; ik heb zo'n hele reeks potjes van Meguiar's waar ik eigenlijk wel tevreden van ben/was, maar wil dat zeggen dat Meguiar voor "amateurs" is of zijn producten van andere merken gewoon het betere/echte spul ?

Met Meguiars is niets mis, alleen er zijn betere producten voor minder geld of evenveel geld.

Iedereen die begint met detailen, zal Meguiars in zijn startset hebben of is hier ooit mee begonnen.

Welkom, weer een Jaguar eigenaar erbij :jippie

Laat je door Leonneke niet gek maken.
Die gaat zo ver, dat hebben ze in de fabriek nog niet eens bedacht.

Lekker de oude spullen opmaken, en dan wat anders :ja

Hans

Terijwl ik in spanning wacht op mn XJ6 (morgen normaliter, fingers crossed) kan ik jullie ondertussen wel al mn andere "speeltjes" voorstellen :

1) als "daily driver" : VW Touran 2008
2) de vrouw des huizes haar "daily driver" : VW Polo 2008
3) voor vrije tijd, het leukste speelgoed dat er is :

- Lotus Esprit S4 1996
- Lotus Elise S2 111S 2003
- Lotus Excel NA 1984
- TVR Tasmin 280i 1984

DSC06708.webp

P1010320.webp

P1010523.webp

DSC01587.webp

idd niet, zelfs heel vaak te weinig tijd om te genieten van al dat lekkers :(

VB : vorig jaar heb ik slechts 1700 km gereden met de Esprit :(

Heb ondertussen een Jag bijgekocht en die staat bovenaan het lijstje om te detailen ; zie HIER

Welkom:cool

Erg leuke speeltjes, nadeel is vaak met zoveel speeltjes dat je idd nooit genoeg tijd hebt om het allemaal te gebruiken.....wil je delen?:lol

Als jouw Jag net zo'n harde lak heeft als die van Leonneke,dan gaan wij elkaar nog eens ontmoeten.
Ik heb destijds op zn auto lopen wetsanden en polijsten.

zuidwest10 zei:
welkom,en ik doe toch echt iets verkeerd in het leven8-o

hoezo ;) ?

@ Bartr123 : idd keiharde lak, de gewone krassen waren wel te doen met mezzo/oranje en dan finale/wit

@ dannydehert : helaas is die hangar niet van mij, was het maar waar ... :love