• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

C.quartz moeilijk uit te wrijven? Wat doe ik verkeerd?

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.818
123
48
Vandaag mijn auto behandeld met C.quartz. Enkele weken geleden heb ik de auto volledig gepolijst. Sindsdien heeft de auto vrijwel alleen binnengestaan. Na een grondige wasbeurt heb ik de lak vrij gemaakt van alle vettigheid met IPA. De C.quartz heb ik opgebracht met de meegeleverde applicator en suede MF doekjes. Na het opbrengem heb ik, zoals op flesje aangegeven, de C.quartz een uur laten drogen/vuren. Toen begon de ellende. Het uitwrijven ging moeizaam. Het is uiteindelijk gelukt, maar het was geen feest. Ook met de daarvoor bedoelde suede MF doeken ging het uitwrijven erg moeizaam. Het lukte met een een normale MF beter.

Is C.quartz altijd moeilijk uit te wrijven, of heb ik wat verkeerd gedaan? Zou ik het te dik aangebracht hebben, zou een uur curen te kort geweest (bij een temperatuur van 25 graden)? Wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben wat het uitwrijven negatief beinvloed?

Heb vandeweek de auto ook met Cquarts behandeld en de volgende volgorde aangehouden.
- kleien, was niet nodig geweest
- Mezzo op groen
- IPA
- Finale op wit
- IPA
- toen 1e laag CQuartz in rechte lijnen, zowel horizontaal en verticaal.
- 10 tot 15 min laten curen, was genoeg volgens mij.
- Residu met suede doeje verwijderd.
- Na 3 - 3.5 uur 2e laag CQuartz,
- 10 tot 15 min laten curen.
- Residu met suede doeje verwijderd.

En mijn inziens is het vrij goed gelukt.
Misschien dat ik de motorkap ook wel voorzie van een 3e laag:-"

Mocht ik het niet goed gedaan hebben, tips zijn welkom.

Na het uitwrijven voelde de lak ook niet zo glad aan zoals bij een andere sealant of wax. De auto staat nu weer binnen zodat de C.quartz verder uit kan harden. Wellicht is de C.quartz morgen na het uitharden gladder. Ik ben voornemens morgen een laagje reload aan te brengen.

Ik denk te lang laten drogen waardoor de laag al te hard is geworden. Probeer 20 tot 45 minuten aan te houden. Afhankelijk van de temperatuur. C.quartz is niet heel gad. Na Reload wel. :-)

Geld een luchtvochtigheidsgraad ook nog als een grote medespeler bij de quartz.
Uiteraard niet in de regen maar echt pure luchtvochtigheid?

Vandaag nogmaals C.quartz aangebracht en minder lang laten curen. Dat scheelt wel.

LB zei:
Today my car treated with C.quartz. A few weeks ago I polished the car completely. Since then the car has been almost exclusively inside. After a thorough wash the paint, I cleared all the grease with IPA. The C.quartz I applied with the included applicator and suede MF towels. After opbrengem I, as indicated on bottle, the C.quartz one hour to dry / fire. Then the trouble started. Polishing was difficult. It is ultimately successful, but it was not a party. Even with the dedicated MF suede cloth polishing was very difficult. It worked better with a normal MF.

C.quartz is always difficult to rub or what I've done wrong? Would I be too thick, it would have been too short curing one hour (at a temperature of 25 degrees)? What would I have done wrong which negatively affected the rub

sorry if i write in English
you waited very long time before wipe off!
20~25 min , specially in hot weather or humid conditions.
1 hour is AFTER wiping off with the MF... not to let it cure 1 hour!!
thats why you saw difficulty in wiping.

i hope now you understand better.:cool

I tried it again with a shorter cure time and it worked. The wipe of was a lot better.

Thanks for your response.