Vandaag mijn auto behandeld met C.quartz. Enkele weken geleden heb ik de auto volledig gepolijst. Sindsdien heeft de auto vrijwel alleen binnengestaan. Na een grondige wasbeurt heb ik de lak vrij gemaakt van alle vettigheid met IPA. De C.quartz heb ik opgebracht met de meegeleverde applicator en suede MF doekjes. Na het opbrengem heb ik, zoals op flesje aangegeven, de C.quartz een uur laten drogen/vuren. Toen begon de ellende. Het uitwrijven ging moeizaam. Het is uiteindelijk gelukt, maar het was geen feest. Ook met de daarvoor bedoelde suede MF doeken ging het uitwrijven erg moeizaam. Het lukte met een een normale MF beter.
Is C.quartz altijd moeilijk uit te wrijven, of heb ik wat verkeerd gedaan? Zou ik het te dik aangebracht hebben, zou een uur curen te kort geweest (bij een temperatuur van 25 graden)? Wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben wat het uitwrijven negatief beinvloed?
Is C.quartz altijd moeilijk uit te wrijven, of heb ik wat verkeerd gedaan? Zou ik het te dik aangebracht hebben, zou een uur curen te kort geweest (bij een temperatuur van 25 graden)? Wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben wat het uitwrijven negatief beinvloed?