• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cadeautje voor pa's motorfiets

sanderdetails

Detailing rookie
23 dec 2014
16
15
Beste allemaal!

Vaderlief heeft een nieuwe motorfiets gekocht en is nu ook jarig.

Het is een bmw r1200gs adventure als ik het goed zeg (voor de kenners).

Ik wil graag een pakketje samenstellen voor het wassen en goede bescherming. Ik kom er echter niet helemaal uit wat nou een aantal goede producten zijn om de fiets als nieuw te houden.

Hoogglans lak heeft de fiets niet, enkel een deel mat gespoten dus niet gewrapped.

Ik hoop dat jullie me iets op weg kunnen helpen voor het samenstellen van een leuk pakketje met wat was en bescherm artikelen. Een wax die het bijvoorbeeld goed doet op zowel matte lak als kunststof en een shampoo zonder glansversterkers.

https://www.Carclean.com/producten/Exterieur/Matte_lak_en_Wraps

Kijk eens, een stukje op Carclean.com dat speciaal voor matte lakken en wraps is ontworpen! Ik heb zelf geen ervaring met deze producten, maar wellicht dat een ander je daar raad in kan geven...

Een goede Velgenreiniger als monello non-ferro mag ook niet missen, ik maak er altijd mijn velgen en motorblok mee schoon.

Verder spuit ik overige delen in met een APC oplossing.

Daarna afspuiten, foamen, wassen en eventueel waxen.
Een goede shampoo zou gyeon bathe kunnen zijn, die heeft geen glansversterker etc.
Als wax de collinite 845, vloeibare wax werkt fijner op de kleine delen van de motor.

Heeft de Bathe niet de glansfunctie van de Bathe+?

https://forum.Carclean.com/threads/matte-lak-glanzend-geworden.15435/

Zie dit topic ook.. De nanolex shampoo en sealants zijn specifiek voor deze toepassing ontwikkeld..
Heb je ervaring met 845 op mat? Ik zie in de omschrijving niets over matte lakken en ik heb inmiddels wel begrepen dat het terugdraaien van deze glans erg lastig is bij gebruik van een verkeerd product...

Nogmaals, ik heb er zelf nog geen ervaring mee.. Maar ik neem aan dat carclean niet voor niets deze afdeling heeft met deze producten?

Nee, de gewone Bathe heeft geen glansversterkende oliën.

Tsja dat zul je moeten proberen, ik heb ook geen ervaring met matte lakken.
Op mat plastic krijg je wel iets van glans als je er 845 op smeert, vind je dat erg dan?

@Ferdy : Als ik het verhaal van de TS zo lees zal hij zijn matte lak wel mooi mat willen houden!

@nicknameless : De S100 die bij de matte lak afdeling staat is zo te zien speciaal voor motoren ontwikkeld? Helaas kun je in het motorclean deel niet apart selecteren op middelen voor matte lakken.. Maar ik neem aan dat de auto varianten voor in ieder geval lak etc gewoon geschikt zouden moeten zijn?

Ik denk dat producten voor de auto prima kunnen volstaan op een motor. Alleen effe rekening houden met matte.

Dus emmertjes, zeep/foam/apc/mitt/mf doek/droogdoek/was/sealant en velgen borstel/whoolie erbij. Etc etc

Ik heb geen ervaring met het wassen en onderhouden van motorfietsen, maar een blower/compressor lijkt me heel handig om na het drogen al het water weg te kunnen blazen uit alle plekken waar je niet bij komt met een doek, zodat je geen kalkvlekjes krijgt. Die zijn een beetje prijzig, en ik weet niet wat het budget is, maar misschien heb je er iets aan.

Ik doe het met een lucht pistool op de compressor. Gaat prima.

Zonder is het inderdaad lastig drogen op veel plekjes.

Wat mat is moet mat blijven inderdaad, ik had gehoopt dat er iemand ervaring heeft met de Nanolex producten. Ik denk dat een goede borstel wel handig is. Zou de Nanolex Pure shampoo ook op matte lak te gebruiken zijn. Dit blijkt een heel goede shampoo zonder toevoegingen te zijn.

Ik denk dat je alle shampoo's zonder toevoegingen kan gebruiken op matte lak. Er zitten toch geen glans versterkers in.