• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CanCoat mogelijk?

Webgangster

Detailing rookie
9 aug 2014
6
12
Ik heb hier nog een halve bus CanCoat staan welke ik wil gaan gebruiken.
Nu wil ik mijn auto polijsten en voorzien van een glaze, daarna met de CanCoat er over heen.

Is dit mogelijk? En zijn er nog tussenstappen die ik anders moet doen?

Methode 1: Wassen > Kleien > Polijsten > Prep > Glaze > CanCoat
Methode 2: Wassen > Kleien > Polijsten > Glaze > Prep > CanCoat
Methode 3: Geen prep gebruiken (Wassen > Kleien > Polijsten > Glaze > CanCoat
Methode 4: CanCoat is niet mogelijk, maar wel met een sealant/wax.
 
Volgens mij methode 2 zonder glaze. Een glaze is niet bevorderlijk voor de hechting van de coating op de lak.
 
Inderdaad. Gewoon de lak zo goed mogelijk voorbereiden en zonder glaze werken.
Al kun je de cancoat ook bewaren voor in de winter.
 
CanCoat moet op een schone ondergrond. Dus na het polijsten preppen en dan de CanCoat. De glaze daarna kan, maar is dan van korte duur volgens mij.
 
Waarom een glaze over de cancoat? Van de cancoat gaat hij al glimmen als een malle... Helemaal als de wagen net gepolijst is...
 
Een glaze voedt de lak enkel en alleen in de zin dat het eventuele krassen opvult met product en dus minder zichtbaar maakt. Dit is mogelijk in combinatie met een wax of sealant, echter niet met een coating (waaronder CanCoat). Hiervoor dient de lak volledig schoon zonder enig restproduct te zijn.

Sinds je sowieso al gaat polijsten is het effect van een glaze kleiner omdat je eerst krassen gaat verwijderen en er dus minder overblijft om "op te vullen". Je zal dus moeten kiezen tussen methode 4, of methode 5 zoals Skippie aangaf.
 
Ik weet Wel wat een glaze doet... Maar een glaze is een beetje overrated an mijn mening... Glans krijg je van polijsten... En als je dat hoed doet hoef je ook niks te maskeren... Als je het daarna in de cancoat zet wat ook een extra wet look heeft heb je een mooi resultaat!