• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Car Star Chemicals

Dit is gewoon een kwestie van hoe hoog je de lat legt..

Voor 95% van de mensen ligt die al hoog genoeg wanneer je SRP aanbrengt en uitwrijft.

De echte detailer gaat dat echter niet ver genoeg.
 
Koen Hermans;302382 zei:
Ik ga eerst de Peugeot brengen en kijken wat ermee gedaan wordt.

Misschien een idee om een foto van de wagen voor en na het binnenbrengen te plaatsen, lijkt me wel leuk om eens het effect van de behandeling te zien.
 
Idd wel leuk als we hier een soort van vergelijk kunnen zien aan de hand van enkele foto's . (hoewel , op foto's ga je niet veel verschil zien ivm de gladheid van de lak )

Misschien kan je zelf bvb een deur of ander deel kleien en zien wat het effect is na enkele weken ivm de bescherming die geboden wordt/werd. (tov wat niet gekleid is)

Als ik het allemaal goed lees komt het er op neer dat je een bon hebt voor een bepaalde handeling en hadden ze gehoopt dat je er nog enkele "opties" had bijgenomen (polijsten met 3M...oa alhoewel ik me afvraag of ze dan de auto ook gaan kleien zoals hier ... )


Een buur verderop in de straat had z'n auto ook mooi gepoetst en er een wax opgezet : moet eerlijk zeggen dat zijn auto er op het eerste zicht goed uitzag maar als ik aan een net opgepoetst stuk ging voelen was dit precies nog schuurpapier....

Heb toen 1 deur gekleid en opnieuw gewaxt en op het ontbreken van de groffe huid was er idd niet veel verschil op te merken qua glans. (maar alle vuil was wel degelijk van de lak en die deur was achteraf makkelijker te poetsen en drogen)
 
Ze worden precies een beetje geïrriteerd door mijn vragen...
Dit is het antwoord op de vraag of het product krasjes opvult ipv te verwijderen:

"Zoals al eerder gezegd, wordt de vernislaag op de lak terug tot leven gebracht en worden doffe plekjes in de vernis verwijderd, ook de oppervlakkige krasjes worden hierdoor minder zichtbaar.
Er is geen sprake van opvulling."

Is het dan gewoon een glaze?
 
Dat zeggen "ze" (ik neem aan het poetsbedrijf?) niet. Als ik het lees zou ik verwachten dat het bedrijf de lak polijst, immers de doffe plekken worden verwijders en zo ook ppervlakkige krassen. Wellicht een licht polijst.
 
Als ik ze (= het poetsbedrijf) vraag of ze polijsten antwoorden ze steevast neen... Dus ik vind het allemaal een beetje verwarrend.
Zoals hierboven omschreven brengen ze het product met de hand aan en wrijven ze het daarna gewoon op.
En de uitleg lijkt me wat overeen te komen met bijvoorbeeld PB White Diamond (glans, lichte swirls opvullen), daarmee dat ik dacht dat het dan een glaze zou zijn.
 
Duidelijk verhaal van jou, dat van het poetsbedrijf laat te wensen over. Nou ja, evengoed zou ik zeggen; ga lekker zelf aan de slag. Voor het geld dat je zou uitgeven aan het bedrijf zou ik overwegen een DAP te kopen en bijbehorende middelen om zo zelf je auto aan te kunnen pakken.
 
Glaze / Fillers / Polish / Polijstmiddel etc, je kan er wel 100 namen voor verzinnen maar ik denk dat er maar 1 de juiste is .....
AIO: zodoende licht polijstende werking, glansverhogend, vult de boel lichtjes op en beschermt het hopelijk ook nog voor korte duur.

Ze vullen het niet op: nee owkee klinkt top, maar ook een glaze (9/10) heeft toch vullende eigenschappen .... net maar hoe je het allemaal wilt interpreteren.

Jij wast 'm, hun smeren goedje op, jij sluit de lak af met wax/sealant >>> geen foto's voor nodig, auto zal er ongetwijfeld beter uit zien dan voor het gehele proces.
Is het iets wat wij voor ogen hebben? Nee, daar wij de lat hoger leggen
Is het iets wat gros van NL wel wilt: Ja, auto is er weer van opgeknapt

Stel: ik pak een willekeurige auto, was alleen de motorkap, smeer er turtlekwak uit 1980 op met geel meg's padje, doekje erover , klaar ..... wedden dat de motorkap er knapper uit ziet dan de rest

Resume: waar leg JIJ de lat ? ! ( de rest is in principe allemaal 'geneuzel' er om heen om vast te stellen dat het anders / beter kan )

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Los hiervan maar even klein voorbeeld over glaze en eigenschappen:

Dibbuz doet normaliter Black Hole als glaze om mooi donkerder/diepere glans te krijgen, laatste keer pakt hij de White Diamond na het C.Pro Orange Peel Pads verhaal.
Als ik goed heb geïnterpreteerd ( corrigeer gerust ) dan was dit omdat WD méér voor de 'glans/bling' gaat dan de 'diepte' en beter uitpakte bij de totaal uitstraling.
Beide zelfde merk maar toch nét even wat anders: niks om te vullen maar om vanwege het totaalplaatje.
Ga je dit verschil zien als leek ( bv raad maar wat er is gebruikt ): nee, maar geeft wel weer dat een product een meer waarde heeft indien om de juiste reden gepakt en gebruikt.

Waarom dit stukje:
- omdat de janboerenlul het verschil toch niet ziet en er totaal niet mee bezig is; iets wat 'wij als detailers' ( en zeker Dennis ) wel bezighoud en zeer interessant vinden.
- zelf het voor- & nawerk doen / stoomreinigen / geen duidelijk verhaal wat betreft producten en werkwijze >>> goed voor het gros, niet voor detailers
 
Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt.

En ik kan zeggen dat ik er tot een maandje geleden waarschijnlijk ook heel tevreden mee zou zijn geweest.
Maar nu zit ik hier op dit forum en zou ik ook graag meer willen (na wat ik hier allemaal zie)
Alleen gaat dat momenteel even niet (want de vriendin is al lastig dat ik voor €100 productjes bestel, maar dat lossen we op tijd en stond wel op :) ).

Ik heb dit topic in feite gestart om wat meer duidelijkheid te krijgen over wat er met m'n auto zou gebeuren bij die "behandeling".
Want jullie hebben met deze zaken ervaring, ik niet.
Maar ik denk dat het op dit moment redelijk duidelijk is.

Ik ga toch zelf de auto's wassen en kleien.
Minstens 1 van de 2 auto's zal naar daar gaan voor de behandeling, de andere misschien ook (hangt van 't resultaat af).
En daarna de wax erover.

Waarom?
Omdat ik de keuze heb tussen dit half werk of helemaal niets.
De bon heb ik en heeft iemand anders geld gekost.
Dus zou het ook zonde zijn om die gewoon te laten vervallen.
Na de winter gaan we dan eens bij een lid in de buurt langs om wat meer te leren over het echte detailwerk.

Ik denk dat dit momenteel de betere optie is die ik heb.
 
Voor de duidelijkheid: is ook zeker niks mis mee hoor !
Denk ook niet dat het allemaal als negatief / prutzooi geïnterpreteerd moet worden omdat wij inmiddels beter weten.
Het extra stapje wat je zelf oppakt door te gaan kleien vind ik super, dit zal zeker een meerwaarde hebben en is dus goed overdacht !
Vervolgens vind ik het argumenten ook goed: kan in principe niks verkeerd gaan, is betaald en zal hoe dan ook een meerwaarde hebben ( bon in prullenbak is pure nonsens idd )
Spaar wat centjes in de winterperiode en ga in de lente ze uitgeven ( mocht de interesse er nog zijn ( lees ook wel eens anders dan dan is er voor €1000 gekocht en gaat het voor de helft de deur uit ))

Vraagje / Verzoekje: houd ons op de hoogte van je bevindingen, persoonlijk vind ik dit dan ook wel weer leuk/interessant om te weten
 
Ok, heb uiteindelijk dit topic teruggevonden dus wordt het tijd voor een reactie.

Ik had de Peugeot vrijdagavond grondig gewassen en laten overnachten in de garage.
's Morgens naar hen gebracht.
2,5u later heb ik hem weer opgehaald en de BMW laten staan, nadat ik deze gewassen had.
Een 3u later ook de BMW teruggehaald.

Ik heb geen foto's gemaakt voor en na want het was een drukke dag met alles wat ik nog te doen had buiten auto's poetsen...
En mijn goede camera was niet beschikbaar, dus het ging ook niet echt.

Zowel de Peugeot als de BMW hadden lichte swirls die je soms onder een bepaalde hoek ziet, maar meestal niet eigenlijk.
De BMW heeft redelijk wat last van steenslag op de voorbumper en ik heb ook een klein stukje moeten bijwerken waar lak af was door een aanvaring met de muur van de inrit van het appartement...
De Peugeot heeft wat meer krassen etc.
Alles was op voorhand bijgewerkt met de juiste lakkleuren.

Ik hoopte dus dat ze de bijgewerkte delen wat konden inwerken zodat het minder op zou vallen. Verder wist ik niet goed wat te verwachten...

Na de behandeling was de lak veel gladder dan voor ik hem binnen bracht (had gewassen en gekleid).
Ook waren de swirls nog minder zichtbaar.
De bijgewerkte lak was ook redelijk goed behandeld, je moet nu goed kijken om te zien waar het is bijgewerkt.

Over het algemeen is het geen super resultaat, maar ik denk dat het toch iets van voordeel heeft gehad dan het niet te laten doen.
 
Wel briljant uitgemeten door Koen! Complimenten.

@Koen.
Fijn dat je het topic hebt teruggevonden en dat je hebt terug gekoppeld.

Lekker dat je tevreden bent en wens je toe dat je er nog lang plezier van zult hebben.

En mocht je meer wensen m.b.t. de uitstraling van jullie voertuigen, dan moet je zeker weer terugkomen naar dit forum.

Groet,
Aficior
 
Ik blijf hier zeker rondhangen op het forum (ben nog niet weg geweest eigenlijk...) en heb in tussentijd nog een heleboel opgestoken.
Mijn verlanglijstje in de shop is al erg uitgebreid, maar ik ben van plan stelselmatig mijn collectie wat uit te breiden (dan merkt de vriendin dat ook niet zo op hé :) ).

Nu alleen nog even afwachten hoe lang alles stand houd (de 845 met dat spul eronder)...
 
Koen,

mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen hoe oud je bent? 25-30?
Ik kan praktisch op iedere Bilzerse leeftijdsgenoot een gezicht plakken. Alleen bij jou niet :)

Moeten toch eens zien om een Belgische meeting te organiseren.