• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolf chemicals " snow foam shampoo yellow snow "

rick1988

Detailing trainee
17 apr 2014
44
37
Beste glim en glans liefhebbers.

Dit is mijn eerst review dus tips en tricks zijn naderhand welkom.

Ik vind het zelf erg fijn om shampoo met de foam gun ( lancia foam) aan te brengen, en deze naderhand met een wash mit ( monello (thick mit ) te wassen.

Daarom vind ik het belangrijk dat ik de shampoo kan foamen.

Ik gebruikte de vorige keer de Poorboys slick en wax , ik vindt dit een fijne shampoo maar vond hem niet geweldig foamen.

Toen de shampoo op was ben ik zoek gegaan naar een andere shampoo, op dit moment kwam deze shampoo uit en het beeld materiaal op youtube zag er goed uit dus de gok genomen en deze shampoo besteld.

Vandaag heb ik deze shampoo voor het eerst gebruikt.

De shampoo ruikt wel chemieser als de shampoo van pb, maar niet onaangenaam.

De auto staat goed in de wax ( pb natty,s red ) , ik heb de auto eerst gefoamed met valet pro advanced neutraal snow omdat het alweer 2,5 week geleden was sinds de laatste wasbeurt.

Nadat ik de auto had afgespoten heb ik de auto gefoamed met de shampoo met een 1 op 4 verhouding.

Er kwam een flink schuimlaag op de auto en deze bleef goed zitten op de ( natte ) auto.

vervolgens heb ik hem netjes gewassen met de thick mit en deze glijde over de lak heen, dit had ik niet bij de stick en wat van pb ik was dus erg verast hierdoor.

Met de reiniging kracht is niks mis, ik vind deze shampoo beter reinigen dan de shampoo van pb ook is de glans naderhand veel meer aanwezig.

Wat mij betreft is dit een blijvertje en zal ik na deze fles de 5 liter verpakking aanschaffen.

Waarom de foto,s gedraaid staan weet ik niet ik heb deze via Tiny pic geupload.

http://
6qi739.jpg


http://
98h8cj.jpg


http://
29vb8dt.jpg
 
Hey Rick,

Ik vind een aantal dingen onduidelijk;

- Je spuit een auto eerst af met je HD, en daarna foam je..?
Het nut van foamen is om met schuim het vuil los te weken én af te voeren.
Wanneer je het vuil eerst van de auto af spuit, met de nodige kracht, riskeer je alsnog defecten.


- Je gebruikt de foam als shampoo?
Zoals ik het lees was je de auto met een mitt terwijl het foam er nog op zit.
Je geeft ook aan dat je graag een shampoo wil aanbrengen met een Foamlance, en daarom zoek
je een shampoo doe je eveneens kan foamen.
Een shampoo gebruik je om te wassen, foam gebruik je om te weken en afvoeren.


- Je pre-foamed de auto met een ander merk foam, daarna nog een keer met de Wolf's?
Beide foams zijn veilig voor bescherming, maar waarom 2x foamen met 2 verschillende merken?

- De reinigingskracht en glans is beter als bij de PB Slick&Wax.
Je hebt de auto eerst met een ander merk gefoamed, afgespoeld, met Wolf's gefoamed,
gewassen met een mitt. De auto is schoner als normaal, dat kan ik nog wel begrijpen.
Een schonere auto zal ook beter reflecteren, dus meer glans.


Greetz
 
Ik begrijp eruit dat je de auto eerst afspuit (HD of tuinslag) daarna de auto in de shampoo zet met foam en hem gelijk wast met deze foam met een washmitt daarna afspoelen en drogen . Je gebruik op deze manier dus geen emmer met shampoo ? Gebruik je dan maar 1 emmer om je washmitt af en toe uit te spoelen ?
 
hey,

sorry voor de onduidelijkheid.

ik spuit de auto niet eerst af..

Ik foam de auto eerst met de neutral snow na 8 a 10 minuten spuit ik dit foam er af.

Daarna spuit ik de shampoo op de auto i.p.v het 2 emmersysteem heb ik dus 1 emmer om hier mee te de mitt uit te spoelen.


m.v.g
 
Welke andere opmerkingen?

Ik gebruik de yellow snow als shampoo en niet als pre rinse.

wel zorg ik dat ik per paneel de mitt even in de rinse emmer doe.

ik ben nog niet zo heel ervaren in het " detailen " maar sta zeker open voor verbetering.

Denkt u dat ik met de 2 emmer methode meer uit de shampoo haal?

m.v.g
 
Ik vind zelf van wel.. de hoeveelheid schuim is meer op deze manier vind ik, ook lijkt de mengverhouding beter omdat je niet de kans loopt dat er shampoo naar de bodem zinkt en hier blijft en dus niet op de auto komt.
 
Nooit aan gedacht, het opbrengen van een shampoo met een foamlance, en vervolgens deze te gaan wassen.
Ik pak een emmer water en shampoo en breng deze in de juiste verhouding. Daarna lekker met mijn Thick Mitt en dus veel water wassen.

Als ik er aan denk om 2x met 2 verschillende merken te moeten gaan foamen en daarna ook nog met de hand moet wassen, dan ben ik een hoop tijd en product kwijt. 1x foamen zou toch genoeg moeten zijn, tenzij de auto heeeel vies is.

Je geeft aan dat de Wolf's beter is als de PB Slick&Wax, maar foamde je toen de auto ook 2 keer..?
 
Deze keer heb ik ervoor gekozen om voor te foamen om dat de auto heel vies was.

volgende week probeer ik alleen deze shampoo.
 
..... Ik doelde op het feit dat je 2x hebt foamed en daarna de Yellow Snow beter vind als de Slick&Wax. Dus vroeg ik mij af of je bij het gebruiken van de Slick&Wax ook 2x heb gefoamed.
 
Is het verbruik van de shampoo bij opbrengen met de foam-lance niet vele malen hoger dan bij gebruik in een emmer?
(Kijk o.a. alleen maar eens naar de foam die op de straat ligt.......)
Verhouding 1 op 4 vertaald naar bijv. een 10 liter emmer, is je fles wel heel snel leeg denk ik.
 
Ik foam met Artico Magico en gebruik zo'n 28ml product om 300ml foam-mix te maken. (1:10)
Ik was met Lavare en gebruik zo'n 12ml om 7,5 liter sop te maken. (1:625)

In dit voorbeeld kost het dus meer als dubbel zoveel product om een foam als shampoo te gebruiken.

Bij de Wolf's ook niet het verschil zien tussen de voorgestelde verhoudingen. Gelden deze nou voor de shampoo of voor het foam...?
Als ik voor beide methodes dezelfde verhoudingen aan hou, dan kom je uit op;

foamen met Yellow Snow dan gebruik je zo'n 14ml product om 300ml foam-mix te maken. (1:20)
Wassen met Yellow Snow dan gebruik je zo'n 357ml product om 7,5 liter sop te maken. (1:20)

In dit voorbeeld zou je dus overduidelijk beter de hele auto kunnen foamen en daarna met de washandschoen over het foam heen wassen.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat het wassen met foam, in plaats van een sopje met shampoo, beter is.


Greetz
 
zo had ik er nog niet aan gedacht. ik foam eigenlijk omdat ik het idee heb dat ik dan meer bereik doordat de shampoo mooi egaal over de auto ligt.

ik denk wel dat je langer doet met de producten als je inderdaad een emmer met shampoo aanmaakt.

ik foam 1 x per week de auto in met shampoo en hierdoor blijft de auto mooi schoon.

toen ik deze review schreef heb ik daarvoor de valet pro advanced neutral snow foam gebruikt omdat de auto heel smerig was.

( dit zie je dus ook liggen op straat )

wat ik merk doordat ik de shampoo foam, is dat de was handschoen echt over de lak heen glijd en al het vuil mooi opneemt.
 
Quantoxx;n431847 zei:
foamen met Yellow Snow dan gebruik je zo'n 14ml product om 300ml foam-mix te maken. (1:20)
Wassen met Yellow Snow dan gebruik je zo'n 357ml product om 7,5 liter sop te maken. (1:20)

In dit voorbeeld zou je dus overduidelijk beter de hele auto kunnen foamen en daarna met de washandschoen over het foam heen wassen.
Maar ik kan mij niet voorstellen dat het wassen met foam, in plaats van een sopje met shampoo, beter is.

rick1988;n431878 zei:
ik denk wel dat je langer doet met de producten als je inderdaad een emmer met shampoo aanmaakt.
Dan lees je het verkeerd, denk ik. Bij de Yellow Snow gebruik je voor een emmertje sop al meer als 350ml product, en als je het foamed maar 14ml. Maar ik kan mij niet voorstellen dat foamen en dan wassen goed is, tenzij je eerst voor deze handwas al gefoamed hebt zodat het meeste vuil er al af is geweekt.

Ook lijkt het erop dat je de Yellow Snow inderdaad ook als shampoo kan gebruiken, maar je moet er dan wel meer als 350ml product voor gebruiken, terwijl een stand-alone shampoo maar 12ml verbruikt.

rick1988;n431878 zei:
wat ik merk doordat ik de shampoo foam, is dat de was handschoen echt over de lak heen glijd en al het vuil mooi opneemt
Ik krijg hierdoor het idee dat je handschoen eerder over een laag schuim glijd als daadwerkelijk goed over de lak. Dus neem je minder vervuilde wax mee of vuil direct van de lak.


Ik lijk misschien veel kritiek te leveren, dit is bedoeld als ''meedenken''. Ik hoop ook dat anderen hier over zullen meedenken en reageren.


Greetz
 
Ik kan me niet voorstellen dat de aangegeven verhouding van 1:20 ook is bedoeld voor in de emmer. Dan zou je in een grit guard emmer bijna een liter shampoo moeten gebruiken. Wat je ook niet moet vergeten is dat de uiteindelijke verdunning bij het foam niet 1:20 is, maar eerder 1:300, omdat er ook nog een berg water mee wordt gespoten natuurlijk. Misschien CC even mailen wat de juiste verhouding is voor gebruik als shampoo in de emmer.

Daarnaast zou ik nooit de auto wassen met maar 1 emmer, want zelfs in mijn 'Wash' emmer zit namelijk altijd wel wat vuil, zeker bij een zeer vieze auto. Maar, ik vind het idee van Foamen - Afspuiten - Foamen - Wassen wel heel goed. Die extra foam zorgt er dan voor de de mitt wat makkelijker over de lak glijdt (zoals ook al is aangegeven). Eén iemand op YouTube, Matt Moreman, doet het net even anders, namelijk Afspuiten - Foamen - Wassen(met 2 emmers) en je kan moeilijk zeggen dat zijn auto's er slecht uit zien.

Hoe dan ook, ik gebruik altijd twee emmers (of eigenlijk drie als je die voor de wielen meetelt). De moeite om een extra emmer neer te zetten is het niet.
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr