• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Wolf chemicals " snow foam shampoo yellow snow "

De manier ''Foamen - HD Afspuiten - Opnieuw Foamen - Handwas met dit foam - Afspuiten HD'' wel een extra goede wasbeurt. Kost alle wat meer tijd en product.

Ik denk trouwens niet dat er een berg water word meegespoten. Ik denk dat dit best mevalt. Als ik mij voorstel dat ik 1 run maak met de foamlance, dan ren ik echt voorbij de zijkant van mijn auto en in luttele seconden (3) zit er een dikke, dekkende laag op. Mijn Nilfisk levert 520L per uur, dus zo'n 8,5 liter per minuut, dus zo'n 150ml per seconde. Even ruim genomen, dan spuit ik dus in 3 seconden 50ml water+foammix. (Of reken/zie ik dit verkeerd?)

Maar vraag mij dus af waarom ik dit nog nooit eerder heb gezien, gelezen of wat dan ook. Ik kan mij herinneren dat toen ik een reactie ergens gaf op het forum, misschien zelfs in een eigen topic, dat ik werd afgeraden om te foamen en vervolgens dit foam te gebruiken als shampoo voor de handwas. Als 2de keer wassen dus.


Greetz
 
Goed idee om het even te berekenen. Ik weet alleen niet precies hoe lang ik erover doe om 700 ml op te spuiten. Ik schat ongeveer 1 minuut. Mijn HD levert 10 L/min, dus met 60 ml foam zou je dan een uiteindelijke verdunnen van 1:170 hebben. Bij de volgende wasbeurt ga ik het timen!

En ik zou niet weten waarom je niet zou kunnen wassen met het foam dat nog op de auto ligt, maar ik ben benieuwd. In mijn geval is de foam hetzelfde als de shampoo (Adam's New Car Shampoo), dus volgens mij moet dat gewoon goed gaan.
 
Het idee achter het niet gebruiken van je foam om te wassen is dat het fuil wat loskomt van je auto word opgenomen in de foam, als je ditzelfde foam dus vervolgens gebruikt om te wassen, was je dus eigenlijk je auto met vuil water/foam.

naar mijn idee komt dit dus op hetzelfde neer als 1 emmer gebruiken. Of als de auto niet afspoelen/foamen maar gewoon meteen met de washmitt op de vuile lak.

Eigenlijk haal je het hele effect van het foamen dus weg, tenzij je zoals rick in dit geval 2 keer foamed.
dan haalt de eerste keer foamen de ergste vervuiling weg, en de 2e keer foamen is gewoon de shampoo waarmee je de auto wast, alleen ipv deze uit een emmer te pakken spuit je deze op de auto.

chemical guys gebruikt deze methode ook zo af en toe in hun instructiefilmpjes.

Quantoxx het lijkt me niet dat als je deze shampoo in een emmer gebruikt de 1:20 verhouding nog geldt, er zal geen andere verhouding bij staan omdat deze shampoo speciaal os bedoeld om te foamen.

echter als je de monello snow foam of de valet pro snow foam in een emmer gebruikt heb ik aan 30ml meer dan zat, en dat is op een 19L emmer. Verwacht niet dat dat met deze anders is.


offtopic,
Quantoxx en Jansen gebruiken jullie echt maar zo weinig foam shampoo om een auto te foamen?? Ik heb altijd tussen de 100-200ml in mijn 700ml fles zitten en maak deze altijd leeg.
(op mijn auto zou ik met 500ml totaal toekunnen maar op mijn bus haal ik het maar net.
 
Mijn hele punt is wat jij in je eerste deel van je reactie opnoemt. 1x foamen om vuil los te weken en af te voeren, daarna nog een keer foamen maar dan gebruik je de foam als shampoo.

Echter was mijn vraag waarom dit dus zo logisch klinkt, maar ik tot vandaag er eigenlijk niks over gehoord of gelezen heb.


Jah, als ik echt zou moeten kan ik het redden met 28ml product (300ml mix) Maar de laatste tijd gebruik ik zo'n 500ml mix (45ml product) omdat ik de velgen en wielkasten ook wil meenemen. De velgen puur extra zodat de Non-Ferro eerder op de ijzerdeeltjes terechtkomt in plaats van vuil en de wielkasten soms extra omdat sommige auto's een wat poreuze bekleding daar hebben en vuil dan wat moeilijker is.

Ik had uitgerekend, paar uur terug, dat als jij meestal tussen de 100-200ml product verbruikt, je een hele fles mix verbruikt met 1:3-1:4 verhouding. (145-175ml product)

Da's best veel.

Maar, ik vergeet er altijd bij te zeggen dat ik altijd kijk naar prijzen/duurzaamheid/etc vanuit een bedrijfsmatige situatie. Dus wat kost iets en hoe lang doe ik er over. Ik heb geen bedrijf, maar vind het ook leuk om een zo efficient mogelijk manier uit te vogelen.



Greetz
 
Mijn excuses Quantoxx het was niet speciefiek tegen jou bedoeld, en ook zeker niet om jou opmerking teniet te doen, maar mijn idee steun ik jou standpunt juist en "onderstreep" ik deze.

Was gewoon mijn gedachtengang over bovenstaande punten, en had 2 keer de vraag voorbij zien komen "zie niet in waarom het niet zou kunnen"

Hoe het komt dat jij nooit van deze manier hebt gehoord en er nooit iets over hebt gelezen weet ik niet, ik heb er wel al vaker iets over gelezen en gehoord ;)

dat ik veel gebruik en het dus redelijk duur is wist ik inderdaad, vond alleen 300ml wel erg weinig, maar ik dacht dat jij standaard ook velgen en wielkasten meedeed. Heb er nooit over nagedacht dat je deze ook kunt overslaan, als je deze meepakt en dan ong. 500ml nodig hebt is dat ongeveer gelijk aan wat ik nodig zou hebben. Ik doe meestal de onderzijde, velgen en motorkap 2 keer foamen en dan is de 700ml op.

de grootste reden dat ik er zoveel shampoo in doe is dat ik een dikke schuimlaag zo leuk vind, maar is verder voor de werking compleet nutteloos.
 
Maupie00 Alleen foamen en dan gelijk wassen lijkt mij ook niet de juiste methode. Behalve misschien als je auto niet zo vies is. Ik zou het in ieder geval niet zo snel doen.

En ja, ik verdun meestal 1:10 of nog minder, maar dit hangt ook af van de foam/shampoo die ik gebruik en de vervuiling op de auto. Ik gebruik meestal 1:10 voor Adam's Car Shampoo en als ik de wax eraf wil hebben gebruik ik Valet Pro Snow foam combo. Die verdun ik meestal 1:5, zodat ik de auto twee keer kan foamen. Als ik 200 ml foam per keer zou gebruiken dan zou mijn hobby een nog duurder hobby worden ;)
 
Maupie00 ; Niet verontschuldigen, pik! Wij deelden allebei onze gedachtegang over het onderwerp. Gewoon ''meedenken'' is wat wij deden.

Maupie00;n431954 zei:
ik dacht dat jij standaard ook velgen en wielkasten meedeed.
Met 300ml aan mix doe ik ook de velgen en wielkasten, maar neem dus tegenwoordig 500ml mix (45ml product) om het pistool ook daadwerkelijk in de wielkasten te richten en soms ook wat langer/dieper in de velg. Maar als het een auto betreft die redelijk schoon is, hou ik het bij 300ml.

Jansen;n431962 zei:
als ik de wax eraf wil hebben gebruik ik Valet Pro Snow foam combo. Die verdun ik meestal 1:5, zodat ik de auto twee keer kan foamen.
Hoe bedoel je dit..? De adviesverhouding is 1:15 bij sterke vervuiling, maar als jij meer product in de mix doet (1:5) dan kan je 2x foamen..? Bedoel je soms dat je met dezelfde hoeveelheid product, bijv. 10ml, twee keer foamed met elk 5ml product?

Ik zou ook graag nog een 2de foam willen hebben, een agressieve voor onbeschermde auto's of als ik inderdaad een wax weg wil laten weken.


Maupie00;n431954 zei:
Ik doe meestal de onderzijde, velgen en motorkap 2 keer foamen en dan is de 700ml op.
Ik snap je punt, echter ben ik van mening dat als ik alles gewoon 1x inspuit, het foam vanzelf langs de onderste panelen komt. Dus dan staan die panelen ook langer in de foam, net zoals liggende delen. Als ik 2x een zelfde paneel raak, lijkt het ook alsof het foam zwaarder word en simpelweg sneller van de auto zakt.

Wat ik stiekem ook is een keer wil doen, maar nooit zal proberen, is een motorruimte infoamen. Kijken hoe krachtig een foam daadwerkelijk is.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Maupie00
Quantoxx Als ik 1:5 verdun en de stelknop niet helemaal dichtdraai (en er dus in verhouding meer water wordt meegespoten) dan raakt m'n fles minder snel leeg en kan ik twee keer foamen. De aangeraden verdunning van 1:15 is volgens de verpakking de verdunning voor gebruik met een pompsprayer. Dit is wat er op de verpakking staat:

Snow foam lance - Pre-dilute to suit foaming system. End dilution 1:300. Common snow foam lance; add 300 ml to 700 ml water, adjust the feed to create a suitable thickness of foam......

Ze raden dus aan om 1:3 te verdunnen in de fles, en de stelknop zo in te stellen dat de uiteindelijke verdunning 1:300 is. Nu is mijn ervaring dat je met 1:5 de auto twee keer kan foamen, dus met 1:3 zou je de auto bijna drie keer kunnen foamen. Daarnaast zou je met 1:3 en de stelknop volledig dicht, zulk dik foam krijgen dat het de lans niet eens uit komt :DDus in plaats van mijn fles twee keer te vullen met een 1:10 verdunning en de stelknop helemaal dicht te draaien, vul ik hem gewoon één keer 1:5 en zet de stelknop iets meer open.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.
 
Ok, op die fiets. Maar waarom zou je 2x willen foamen met een lichtere concentratie en niet gewoon 1x met een grotere concentratie?

Ben blij dat het bij mij redelijk simpel gaat; Fles vullen met wat mix, spuiten... Binnen 20 seconden klaar... haha! Niks instellen, gewoon gaan...
 
Als ik 1:5 verdun en de stelknop helemaal dichtdraai is het foam zo dik dat het er meteen afvalt, dus dan heb ik er niet zoveel aan.
 
Bedankt voor het meedenken,

Waarom ik de shampoo foamde was omdat ik het idee heb is dat de mengverhouding niet aangetast word.
Ik heb altijd voor dat ik de shampoo van PB gebruikte de shampoo van mequirs gold clas gehad, en elke keer nadat ik klaar was lag er nog een laag shampoo in de emmer.
om deze reden ben ik overgegaan om de shampoo te foamen.

@ Qauntox,

Ten eerste, ik vind het juist top dat u meedenkt wij leren hier van elkaar toch?

Ten tweede,Inderdaad ik ben best lang bezig om de auto te wassen op deze manier doordat ik de karcher klaar zet en daarna weer opruim,ik denk dat er 5 tot 10 minuten wat aan extra tijd bij komt.
Ook kost het soms meer product, ik ga als deze shampoo op is proberen om weer de 2 emmer methode te hanteren met born tho be mild om te kijken of deze shampoo wel lekker mengt en het mij ook tijd scheelt natuurlijk.

@ Jansen,

1 op 5 is wel heel veel, ik weet niet wat er op de verpakking staat van Addams maar ik gebruik gemiddeld 1 op 3,5 / 1 op 4 in de 700ml fles van Monello.
dit is dan met de producten van Poorboys en Wolf.
 
Hey Rick,

Hoe bedoel je dat je ging foamen omdat je dan dacht dat de mengverhouding niet word aangetast..?
Als je shampoo in een emmer doet met een bepaalde verhouding, dan blijft de verhouding hetzelfde. Bij foamen doe je een verhouding in je fles en dan komt er met het spuiten nog meer water bij, dus juist dan is je verhouding anders. (In je fles bijvoorbeeld 1:10, maar je spuit het op je auto met water uit je HD)

Ná het wassen altijd een laag shampoo in je emmer..?
Dan heb je de shampoo erin gegooid maar niet geroerd, lijkt mij.

Meer product en tijd nodig.
Ik was ook met een HD en een foamlance. Net als jij. Het enige wat dan verschilt is dat jij meerdere keren foamed en dat kost iets meer tijd en product.

1:5 versus 1:4.
Je vind 1:5 heel veel product, maar jij gebruikt 1:3,5 of 1:4. Dat is dus meer product als bij 1:5. Dus 1:5 is 116ml product en 1:4 is 140ml product/1:3,5 is 155ml product.


Greetz
 
Beste,

mijn opmerking over de mengverhouding was inderdaad niet goed excuus daarvoor, snap zelf niet dat ik deze fout maakte!

@ Quantoxx

Hoe bedoel je dat je ging foamen omdat je dan dacht dat de mengverhouding niet word aangetast..?

Als ik een emmer shampoo maakte vulde ik deze eerst 1/4 en deed dan de shampoo erbij en vulde hem dan naar 4 /4.
En roerde daarna in de emmer.
Er was altijd een mooie schuimlaag op de emmer met sop, maar had altijd dat er toch shampoo naar de bodem leek te zakken.
Vandaar dat ik over ben gegaan naar foamen met shampoo.

@ jansen,

Sorry voor de opmerking over de verhouding i.c.m foamen.
 
Misscien dat je shampoo de bodem raakte voordat je hem verder vulden en daardoor aan de bodem bleef plakken, ik vul meestal mijn emmer gewoon met warm water als de auto in het foam staat.
als ik klaar ben is het foam er grotendeels afgelopen dus kan ik de auto afspoelen, nadat ik de auto heb afgespoeld doe ik een dopje shampoo in de emmer en spuit hier dan even een paar seconden in met de hoge druk reiniger, dan is alles meteen goed vermengd, dat beetje water en sop wat eruitvliegt kun je gerust missen ;)

heb nooit last van shampoo die achter blijft in de emmer.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Maupie00 Ik spuit ook altijd met de HD in de emmer, maar ik vroeg me laatst af of dat kwaad kan. Weet iemand of dit gewoon kan of dat je het beter niet kan doen?
 
Nee, valt wel mee. Wat je krijgt is dat ín het water allemaal belletjes ontstaan en er dus geen schuim op het water komt te liggen. Ik vind het er leuk uitzien en je zorgt dat de shampoo echt goed is opgelost.