• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Caravan: moet die ook shinen?

Mooi trws, met APC de koelkastroosters ingespoten, in laten werken en met kwast schoongeborsteld. Viezigheid kwam eraf druipen. Ook de randen van de andere luiken zo gedaan. Nice stuff. Ik ben APC fan.

Jammer dat de lijm er niet mee los kwam.
 
Tja, het is een lap werk zo'n sleurhut........
Zelf een Burstner Ventana 500TS gehad (bj. 1996), nu een zeer goed onderhouden Hobby 400 modeljaar 2011 (beide hamerslag beplating dus nog meer diepere reiniging nodig / intensievere arbeid maar persoonlijk vind ik hamerslag mooier dan gladde beplating).

Wat mij echter opvalt: de caravan zakt al aardig door op z'n wielen....... wassen / beschermen / vertroetelen van de buitenkant is dan hartstikke mooi maar als de rubbers van de as (ik neem aan een Alko-as) versleten zijn / overbelading heeft doorstaan dan heeft die weinig / geen vering meer met grote gevolgen. Denk aan slechte wegligging, interieur-beplating die gaat "kieren" omdat de schroeven door het stoten spontaan uitlubberen in het hout...... ik spreek uit ervaring! Bij de Burstner stond "ineens" het komplete keukenblok 2 cm van de wand.....
 
Wat laat, maar bij een glaze wordt soms een cure tijd aangeraden (denk aan 10-20 minuten). Ik heb het idee dat die cure tijd is, zodat de glaze zich kan hechten in waskrasjes en andere minimale beschadigingen, maar weet dat niet met zekerheid.

Ik denk als je de volgende keer als de caravan vuil is, deze afspuit met de HD, je verbaasd bent hoeveel vuil je gelijk al kwijt bent, zeker als je vooraf ook nog foamt.
 
Ik heb nog wel een uitdaging... onze caravan dit jaar mee terug genomen uit Spanje (6 jaar overdekt gestaan) maar hier wordt ik niet vrolijk van

88DDE696-BBB3-4D34-9AAC-626FFE37DF80.jpeg
86B17AB7-8220-4978-8773-507F46B34B20.jpeg
AB087E0D-FE56-4A65-AB5A-CB21A15982F3.jpeg
 
Wat laat, maar bij een glaze wordt soms een cure tijd aangeraden (denk aan 10-20 minuten). Ik heb het idee dat die cure tijd is, zodat de glaze zich kan hechten in waskrasjes en andere minimale beschadigingen, maar weet dat niet met zekerheid.

Ik denk als je de volgende keer als de caravan vuil is, deze afspuit met de HD, je verbaasd bent hoeveel vuil je gelijk al kwijt bent, zeker als je vooraf ook nog foamt.
Ff 4thesure.... Ik heb dus nu niks anders gedaan dan wassen met Foam.... Verder niks.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
De kit die op caravans gebruikt wordt is een soort van butyleenkit. Dit blijft voor altijd een beetje 'zacht' en wordt nooit echt hard. Als deze warm wordt (in de zon bij 30 a 35 graden) wordt de kit plakkerig..
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Hij heeft overdekt gestaan, maar ik ben wel overtuigd dat 6 jaar daar staan de caravan geen goed heeft gedaan. Volgende week maar eens kijken wat er aan te doen is
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Ik gebruik dit als laatste stap voor de kunststof bumpers, rubbers, handvaten, aluminium.

Levert veel kleurherstel en glans op.

Ik werk mijn aluminium Cube mountainbike hier ook mee af.
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter