• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Caravan voor en achterkant poetsen ....

mkur1201

Detailing trainee
14 jun 2017
12
25
Wij hebben vorig jaar een gebruikte caravan gekocht en heb me toen volledig op het interieur gestort.

Komende maart wordt deze weer uit de winterstalling gehaald en gaat naar de camping voor een voorseizoensplaat tot juli.
Nu wil ik voor die tijd buiten zowel de voorkant als de achterkant (deze zijn glad en de zijkanten zijn bobbelig) poetsen zodat ik de laklaag weer glimmend krijg (is nu heel dof en plekken waar stickers zaten zijn heel goerd zichtbaar) en deze dan ook voorzien van een beschermlag.
Het dak poetsen wordt denk ik lastig want daar kom ik moeilijk bij en is toch buiten het zicht.

Ik heb hier al even rondgekeken maar zag niet zo gauw een "discussie" hierover ....

Mijn vraag is wat jullie advies is dit aan te pakken en welke spullen ik hiervoor moet hebben.
Ik heb helaas geen poetsmachine .....

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!
 
Dat "bobbelige" heet hamerslag, is aluminium-plaat met (een zeer dunne laag) uni-lak gespoten.
De gladde voor- en achterkant is kunststof: vaak ABS.
Beide materialen zijn te behandelen met een goede wasbeurt, een APC, een milde cleaner (bijv. Poorboys World Prof. Polish) en te beschermen met een goede wax.
Is prima met de hand te doen, alleen zeer tijdrovend.
Voordeel is wel dat je niet snel door de lak gaat!

Helaas heeft de vernieuwde versie van dit forum een zoekfunctie die de berichten van wat langer geleden niet meer kent, maar ik kon me dit topic nog herinneren:
https://forum.carclean.com/threads/wilk-545-caravan-onderhanden-genomen.3054/

Uiteraard zijn de diverse topic's scorend uit de zoekterm "camper" ook bruikbaar!
 
Dank je voor je reactie, ik heb met veel interesse en bewondering het topic van je link gelezen ....
Bedankt voor je tip!!
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw