• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carbon vraagje

Amstier

Detailing guru
20 jan 2010
5.476
105
43
Kun je ongespoten carbon ook polijsten? De R8 die ik binnenkort moet doen heeft carbon sideblades, sideskirts en spoilers. Het carbon is wel voorzien van een soort blanke laklaag, of is dit een laag kunsthars van het carbon productie procédé?

Er zitten namelijk wat fijne waskrasjes her en der. Wil dit uiteraad ook strak hebben!

Even een voorbeeld:

2474700760_7d54cf0ac0.webp

Alvast bedankt voor de tips!

Tim heeft ook de carbon sideblades op zijn R8, die kan je er waarschijnlijk meer over vertellen ;)

Dan zal ik ze bij de detail gewoon meenemen in het polijstproces! Is het trouwens kunsthars of blanke lak wat eroverheen zit?

Paulus de Boskabouter zei:
Dan zal ik ze bij de detail gewoon meenemen in het polijstproces! Is het trouwens kunsthars of blanke lak wat eroverheen zit?

Veelal zit er blanke lak op. Kunsthars krijg je niet snel zo mooi glad.
Ik heb zelf ook carbon onderdelen op mn motor en auto en die polijst ik gewoon mee.
Testspot is wel zo handig inderdaad.