• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carclean.com - DA Microfibre Finishing-Cutting Disc's

nperdaen

Detailing rookie
17 sep 2013
67
0
44
hallo

zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de Microfibre Disc op een DAP900
heeft de Finishing en Cutting Disc's voordelen T.O.V. de gewone foam pad's
en wat zijn de resultaten eventueel met de Finishing Disc in samenwerking met de finale van monello, heeft dit ongeveer de zelfde werking om orange peel te verminderen

heb al wa info proberen zoeken op google en hier op het forum maar ben nog niet veel wijzer geworden

Ik heb er ervaring mee, maar dan met een DAP500. De cutting disc schijnt veel correctie te geven, maar ik heb het MF-systeem gebruikt op een middelzachte Toyota lak dus ik hoefde niet tot het uiterste te gaan qua snelheid / grofheid. Heb dus ook niet een flinke compound met wol er tegenover gezet. In 2 polijststappen was ik klaar (cutting + finishing), maar met foam zou ik ook in 2 stappen klaar zijn voor de waxlaag.

Wat ik heb gemerkt: Ik hoefde niet steeds pads schoon te maken, even borstelen was voldoende. De cutting disc heb ik zo nu en dan wel gewoon in de padwasher gebruikt en dat ging eigenlijk prima. Verder waren de Meguairs polijstmiddelen erg goed om mee te werken: stoften niet en heel makkelijk afnemen.

Bij glooiingen gaat mijn voorkeur wel uit naar foam. Orange peel vermindering heb ik helaas niet gemerkt. De auto had veel orange peel.. heeft het nu nog steeds haha. Je hebt daarvoor dus echt die speciale orange peel pads nodig hebt.

Monello Finale glijdt prima en zal hoogstwaarschijnlijk dus ook prima met de finishing disc werken.

eerst en vooral wauw bedankt voor de mooie uitleg
kwa machiene zal het nie veel uitmaken of het nu 500 of 900 is het resultaat zal hetzelfde zijn

bij de opmerking over de glooiingen kan ik je heel goed begrijpen want daar had ik ook al over nagedacht

mijn idee was om het eventueel te gebruiken om een nieuwe volvo v40 (grijs) die hebben volgens mij harde lakken en zoals ik het al snel eens bekeken heb is de orange peel best wel een mee valler
mocht het de mijne zijn zou ik natuurlijk direct een orange peel doen maar dit is een soort lease wagen (personeels voordeel programma van volvo) en omdat peeling toch wat toplaag verwijdert moet ik toch wat voorzichtig zijn met wat ik doe
de bedoeling is gewoon dat hij een super glans krijgt en mooi gevoed blijft

zou je met de finisch MFpads meer glans krijgen tov een foam pad zoals bvb de zwarte pad van monello? of gaat da geen verschil uitmaken

ik denk dat het voordeel van de mf pads vooral bij de cutting pads zitten. of de finishing mf pads meer doen dan een foam pad? mijn gevoel zegt van niet.. maar wie weet merk jij het op jouw auto wel?

ik heb ze nog niet hoor
wil ze wel aanschaffen maar als er op het einde geen beter resultaat geleverd word kan ik beter mijn foam pads van monello blijven gebruiken

Ik heb ze, gebruik de finishing pad wel eens. Vind het prima pads, nemen minder product op dan foam pads. Hoewel het resultaat erg afhankelijk is van je polijstmiddel.