• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review]Carclean.com Orange peel pads [Update 2: extra foto's Carclean.com busje]

Viel niet tegen, had het inmiddels een paar keer geprobeerd, in Kampen was ik met de Caddy bezig en heb ik je er nog kort ff over gesproken.

Lak van de Golf was best hard, maar je moet gewoon geduld hebben en je verstand gebruiken.
Je kunt het op de foto van het voorscherm ook wel zien, in het holle deel boven het voorwiel kom je niet goed in het diepe deel van de holling, dan kun je wel doorgaan en doorgaan, maar dan haal je op de randen onder en boven de holling veel meer weg dan je lief is, en dat is gewoon niet verstandig.

We hebben veelal M205 gebruikt, en hier en daar Mezzo geprobeerd, en ook dat ging prima.
M105 kan ook, sneller resultaat, maar verzadigd je pad sneller en je pad is moeilijker te reinigen. Niet de eerste keus voor mij iig.

Laatst ook nog met een Golfje 1 bezig geweest, heb ik nog ergens foto's van, zal ze binnenkort even posten.
 
Ahh, kon even niet de link maken tussen je forumnaam en de meeting in Kampen :)
 
Ben er ook zeer over te spreken. Resultaat mag er zijn en is zeker te danken aan de kundige expertise van Eelco. Heb zelf ook nog even met de denim pads gewerkt, bijzondere ervaring. Verder heb ik me vooral bezig gehouden met de nabwerking.
Nog ff een plaatje,.gewoon omdat het kan:grinning:
denimdetail04201318_zpscdec4157.jpg


denimdetail04201312_zpsb882bc00.jpg
 
Ik heb op een ander forum gelezen dat iemand met deze pads zijn glazen koplampen (dof en groen geworden) weer mooi heeft gekregen, is dit handig of doe je dit beter met de Glass polishing pad ?
Als je de denim zou kunnen gebruiken zou dit dan alleen voor glazen koplampen zijn of zou je dit ook voor kunstof koplampen kunnen gebruiken ?

Voorbeeld.
Koplampen
 
Kunstof lampen zijn goed te doen met de gewone pads en afbouwen vanaf inizio, het gaat mij meer op de glazen (oude) koplampen :ja
 
Misschien een stomme vraag, maar zul je met de DAP op de hoogste stand niet ook goede resultaten kunnen boeken?

Met een rotary kan ik ook wel overweg, maar ik heb geen lakdiktemeter...

We hebben hier een overgespoten auto staan, die is gespoten in zwart, echt zwart. Maar die auto is gespoten met 1 compo lak, en die lak is zo zacht dat je na finale op zwart een superstrakke lak hebt, maar je met het uitpoetsen van de wax al krasjes maakt. Daarbij heeft dat ding dus geen echte blanke lak laag, maar wel een aardig sinaasappelhuidje. Niet heel erg, maar wel storend genoeg wanneer je het ziet. Hieronder een klein fotootje van de lak. Maar zou ik deze pads hierop kunnen gebruiken? Of gaat het dan te hard en zit ik zo op de grondverf?
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Het is echt voor roterend werk. Persoonlijk denk ik niet dat je een lakdiktemeter nodig hebt als je de orangepeel wilt verminderen.
Wil je het compleet weg hebben dan vind ik het wel een must.
 
Thnx! En dwt het 1k erg zachte lak is, dat maakt dus niet uit? Me vriendin wilt gewoon net wat meer spiegeleffect. Gewoon dat de ergste ribbels eruit zijn. Daarvoor lijkt mij deze pad icm finale erg geschikt!

De linker deur moet nog opnieuw gespoten worden, maar daar gaan we mooi op testen!
 
Je finisht ook mooier met de rotary dan met de DA met deze pads. Niet te hoog zetten (1000-1200) toeren en weinig druk.
Finale kan maar Meguiar's M205 is nog vettiger en makkelijker te verwerken.
 
Nog even voor mijn beeld vorming, deze schijfjes gaan dus direct op de backing plate van de rotery, zonder tussen pad?
 
Zojuist nog even dit hele topic doorgelezen ter voorbereiding op mijn eigen plannetje om de Passat CC rechtsvoor aan te pakken (overgespoten met gratis orange peel)
Wat een waardevol topic is dit toch. Een complimentje aan Dibbuz is wel op zijn plaats.
Helaas zijn niet alle foto's van Dennis meer zichtbaar, is dat nog te fiksen misschien?
 
Morgen weer zichtbaar. Foto-emmer had zijn abo prijzen even flink verhoogd. Gaan we niet maar in mee. Zal proberen zoveel mogelijk foto's op de CC server te plaatsen zodat ze altijd zichtbaar worden.
 
Heeft iemand toevallig al ervaring met deze pads op verse lak? Mijn Corrado is opnieuw gespoten maar heeft nu nog wel wat sinasappel huid die ik graag wil verwijderen maar ik durf het op een verse lak eerlijk gezegd niet aan.