• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review]Carclean.com Orange peel pads [Update 2: extra foto's Carclean.com busje]

Hoe vaak zie je niet dat ze bij TV show's dat ze na het spuiten gaan schuren en dat is niet met korrel 3000 maar eerder 800.
Daarna wordt er gepolijst, dus als dat kan dan kunnen de orange peel pads ook.
 
De beredeneringen genoemd door Denders en Dibbuz waren bij mij ook op gekomen. Maar toch wil ik even wat na vragen doen om wellicht wat goede informatie in te winnen en wellicht dat iemand wat ervaringen wil delen als iemand deze heeft.
 
Heb nu redelijk wat uren met de pads erop zitten, en ben redelijk happy. Maar deze pads zijn naar mijn mening geen super alternatief voor wetsanden. Ik krijg de lak gewoon niet zo strak als wanneer ik ga blokken. Ook is de tijd die ik er mee kwijt ben, ongeveer gelijk als dat ik ga schuren. De finish is wel mooi, zeker in combinatie met de fixer Polish.

Nu is de lak waarop ik het probeer ook wel erg slecht. Is geen micropeel te noemen. Het is een oldtimer die nu voor de 3e keer is overgespoten, waarbij de blanke laklaag niet erg netjes gespoten is.

Misschien dat ik op een fabrieksauto, die nog nooit overgespoten is, wel sneller een goed resultaat ga halen. Maar zo strak als het CC busje of de Leon krijg ik het gewoon niet..

Gebruik een rotery, 1000-1500tpm. Voldoende Fixer polish, spuit water erbij. Inspectie/bouwlamp... Wat nog meer?
 
Overgespoten lak kan verbeteren maar hoeft niet. Laatst hadden we een Porsche waarbij we gestopt zijn omdat een aantal panelen waren overgespoten waar het nauwelijks effect had.
Het effect stond totaal niet in verhouding met de tijd en materiaal wat het kostte. Bovendien zouden een aantal panelen wel goed lukken en een aantal niet. Dat is geen gezicht.

Fabriekslak is veel beter te doen. 2 hits op een nieuwe BMW lak doet gewoon wonderen. Ik snap wat je bedoelt met wetsanden maar het verschil in tijd is echt erg groot.
Vergis je niet in het gevaar dat je met sanden te grof gaat en de schuurkrasjes er lastig uit krijgt. Je moet vaak goed kijken met de juiste belichting voor die laatste paar schuurstreekjes maar het is o zo zuur als er nog wat in zit.
Daarnaast is het volledig wetsanden van een auto een veel hogere drempel dan de OP pads als je een rotary gewend bent. Zelf zou ik niet zo snel een hele auto sanden maar de OP pads is zeer goed te doen.

Fixer heeft me nooit kunnen bekoren, daar ben ik gauw van af gestapt. M205 werkt veel makkelijker en als je echt grof moet dan pak ik Veloce.
 
Overgespoten delen zijn idd vaak een stuk lastiger te "peelen" dan OEM lak, kost vaak op 1 of andere manier toch meer lak, en je behaalt minder resultaat..:|

Dibbuz ==> Veloce ook geprobeerd, maar hebben jullie nooit last met pads die dan heel snel vollopen? Vond dat toch wel wat lastig, laat zich ook wat lastiger wegborstelen dan Mezzo of M205
 
Pad loopt sneller vol, we pakken dan snel een andere en wassen de volle pads die we vervolgens weer later gebruiken als deze weer vol is.
Niet handig als je maar een auto wilt doen, dan zou ik eerder voor M205 gaan.
 
Duidelijk! Heb ook nog een daily auto (VW Vento) staan waarbij ik het ga de pads ga gebruiken. Als ze daar wel bijten in OEM lak dan geef ik de OP-pads ook meteen voorkeur. Per paneel ben je met wetsanden zeker 4uur bezig ofzo.
Maar gezien de overgespoten blijkbaar niet lekker pakt ga ik deze pads voor de Alfa niet meer gebruiken. Ook vind ik het bij de rondingen (flinke wielkasten) & moeilijke hoeken, randjes in een paneel van de auto, met de rotery&lage pad werken beetje gevaarlijk.
Een keer net te wening smering ofzo en er kan zo een beschadiging zijn.

Heb me in het wetsanden goed verdiept & het lukt goed. Voorzichtig te werk, bij iedere korrel andere richting opschuren zodat je ziet dat de schuursporen van de grove korrel weg zijn. Geen cowboy uithangen en dan na 3000 is het beetje buffen met wol-pad en vervolgens een mooi resultaat.
 
Als je bij merken op de Carclean.com site kijkt bij Carclean.com zie je ook orange peel pads.
Ik weet niet of dit is wat je zoekt..
 
Vandaag geprobeerd op de achterklep van mijn BMW uit 2006 (Saphirschwarz metallic). Ik heb finale gebruikt als glijmiddel en ook nog even getest met enkel een detail spray. Met enkel de spray verwerkt het prettiger vind ik, maar of ik dan resultaat behaal weet ik niet dus toch met finale doorgegaan. Misschien is het een harde lak (geen idee) maar na 8 hits zag ik nog steeds niet heel veel verschil.. durf het niet aan nog meer hits te geven omdat de lakdikte meter nog onderweg is. ​Hierbij een foto, links naast de tape is onbehandeld en de rechterkant heeft 8 hits gehad met finale. Tips?
conv_721.jpg
 
Je hebt echt wel wat compound nodig hoor. Neem Monello Veloce. Het gaat echt niet zo makkelijk.

Tip: nóóit meer tape plakken voor een 50/50. Met orange peel pads krijg je een lijn die je nooit meer weg krijgt. Paneel van de sloop kan je stunten wat je wil maar doe het niet meer op een auto.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Goed dat je het aangeeft. Had erop gegokt dat het 'wel kon' omdat ik zonder lijn geen verschil kon zien. Veloce met 1 hit geprobeerd, ging inderdaad een stuk minder prettig. Heb je advies voor het aantal toeren? En moet ik er flink of licht op drukken?
 
Roterend op stand 4 ongeveer met lichte druk. Veloce gaat natuurlijk minder prettig als een vettige finishing polish maar je hebt wel veel meer resultaat.
Je hebt ongeveer 1-2 pads per paneel nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Juffer1 en Tim