• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CarPro Iron.X versus Monello Non-Ferro

"Action speaks louder than words" is hier wel van toepassing zeg.
De Iron X is nog niet op dus dat betekent dat ik de grote fifty-fifty show ook zelf thuis kan naspelen.
Ik probeer een flesje te scoren uit de batch van 50.
 
Mooi filmpje: in eerste instantie lijkt Iron-X meer te doen dan Monello Non-Ferro. Bij de Iron-X zie je het oppervlak tijdens inwerken ietsje lichter worden, maar dan bij het afspoelen/spuiten, blijkt het heel duidelijk precies anders te zitten, en zie je een klein effect bij iron-x, tegen bijna 100% score voor Monello.
 
Ook hier nogmaals voor de duidelijkheid :ja

Kan het kloppen dat non ferro iets langer doorwerkt (langer donker gekleurd) dan iron-x. Viel mij sowieso op dat iron-x af en toe net niet genoeg blijft hangen....

Ik had nog een vraagje: is non ferro een beetje was/coating veilig of is het instant gestript is?
 
Non-Ferro heeft meer actieve stoffen, is dikker en droogt minder snel. Hierdoor werkt het langer en het kan zelfs opnieuw geactiveerd worden door het met een spons opnieuw te verdelen.

Non-Ferro is veilig voor je wax of sealant.

Jullie moeten eigenlijk de reacties op onze Facebookpagina lezen. ;) Er zijn gewoon complottheorieen en mensen denken dat we de boel flessen. Ik heb daarom nu ook het ruwe filmpje online gezet.
 
Had het gezien. Beetje jammer dat mensen zo idioot reageren.... Ik blijf van mening dat als je het niet eens bent je het lekker zelf moet uittesten.... En bij deze nog maals bedankt voor de extra moeite die jullie doen om goede revieuws te maken ;).

Als ik heel eerlijk ben vind ik het af en toe ook wel heel erg goed werken. Maar ik zeg altijd maar sommige dingen moet je zelf gezien hebben wil je het geloven :ja er komt dus ook zeker een flesje non-ferro deze kant op ;).
 
Als je denkt dat het filmpje een complot is, waarom kom je dan op het forum? Alle info die je dan vindt, kan ook gemanipuleerd zijn.:bad Als je zo'n test heel grof wil manipuleren, doe je één helft van de velg vooraf spuiten met een laag blanke lak óver de vervuiling, vervolgens een weekje rijden en dan de test doen(is de lak niet meer zo zichtbaar). De helft waar de blanke lak zit, kan het middel (vrijwel) niet bij de vervuiling komen, en zal de andere helft als winnaar uit de bus komen.

Overigens wie zegt dat de inhoud van de flesjes niet is verwisseld? Kortom als je met complottheorie begint, met dergelijke zaken is het eind zoek. Als je de mensen die een test gedaan hebben vertrouwd, is het alleen een kwestie van kritisch kijken of men bij de opzet van de test niet iets over het hoofd heeft gezien, maar je moet op een gegeven moment toch zaken aannemen/vertrouwen. Als ik een brood ga kopen, ga ik ook niet onderzoeken of de bakker er geen arsenicum in heeft gedaan, ik vertrouw er gewoon op dat het goed zit.
 
Het is 'm dat ik Carclean.com ken en niet verwacht (en zeker weet) dat ze de boel manipuleren, maar de reacties kan ik me wel voorstellen. Het verschil in werking is zo groot, dat het bijna onwaarschijnlijk lijkt. Dit icm de bekoelde relatie tussen CarPro en Carclean.com kan ik me de reacties wel voorstellen. Nogmaals, ik geloof in de test omdat ik Carclean.com vertrouw. Daar komt bij dat manipuleren geen enkele zin heeft. Er gaan zeker detailers de test zelf herhalen en dan zou de Non-Ferro door de mand vallen. Laat iedereen die Carclean.com beschuldigd van manipulatie de test maar doen, dan komen ze er vanzelf achter hoe het zit.

Als ik dit resultaat zie heb ik geen behoefte meer aan Iron-X en zal ik overstappen op Non-Ferro van Monello.
 
Ik heb ook vanochtend 2 flesjes Non-Ferro besteld, ik ben het dan ook eens met bovenstaande berichten eens.

Ik heb bijna alle artikelen van Monello in mijn collectie en nog nooit ergens problemen of slechte ervaringen mee gehad dus ook ik vertrouw voor de volle 100% de Non-Ferro op zijn werking.

Als er grotere verpakkingen verkrijgbaar waren had ik deze zeer zeker besteld:)
 
De Iron-X kocht ik altijd in een 1l refill verpakking. Daar vulde ik een grote Meq's fles met high volume sprayer mee. Het zou handig zijn om Non-Ferro ook in een 1l refill verpakking te hebben. Ik heb geen behoefte aan de Monello sprayer.
 
LB;347787 zei:
Daar komt bij dat manipuleren geen enkele zin heeft. Er gaan zeker detailers de test zelf herhalen en dan zou de Non-Ferro door de mand vallen. Laat iedereen die Carclean.com beschuldigd van manipulatie de test maar doen, dan komen ze er vanzelf achter hoe het zit.
Precies, dat is wat mensen zich hadden moeten realiseren.

En het heeft niets met de bekoelde relatie te maken, als we CarPro nog hadden verkocht, zou ik dit vergelijk ook online gezet hebben. Ik ga straks werken aan het filmpje van de schoongemaakte velg (maar ik durf bijna niet meer haha).
 
Dat de bekoelde relatie de testen en objectiviteit van Carclean.com niet beïnvloeden dat geloof ik direct, maar in deze situatie kan het wel een reactie opwekken bij anderen. Dat is wat ik bedoelde te zeggen.
 
Precies, ik snap wat je bedoelt. Aan de ene kant kan het wat geforceerd overkomen, aan de andere kant snappen mensen denk ik ook wel dat we dit soort vergelijken maken (hoop ik dan, want anders kan ik mijn tijd beter aan iets anders besteden :D ).
 
Je tijd graag aan dit soort testen besteden. Ik heb er wat aan.